Σαν σήμερα: Το 1920 ιδρύεται η Mazda

Σαν σήμερα: Το 1920 ιδρύεται η Mazda

Στις 30 Ιανουαρίου του 1920, ιδρύεται στη Hiroshima η Toyo Cork Kogyo Co. που το 1931 θα μετεξελιχτεί στη Matsuda Kabushiki-gaisha, τη γνωστή μας Mazda.

H Mazda δανείζεται το όνομά της από το Ζωροάστρη θεό του φωτός, της γνώσης και της σοφίας, Ahura Mazda.

Η ίδρυση της εταιρίας το ’20 απέχει αρκετά από το πρώτο τρίκυκλο του ’31, αλλά και πολύ περισσότερο από το πρώτο πραγματικό αυτοκίνητο, το R360 του ’60. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε η ουσιαστική πορεία της Mazda στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η πρώτη μεγάλη συνεργασία έγινε ήδη στη δεκαετία του ’60, με την NSU. Σε μια προσπάθεια να διαφοροποιηθεί από τις υπόλοιπες ιαπωνικές φίρμες, η Mazda προχώρησε στην παραγωγή και εξέλιξη περιστροφικών κινητήρων Wankel. Η επένδυση απέδωσε άμεσα, αφού η Mazda έγινε γρήγορα γνωστή για τα δυνατά, αλλά ελαφριά μοντέλα της.



Το Mazda Cosmo Sport του ’67, αν και περιορισμένης παραγωγής, ήταν ένα αυτοκίνητο-σταθμός για την εταιρία. Σημάδεψε τη γέννηση μιας ολόκληρης οικογένειας μοντέλων κουπέ που συνεχίζονται ακόμα και πρόσφατα με το πρωτότυπο RX Vision.



ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Mazda 110S Cosmo Sport 1967-1972 [videos]

Με την πρώτη πετρελαϊκή κρίση του ’73, έγινε μια αναγκαστική στροφή προς τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και αναπτύχθηκαν περισσότερο τα μικρά και οικογενειακά μοντέλα, όπως το 323. Φυσικά, η τάση για αυτοκίνητα που διεγείρουν τις αισθήσεις δεν σταμάτησε. Αμέσως επόμενο δείγμα, το Mazda RX7, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το ’78.



ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Mazda RX-7 1978-1985 [video]

Ύστερα από την εξαγορά του 27% της Mazda από τη Ford το ’79, στην υπόλοιπη γκάμα χρησιμοποιήθηκαν κοινές πλατφόρμες. Έτσι για παράδειγμα, από τη δεκαετία του ’80, το 323 άρχισε να έχει πολλά κοινά μηχανικά μέρη με το Escort. Παρά την κυκλοφορία του MX-5 το ’89 και την παγκόσμια αναγνώρισή του ως ενός από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα για τον οδηγό, τα οικονομικά της εταιρίας χειροτέρευσαν ακόμη περισσότερο. Το αποτέλεσμα ήταν η Ford να αυξήσει τη συμμετοχή της της στο 33,3%, χωρίς ωστόσο να εφαρμόσει κάποιο αποτελεσματικό πλάνο εξυγίανσης.



ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Έφυγε» ο πατέρας του περιστροφικού κινητήρα της Mazda

Παρόλα αυτά, από τη δεκαετία του 2000 έμειναν στην Ιστορία το RX-8, καθώς και τα μοντέλα της σειράς MPS. Από το 2008, η Ford αποσύρθηκε σταδιακά και η Mazda απέκτησε την ανεξαρτησία της.

Στην ιστορία της, η Mazda έχει και αρκετές προσπάθειες στους αγώνες, κυρίως σε διοργανώσεις αντοχής, ήδη από τη δεκαετία του ’60 με το Cosmo Sport και το R100. Από εκεί και πέρα, το πιο σημαντικό επίτευγμα ήταν η νίκη του Mazda 787B στις 24 Ώρες του Le Mans. To 4ρότορο 787Β με χωρητικότητα κινητήρα 2.622 cc κατά τη Mazda (καταχωρισμένο ως 4.708 cc από τη FIA) έγινε το πρώτο αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα που νίκησε στον εμβληματικό αυτό αγώνα αντοχής.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube