Diecast: Ford Fairlane Thunderbolt 1964 από την RC2

Diecast: Ford Fairlane Thunderbolt 1964 από την RC2

Η RC2, στη σειρά American Muscle Authentics, έφτιαξε ένα περιθωριακό, σχεδόν αφανή ήρωα της εποχής των muscle car.

Στη δεκαετία του ’60, η μάχη στις διάφορες κατηγορίες ντράγκστερ στην Αμερική κορυφωνόταν. Το 1964, η Ford βάζει σε παραγωγή, ένα μοντέλο με αποκλειστικό στόχο και σκοπό, την κυριαρχία και σε αυτό τον τομέα.

Βασισμένο στο Fairlane 500 Sports Coupé, το Thunderbolt κατασκευάστηκε σε μόλις 100 κομμάτια και εύκολα πήρε τον τίτλο του NHRA Super Stock τη χρονιά εκείνη. Τα πρώτα έντεκα κομμάτια βάφτηκαν σε «Vintage Burgundy», όπως η μινατούρα μας, και τα υπόλοιπα 89 σε «Wimbledon White».

Εφοδιασμένο με ένα Big Block V8 με 427 cid (6.997 cc) που νορμάλ απέδιδε 430 PS, το Thunderbolt έφτανε τους 600. Το πιο βαρύ μοτέρ αντιμετωπίστηκε με τμήματα αμαξώματος από φάιμπεργκλας, παράθυρα από πλεξιγκλάς, μπάκετ και αλουμινένιο προφυλακτήρα εμπρός.

Το Fairlane Thunderbolt της RC2 σε κλίμακα 1:18 είναι κατασκευασμένο από 200 και πλέον κομμάτια, με εφαρμογή και φινίρισμα σαφώς ανώτερο από το ορίτζιναλ αυτοκίνητο. Ανώτερο είναι και στη βαφή, με το χρώμα ωραία και ομοιόμορφα, στρωμένο, στιλπνό και μελωμένο, δίνοντας βάθος και λάμψη. Το διάκενο σε καπό, πόρτες και πορτμπαγκάζ είναι σφιχτό και ισομέγεθες. Μιλώντας για την εξωτερική υλοποίηση, όλα είναι σωστά και τοποθετημένα στο ενδεδειγμένο σημείο. Ο ένας καθαριστήρας και η απουσία πλευρικών καθρεφτών δεν πρέπει να σας ξενίσουν, διότι έτσι ήταν και στο αυθεντικό Thunderbolt. Όπως και η απουσία των προβολέων. Στο καπό, οι κοιλότητες του σνόρκελ συνδυάζονται ορθά με το διάφραγμα με το πλέγμα. Επιπλέον οι ασφάλειες στο καπό έχουν κοπίλια που λειτουργεί, ενώ πίσω από τη φούσκα υπάρχει επίσης όπως και στο αυθεντικό αυτοκίνητο σχάρα.



Κάτω από το καπό που φωλιάζει ο θηριώδης 427άρης της Ford, που εκτόξευε το Thunderbolt στο 1/4 του μιλίου σε 11” (αν σας φαίνονται λίγα για το 1964, με σύγχρονα λάστιχα ντράγκστερ έχει γράψει 9”), η RC2 έκανε απλώς καλή δουλειά (όχι τέλεια), παραχώνοντας τον big block στο στενόχωρο μηχανοστάσιο. Τα κυρίαρχα στοιχεία είναι οι εύκαμπτοι σωλήνες σπιράλ για την εισαγωγή του αέρα που «τρέχουν» από τη θέση των απόντων προβολέων, στη γρίλια της μάσκας, στα δύο 4πλά καρμπιρατέρ και η ψηλά τοποθετημένη αλουμινένια πολλαπλή εισαγωγής. Επίσης σημειώστε ότι το καπό στηρίζεται σε ελατήρια που λειτουργούν.



H RC2 ακολούθησε το παράδειγμα της Ford με σπαρτιάτικη καμπίνα, μπάκετ από το Fairlane 500 Sports Coupé, βάζοντας όμως έξτρα στροφόμετρο πάνω στο ταμπλό και όργανο πίεσης λαδιού κάτω από το ταμπλό, μαζί με την καλωδίωση! Ο λεβιές δαπέδου Hurst, με άσπρη μπίλια για λαβή, δεσπόζει στο γυμνό δάπεδο, ενώ με την απουσία επένδυσης και ρεζέρβας το πορτμπαγκάζ είναι θεόγυμνο. Μια μπαταρία βαρέως τύπου είναι εγκατεστημένη στο κάθισμα του συνοδηγού, όπως και στην πραγματικότητα, ενώ η γραμμή καυσίμου και τα καλώδια είναι ορατά.



Γυρίζοντας ανάποδα το Thunderbolt, ανακαλύπτεις ότι υπάρχει παντού μαύρο φινίρισμα με εξαίρεση το ρεζερβουάρ που είναι βαμμένο έτσι ώστε να μοιάζει με αλουμινένιο. Και παρόλο που έχουμε να κάνουμε με μια μινιατούρα, το καβούκι του σασμάν είναι βαμμένο, κατά το αυθεντικό, σε πορτοκαλί. Ο στροφαλοφόρος άξονας γυρίζει σε συμφωνία με τους πίσω τροχούς, ενώ προστατεύεται από την εργοστασιακά τοποθετημένη τραβέρσα.

Αν γυρίσεις το αυτοκίνητο στα πλάγια μπορείς να δεις τη λειτουργική πίσω ανάρτηση του Thunderbolt που μπορεί να συμπιεστεί όπως στο πραγματικό και ακριβό αυτοκίνητο που κόστιζε το 1964 $5.000. Τα λάστιχα, ράντιαλ εμπρός και μισοκαλυμμένα σλικ πίσω, όπως και οι ζάντες είναι τα σωστά για την εποχή. Οι εμπρός ζάντες είναι αλουμινένιες American Racing Torq Thrust Wheels, ενώ οι πίσω με τα σλικ, μαύρες ατσάλινες με τα πλαστικά προστατευτικά τους.

Μολονότι η Ford δεν μετεξέλιξε κανένα από τα 100 Thunderbolt σε αυτοκίνητο δρόμου, κάποια από αυτά βρήκαν το δρόμο τους για την Broadway και Main. Μέσα στις δεκαετίες που ακολούθησαν, εκατοντάδες, για να μην πούμε χιλιάδες, κλώνοι φτιάχτηκαν, χρησιμοποιώντας ως βάση τα Fairlane Series 30 και 40 με το μεταξόνιο των 115,5” (2,93 m). Και μολονότι τα Τ-bolt δεν είχαν δημοφιλή παρουσία στο δρόμο, κατάφεραν να ανεβάσουν την εικόνα της Ford στην drag strip και στις πίστες που έκανε τσάρκα ο κόσμος. Μια εικόνα όμως που μεταφέρθηκε στους δρόμους, όπως επίσης και στο muscle car που το ακολούθησε. Τη Mustang.

Με μια ματιά
Μας αρέσει H ιδιαιτερότητα της κατασκευής και οι λεπτομέρειες
Δεν μας αρέσει Που δεν γνωρίζουν πολλοί αυτή πλευρά των αγώνων.
Κλίμακα 1:18
Μήκος 25 cm
Εταιρία RC2 – Σειρά American Muscle Authentics
Υλικό Diecast
Κατασκευή Κίνα
Τιμή €90
Το βρήκαμε Πρατήριο 222 – Στυλίδα τηλ. 2238 024 914

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube