node/15393

Μόνο το… 2,5% των ντίζελ εκπέμπουν τα ΝΟx που διαφημίζουν

Ακόμα και χωρίς κόλπα όπως αυτό της VW, οι πραγματικές εκπομπές ΝΟx είναι συνήθως μεγαλύτερες από τις επίσημες, λόγω μη ρεαλιστικών μετρήσεων.

Οι τυποποιημένες διαδικασίες μέτρησης εκπομπών ρύπων απέχουν τόσο πολύ από τις πραγματικές συνθήκες κίνησης, που τελικά τα μονοξείδια του αζώτου που προκύπτουν από τις εξατμίσεις των περισσότερων ντίζελ είναι πολύ περισσότερα απ’ ό,τι πιστεύουμε.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει όταν κάποιος ανεξάρτητος οργανισμός, όπως η εταιρία Emissions Analytics, αναλαμβάνει να μετρήσει πόσο επιβαρύνουν πραγματικά το περιβάλλον τα σύγχρονα ντίζελ. Τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά, αφού στον αέρα καταλήγει πολύ μεγαλύτερη ποσότητα μονοξειδίων του αζώτου από αυτή που υπολογίζεται βάσει των εργοστασιακών μετρήσεων. Αυτοκίνητα των Honda, Mazda, Mercedes-Benz και Mitsubishi είναι μερικά από αυτά που εκπέμπουν πολλαπλάσια ΝΟx από τα θεωρητικά, χωρίς βέβαια να τίθεται θέμα παρανομίας και εξαπάτησης όπως με τη VW.

Σύμφωνα με την έρευνα της Emissions Analytics, τα ντίζελ μοντέλα της Mercedes-Benz εκπέμπουν κατά μέσο όρο 0,406 g ΝΟx/km, νούμερο 2,2 φορές μεγαλύτερο από τα όρια των προδιαγραφών Euro5 και πέντε φορές μεγαλύτερο από των Euro6. Στα Honda η ποσότητα φτάνει τα 0,484 g/km, δηλαδή 2,6 και έξι φορές πάνω από τα αντίστοιχα όρια. Στα Mazda και τα Mitsubishi τα αποτελέσματα έδειξαν από 1,5 έως 3,6 φορές πάνω από τις προδιαγραφές. Συνολικά η εταιρία έχει δοκιμάσει περίπου 200 μοντέλα αυτοκινήτων (50 Euro6 και 150 Euro5) και μόνο σε πέντε από αυτά, δηλαδή σε ποσοστό 2,5%, οι πραγματικές εκπομπές ΝΟx ήταν ίδιες με τις θεωρητικές.

Οι ευρωπαϊκές αρχές βέβαια γνωρίζουν για την απόσταση μεταξύ μετρήσεων και πραγματικότητας, γι’ αυτό και ο υπάρχων κύκλος μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων NEDC πρόκειται να αντικατασταθεί το 2017 από τον πιο ρεαλιστικό WLTC. Ο γερμανικός οργανισμός ADAC επιχείρησε πρόσφατα να καταγράψει τη διαφορά μεταξύ των δύο για σημερινά μοντέλα των Citroen, Fiat, Hyundai, Jeep, Nissan, Renault και Volvo, και ήταν πραγματικά τεράστια. Με τον νέο τρόπο μέτρησης οι εκπομπές ΝΟx του Renault Espace dCi 160 ήταν 11 φορές περισσότερες, ενώ του Jeep Renegade 2.0 MJet 10πλάσιες. Οι εξατμίσεις των Citroen DS5 HYbrid4, Fiat 500X 1.6 MTJ και Hyundai i20 1.1 D έβγαλαν έξι φορές περισσότερα NOx από τις προδιαγραφές τους.

Ο οργανισμός ADAC έχει βέβαια λερωμένη τη φωλιά του, αφού στο παρελθόν έχει μεροληπτήσει υπέρ της Volkswagen, οπότε και τώρα μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι απλώς προσπαθεί να μοιράσει τη ζημιά του σκανδάλου VW και σε άλλους κατασκευαστές, εκτός του ομίλου. Ωστόσο δεν πρέπει να γίνει μια τέτοια σύγχυση αφού στις παραπάνω περιπτώσεις έχουμε απλώς δοκιμές που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αλλά όχι και στοιχεία ότι οι εταιρίες έχουν κλέψει σε αυτές.

[Πηγή: The Guardian]