Opel Insignia 2009–σήμερα

Το Insignia είναι το μοντέλο που άλλαξε την άποψη της Opel για τα οικογενειακά.

Τι είναι; Το μεσαίο οικογενειακό της Opel Τιμή Από € 8.500 έως € 20.000 Έτος 2009 έως σήμερα Κατανάλωση 3,9 – 11,4 lt/100 km CO2 104 – 268 g/km

Η ιδέα για ένα σεντάν με σχεδίαση που παρέπεμπε περισσότερο σε κουπέ μπορεί πριν δέκα χρόνια να φάνταζε τολμηρή, ήταν όμως άκρως επιτυχημένη, βλέποντας την αντίδραση του κοινού για την ακριβή και πολυτελή Mercedes-Benz CLS.

Από τη στιγμή που το εγχείρημα κρίθηκε επιτυχημένο, ήταν θέμα χρόνου να ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές. Η Opel, δεν αρκέστηκε στην κατασκευή απλώς μιας έκδοσης, άλλα στήριξε τη σχεδίαση ενός νέου –και ιδιαίτερα σημαντικού για την ίδια– μοντέλου της, του Insignia, εξ ολοκλήρου πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία.

Και δεν είναι μόνο η νέα ονομασία που υποδηλώνει τη διάθεση της Opel να αφήσει πίσω της το παρελθόν στην κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων. Το δηλώνει ευθαρσώς και με τη νέα σχεδιαστική οδό που ακολούθησε όσον αφορά τον αντικαταστάτη του Vectra. Από την πρώτη ματιά λοιπόν γίνεται κατανοητό ότι το Insignia κόβει κάθε δεσμό με το παρελθόν και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για την Opel στην συγκεκριμένη κατηγορία.

Οι αυξημένες διαστάσεις του Insignia σε σύγκριση με αυτές του Vectra γίνονται άμεσα αντιληπτές. Είναι 20 cm μακρύτερο και πέντε πόντους φαρδύτερο από αυτό, γεγονός που ευνόησε αρκετά και τους χώρους. Το εσωτερικό του Insignia είναι νέο και σύγχρονο σχεδιαστικά, με την πλειονότητα των πλαστικών που αποτελούν την καμπίνα να είναι πολύ καλής ποιότητας. Η θέση οδήγησης διαθέτει πολλές ρυθμίσεις και θα βολέψει τους πάντες, ενώ ο χώρος αποσκευών (520 lt) με το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας (στην αντίστοιχη έκδοση) είναι μεγάλος και πρακτικός.

Ποιο να προτιμήσω;
Το Opel Insignia, όπως συμβαίνει και με όλα τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, προσφέρεται με μεγάλη γκάμα εκδόσεων κινητήρα και δυνατότητα τετρακίνησης (AWD). Με το λανσάρισμά του, οι διαθέσιμες εκδόσεις κινητήρα ήταν οι εξής: 1.6 με 115 PS, 1.8 με 140 PS, 1.6T με 180 PS, 2.0T με 220 PS και 2.8 V6 Turbo με 260 PS. Την γκάμα συμπληρώνουν και τρεις δίλιτροι πετρελαιοκινητήρες με απόδοση 110, 130 και 160 ίππων αντίστοιχα. Με την αισθητική ανανέωση του 2013 που περιελάμβανε νέους προφυλακτήρες, μάσκα, διαφοροποιημένη κεντρική κονσόλα και πλουσιότερο εξοπλισμό, απέκτησε και νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Οι ατμοσφαιρικοί βενζίνης των 1,6 και 1,8 λίτρων αντικαταστήθηκαν από τον 1.4 Turbo των 140 ίππων, ενώ ο 1.6 T των 180 ίππων αντικαταστάθηκε από τον 1.6 SIDI Turbo των 170 ίππων. Αλλαγές υπήρξαν και στα μεγαλύτερα μοτέρ, με το δίλιτρο τούρμπο να αποδίδει πλέον 250 PS. Στα ντίζελ, η μεγαλύτερη προσθήκη ήταν αυτή με το δίλιτρο bi-turbo CDTi των 195 ίππων.

Ο εξοπλισμός ασφάλειας ήταν πλήρης ακόμα και από τη βασική έκδοση. Αυτός όμως της άνεσης δεν περιελάμβανε αυτόματο κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου, στοιχεία που βρίσκουμε στην αμέσως πλουσιότερη έκδοση.

Στον τομέα της κατανάλωσης, οι εκδόσεις που ξεχωρίζουν είναι οι πετρελαιοκίνητες. Η συντήρηση Opel Insignia έχει λογικό κόστος και τα διαστήματα συντήρησης κάνουν λόγο για επίσκεψη στο συνεργείο κάθε 30.000 km/12 μήνες για service λαδιών και κάθε 60.000 km/24 μήνες για γενικό service.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Opel Insignia είναι ένα από τα δημοφιλή μοντέλα στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών με αποτέλεσμα να υπάρχουν κάμποσα στην αγορά μεταχειρισμένου. Υπάρχουν σχεδόν όλες οι εκδόσεις κινητήρα, ενώ μπορείτε να διαλέξετε και μεταξύ facelift ή προ-facelift.

Η τιμή για ένα Insignia πρώτης γενιάς του 2009 με το βασικό βενζινοκινητήρα ξεκινά από τα 8.500 ευρώ και ανεβαίνει όσο επιλέγουμε καλύτερη έκδοση κινητήρα ή ένα πιο φρέσκο μοντέλο.

Τι να προσέξετε...
Το Opel Insignia τα καταφέρνει σχετικά καλά στον τομέα της αξιοπιστίας, με τις όποιες αναφορές να κάνουν λόγο για κάποια ηλεκτρολογικά προβλήματα. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην καλωδίωση του μοντέλου.

Επίσης, μην ξεχάσετε να ελέγξετε όλους τους διακόπτες και τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, καθώς επίσης και τον συμπλέκτη.