Citroën C4 2005 - 2010

Η Citroën επέστρεψε στις ρίζες της με το ριζοσπαστικό σχεδιαστικά C4 πρώτης γενιάς.

Τι είναι; Η πρώτη γενιά του C4 της Citroën Τιμή Από € 3.000 έως € 10.000 Έτος 2005 έως 2010 Κατανάλωση 4,5 – 8,4 λίτρα/100 km CO2 120 – 200 g/km

Με την παρουσίαση του C4, οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας απέδειξαν ότι διαθέτουν θάρρος, μιας και παρουσίασαν για αντικαταστάτη του Xsara ένα ιδιαίτερα ξεχωριστό σχεδιαστικά μοντέλο της κατηγορίας των μικρών οικογενειακών.

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η hi-tech σχεδίαση της καμπίνας με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που ίσως σε κάποιους να μην αρέσει, ενώ το τιμόνι με το σταθερό ομφαλό και τα πολλά κουμπιά απαιτεί μεγάλη περίοδο εξοικείωσης και υποβαθμίζει την εργονομία.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, όχι όμως και για τις αποσκευές, με τα 320 λίτρα του πορτμπαγκάζ να αποτελούν μέτρια τιμή για την κατηγορία. Η προστασία όμως που παρέχει στους επιβαίνοντες, σε συνεργασία με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τους έξι αερόσακους στην πλειονότητα των εκδόσεων, είναι πολύ καλή.

Ο βασικός κινητήρας βενζίνης των 1,4 λίτρων δεν ικανοποιεί με την απόδοσή του, με τις υπόλοιπες επιλογές της γκάμας κινητήρων να ταιριάζουν καλύτερα στο μικρομεσαίο Citroën. Αντίθετα με ό,τι ίσχυε μέχρι τότε για τα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας, το πρώτης γενιάς C4 δεν είχε ιδιαίτερα μαλακή ανάρτηση και το τιμόνι δεν προσέφερε αρκετή αίσθηση. Ήταν όμως ιδιαίτερα αποτελεσματικό και σε συνεργασία με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, χάριζε μεγάλο αίσθημα ασφάλειας. Αυτό όμως που έπληττε την ομοιογένεια ήταν το κιβώτιο ταχυτήτων, με το χειροκίνητο να διαθέτει ανακριβή και με μεγάλες διαδρομές λεβιέ, και το αυτόματο να πραγματοποιεί αργές αλλαγές.

Ποιο να προτιμήσω;
Η γκάμα του Citroën C4 πρώτης γενιάς έχει πληθώρα εξοπλιστικών επιλογών και οι βενζινοκινητήρες με τους οποίους διατέθηκε στην ελληνική αγορά ήταν ο 1.4 με τους 90 ίππους, ο 1.6 με τους 109 και ο 2.0 των 177 ίππων για την κουπέ έκδοση VTS.

Με την αισθητική ανανέωση του 2008, η γκάμα κινητήρων εμπλουτίστηκε από τον 1.6 VTi με τους 120 ίππους και τον 1.6 THP με τους 150.

Όπως προαναφέραμε, καλό θα είναι να αποφύγετε έκδοση κινητήρα με τον 1.4, μιας και είναι οριακός για το χαρακτήρα του μοντέλου. Όλες οι άλλες εκδόσεις κινούν ικανοποιητικά το γαλλικό μικρό οικογενειακό, ενώ υπάρχουν πολλές επιλογές εξοπλισμού με τον 1.6.

Τα επίπεδα εξοπλισμού ήταν αρκετά, αλλά καλό θα είναι να αποφύγετε, εάν βρείτε τέτοιο, το βασικό επίπεδο Line μιας και δεν διαθέτει κλιματισμό. Όλα τα άλλα επίπεδα εξοπλισμού έχουν καλό εξοπλισμό που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα και ζάντες αλουμινίου.

Στον τομέα της κατανάλωσης, οι κινητήρες που ξεχωρίζουν είναι αυτοί των 1,6 λίτρων, ειδικά ο VTi με τον άμεσο ψεκασμό. Η εργοστασιακή συντήρηση προέβλεπε επίσκεψη στο συνεργείο κάθε 10.000 km για αλλαγή λαδιών και κάθε 20.000 km για γενικό service.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Υπάρχουν πολλά Citroën C4 στην αγορά μεταχειρισμένου, facelift και προ-facelift, και η τιμή τους ξεκινά από τα 3.000 ευρώ για ένα από τα πρώτα μοντέλα με τον 1.400άρη κινητήρα.

Η τιμή για ένα 1.6, που προτείνουμε κιόλας, ξεκινά από τα 3.500 ευρώ, ενώ όσοι θέλετε το πιο φρέσκο του 2008 θα πρέπει να εκταμιεύσετε γύρω στις 5.000 ευρώ.

Τι να προσέξετε...
Η Citroën είχε υποσχεθεί μεγάλη βελτίωση στο τομέα της ποιότητας και της αξιοπιστίας για το πρώτης γενιάς C4 και σε αρκετούς τομείς το κατάφερε. Αυτά που θα πρέπει να προσέξετε είναι ότι όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και το cruise control λειτουργούν σωστά και το ηχοσύστημα δεν χάνει τις ρυθμίσεις του.