Το Ευρωκοινοβούλιο απορρίπτει νομοσχέδιο για τις εκπομπές ρύπων ως πολύ επιεικές

Το Ευρωκοινοβούλιο απορρίπτει νομοσχέδιο για τις εκπομπές ρύπων ως πολύ επιεικές

Η επιτροπή περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου απέρριψε τους νέους κανονισμούς για τη ρύπανση από τα αυτοκίνητα, λέγοντας ότι είναι πολύ επιεικείς.

Οι κανονισμοί θα επέτρεπαν στα αυτοκίνητα εντός της ΕΕ να συνεχίσουν να εκπέμπουν πάνω από δύο φορές τα επίσημα όρια ρύπων, όμως χθες η επιτροπή τους απέρριψε με ψήφους 40 έναντι 9.

Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας σημαίνει ότι το νομοσχέδιο επιστρέφεται για αναθεώρηση.

«Μετά το σκάνδαλο Volkswagen, έγινε ξεκάθαρο ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε εσπευσμένα τις δοκιμές καυσαερίων, όμως οι προτεινόμενες απαλλαγές και εξαιρέσεις που είχαν συμφωνηθεί από τις κυβερνήσεις της ΕΕ είναι ντροπή», δήλωσε ο Gerben-Jan Gerbrandy, Ολλανδός ευρωβουλευτής των Φιλελευθέρων.

Οι νέοι κανονισμοί είχαν συμφωνηθεί σε μια επιτροπή κεκλεισμένων των θυρών τον Οκτώβριο, αφού πολλά από τα 28 κράτη μέλη απαίτησαν ένα περιθώριο για να προστατεύσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους.

Αν η αντίθεση της επιτροπής περιβάλλοντος προς τη συμφωνία επικυρωθεί τον Ιανουάριο, αυτό μπορεί να σημάνει μια καθυστέρηση έως και δύο ετών για να συντάξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μια νέα πρόταση.

Ορισμένοι πολιτικοί εξέφρασαν ανησυχίες για την ενδεχόμενη καθυστέρηση που θα έφερνε ένα βέτο στη γεφύρωση της απόστασης μεταξύ των πραγματικών συνθηκών οδήγησης και των δοκιμών που γίνονται κάτω από τεχνητές συνθήκες. Η διαφορά αυτή έχει επιτρέψει στις πραγματικές εκπομπές οξειδίων του αζώτου να ξεπεράσουν κατά επτά και πλέον φορές τα ευρωπαϊκά όρια.

«Θα μπορούσαμε να καθυστερήσουμε για μήνες και μήνες… Γιατί να το κάνουμε αυτό;», αναρωτήθηκε η Julie Girling, Βρετανίδα ευρωβουλευτής των Ευρωπαίων Συντηρητικών και Αναμορφωτών. «Πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού, του να κάνεις τα πράγματα να συμβαίνουν».

Υπερασπιζόμενη τη συμφωνία του Οκτωβρίου, εκπρόσωπος της Κομισιόν τόνισε ότι το κείμενο ήταν αυτό που τα κράτη μέλη ήταν διατεθειμένα να δεχτούν.

«Το κείμενο είναι ένας συμβιβασμός, έχετε δίκιο», είπε στους ευρωβουλευτές η Joanna Szychowska. «Ξεκινήσαμε με πιο φιλόδοξο σχέδιο, αλλά τα κράτη μέλη μας υπέδειξαν ότι αυτό δεν ήταν κάτι στο οποίο θα μπορούσαν να συμφωνήσουν».

Παρότι μια ακόμη καθυστέρηση θα έδινε στις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγαλύτερο περιθώριο, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δήλωσε ότι θα προτιμούσε να περάσει από το Ευρωκοινοβούλιο η τωρινή πρόταση.

«Θέλουμε να υπάρξει απόφαση το συντομότερο», είπε ο Erik Jonnaert, γενικός γραμματές της ACEA.

Ένα άλλο σημάδι αντίδρασης στην επιείκεια προς τον τομέα του αυτοκινήτου είναι η απαίτηση πολιτικών από διάφορα μπλοκ για μια μεγάλης κλίμακας έρευνα πάνω στο αν η Κομισιόν ή κάποια από τα 28 κράτη μέλη δεν συμμορφώθηκαν με τους ισχύοντες νόμους.

«Πρέπει να το βάλουμε κάτω από το πολιτικό μικροσκόπιο», είπε ο Bas Eickhout, εκπρόσωπος και αντιπρόεδρος των Πρασίνων.

Η απόφαση για τον αν θα γίνει εξεταστική επιτροπή θα ληφθεί σε σύσκεψη των αρχηγών των πολιτικών ομάδων του Ευρωκοινοβουλίου, αύριο Τετάρτη.

[Πηγή: Automotive News Europe]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube