Μικρόφωνα στις εξατμίσεις για περισσότερο ήχο στην TV

Μικρόφωνα στις εξατμίσεις για περισσότερο ήχο στην TV

Με μικρόφωνα στις εξατμίσεις των μονοθεσίων σχεδιάζει να λύσει η F1 το πρόβλημα του ήχου κινητήρων στην τηλεοπτική μετάδοση.

Από το 2014 οπότε και πέρασε στην υβριδική τούρμπο εποχή η Formula1, καταργώντας τους πολύστροφούς ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες, ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του σπορ είναι ο χαμηλός σε ένταση και άχαρος σε χροιά ήχος των νέων κινητήρων.

Ακόμη κι από την κερκίδα, ο ήχος δεν εντυπωσιάζει ούτε συγκινεί όπως παλιά. Το πρόβλημα όμως είναι ακόμη μεγαλύτερο στην τηλεοπτική μετάδοση με τα παράπονα των τηλεθεατών να πέφτουν βροχή, με σκληρή γλώσσα. Ο Bernie Ecclestone, ο πρώην ισχυρός άνδρας της F1, ποτέ δεν υπήρξε υποστηρικτής της ιδέας των 1.6 υβριδικών τούρμπο. Και ήταν από τους σκληρότερους επικριτές του ήχου που παράγουν. Όμως, εκτός από το να δηλώνει την δυσαρέσκειά του και την επιθυμία του να επιστρέψουν οι ατμοσφαιρικοί V, πράγμα που η FIA δεν θα μπορούσε ποτέ να επιτρέψει, δεν είχε βρει κάποια αποτελεσματική λύση. Οι νέοι ιδιοκτήτες της F1, η αμερικάνικη Liberty Media, που κάνει πολλές κινήσεις για την αναβάθμιση της δημοτικότητας του σπορ, δεν πιστεύει πραγματικά αλλά εξαναγκάζεται να δείχνει οικολογική ευαισθησία, καθώς αυτή είναι η πολιτικά ορθή στάση. Παρόλα αυτά, φαίνεται να αναζητά διορθωτικές λύσεις, μέχρι να αλλάξουν ξανά οι κινητήρες, από το 2021, οπότε και λέγεται ότι θα πάμε σε απλούστερους, φθηνότερους και πιο βροντόφωνους V8 biturbo.

Μέσα στην απίστευτη τεχνική πολυπλοκότητα της F1, η λύση για ισχυρότερο και πιο άγριο ήχο στην τηλεοπτική μετάδοση φαίνεται να είναι εξαιρετικά απλή, σχεδόν πρωτόγονη: Η τοποθέτηση ενός μικροφώνου δίπλα στην εξάτμιση. Η Liberty Media συνεργάζεται με μια γερμανική εταιρεία για την εξέλιξη ενός κεραμικού μικροφώνου που θα αντέχει την θερμοκρασία της περιοχής δίπλα στην εξάτμιση.

Θυμίζουμε ότι παλαιότερα η Formula 1 είχε ξανά αναζητήσει τρόπους να γίνουν τα σύγχρονα υβριδικά τούρμπο μονοθέσια πιο βροντόφωνα, δοκιμάζοντας μια απόληξη εξάτμισης σε σχήμα τρομπέτας, με διάμετρο που άνοιγε πολύ στο τελείμα.



Πηγή Reuters

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube