Σαν σήμερα: Το 1907, ιδρύεται η Hatsudoki Seizo Co Ltd

Σαν σήμερα: Το 1907, ιδρύεται η Hatsudoki Seizo Co Ltd

Πριν από 111 χρόνια, την 1η Μαρτίου του 1907 ιδρύεται η Hatsudoki Seizo Co Ltd που αλλάζει το όνομά της σε Daihatsu Motor Co Ltd το 1951.

Η διάρθρωση της Hatsudoki επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη σχολή του Τμήματος Μηχανικών του Πανεπιστημίου της Osaka για την ανάπτυξη ενός κινητήρα με βενζινοκινητήρες για μικρούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής.

Από την αρχή της επιχείρησης και μέχρι το 1930, όταν εξετάστηκε και προτάθηκε ένα πρωτότυπο τρίκυκλο φορτηγό, ο προσανατολισμός της Hatsudoki ήταν σε μεγάλο βαθμό στις ατμομηχανές για τους Ιαπωνικούς Εθνικούς Σιδηρόδρομους και περιλάμβανε και επιβατικά βαγόνια.

Στη συνέχεια, η εταιρεία επικεντρώθηκε στις ντίζελομηχανές σιδηροδρόμων, συνεργαζόμενη με τη Niigata Engineering και τη Shinko Engineering Co. Ltd. Πριν ξεκινήσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα, ο κύριος Ιάπωνας ανταγωνιστής στους ντιζελοκινητήρες ήταν η Yanmar που όμως δεν ασχολείτο με τα φορτηγά έτσι ώστε να δώσει κίνητρο στη Hatsudoki για ακόμη ένα πεδίο ανταγωνισμού. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60, η Daihatsu άρχισε τις εξαγωγές στην Ευρώπη, όπου δεν είχε σημαντική εμπορική επιτυχία μέχρι και τη δεκαετία του ’80.

Στην Ιαπωνία, πολλά από τα μοντέλα της Daihatsu ήταν και συνεχίζουν να είναι επίσης γνωστά ως kei jidōsha (ή kei cars). Η Daihatsu ήταν ανεξάρτητος κατασκευαστής αυτοκινήτων μέχρι να γίνει η Toyota κύριος μέτοχος το 1967, καθώς η κυβέρνηση της Ιαπωνίας σκόπευε να ανοίξει την εγχώρια αγορά. Σύμφωνα με την Toyota, προσεγγίστηκαν για πρώτη φορά από τη Sanwa Bank, τραπεζίτη της Daihatsu. Το 1995, η Toyota αύξησε το μερίδιό της στην εταιρεία από 16,8% σε 33,4% με την απόκτηση μετοχών από άλλους μετόχους: Τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες.



Εκείνη την εποχή, η εταιρεία κατασκεύαζε μίνι μοντέλα και μερικά μικρά αυτοκίνητα με σύμβαση για την Toyota. Το 1998, η Toyota αύξησε τη συμμετοχή της στην εταιρεία στο 51,2%, αγοράζοντας μετοχές από τους άλλους μεγαλομετόχους, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.



Τον Ιανουάριο του 2011, η Daihatsu ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από την Ευρώπη μέχρι το 2013, επικαλούμενη το επίμονα ισχυρό γεν, γεγονός που δυσχέραινε την εταιρεία να αποκομίσει κέρδος από τις εξαγωγικές δραστηριότητές της. Ύστερα από τη χρηματοπιστωτική κρίση, οι πωλήσεις της Daihatsu στην Ευρώπη σημείωσαν πτώση, από 58.000 το 2007 σε 12.000 το 2011. Τον Αύγουστο του 2016, η Daihatsu έγινε θυγατρική της Toyota Motor Corporation.



Πριν από 90 χρόνια, την 1η Μαρτίου του 1928 λανσάρεται η Packard Standard Model 443.

Πριν από 87 χρόνια, την 1η Μαρτίου του 1931, η Bridgestone Tire Co., Ltd., ο πολυεθνικός κατασκευαστής ελαστικών αυτοκινήτων και φορτηγών, ιδρύθηκε από τον Shojiro Ishibashi στην πόλη Kurume, στη Fukuoka της Ιαπωνίας. Το όνομα «Bridgestone» προέρχεται από τη μετάφραση και μεταφορά της λέξης «ishibashi» (石橋), που σημαίνει «πέτρινη γέφυρα» στα ιαπωνικά.



Πριν από 82 χρόνια, την 1η Μαρτίου του 1936, στο Grand Prix του Pau που διεξήχθη στο Pau στη Γαλλία νίκησε ο Γάλλος οδηγός Philippe Étancelin με μια Maserati V8. Τρία αυτοκίνητα που δηλώθηκαν από τη Scuderia Ferrari επρόκειτο να αγωνιστούν, αλλά τα σταμάτησε στα γαλλικά σύνορα ο Benito Mussolini, δηλώνοντας ότι καμία ιταλική ομάδα δεν θα έπρεπε να αγωνιστεί στη Γαλλία παρά μόνο ύστερα από τη συνεδρίαση της Κοινωνίας των Εθνών στις 10 Μαρτίου.



Πριν από 53 χρόνια, την 1η Μαρτίου του 1965, η Ferrari εξουσιοδοτεί επίσημα με συμβόλαιο τη FIAT να κατασκευάσει τον κινητήρα V6 της Dino.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Dino 246 GTS

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ FIAT Dino Spider 1967-1973



Πριν από 52 χρόνια, την 1η Μαρτίου του 1966, η Ford υπογράφει συμβόλαιο £100.000 με την Cosworth για την εξέλιξη ενός νέου κινητήρα F1.



Πριν από 47 χρόνια, την 1η Μαρτίου του 1971, το αυτόματο σασμάν γίνεται στάνταρ σε όλες τις μεγάλες Pontiac.



Πριν από 45 χρόνια, την 1η Μαρτίου του 1973, το Honda Civic εισήχθη στην αγορά των ΗΠΑ ως εναλλακτική λύση στα μη αποδοτικά αυτοκίνητα που διέθεταν οι αμερικανικές εταιρείες. Το εμπάργκο πετρελαίου του ΟΠΕΚ του 1973 έκανε τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να γνωρίζουν πια τα πλεονεκτήματα της οικονομίας καυσίμου. Οι πρώτες διαφημίσεις της Honda καυχώντο, «Το Honda Civic. Περισσότερα μίλια ανά γαλόνι από οποιονδήποτε άλλο αυτοκίνητο».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 45 χρόνια Honda Civic σε 1’ [video]



Πριν από 33 χρόνια, την 1η Μαρτίου του 1985, το 40.000.000στό αυτοκίνητο της Toyota, ένα Tercel, βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Την ίδια μέρα που κατασκευάστηκε και η 10.000.000στή Corolla.



Πριν από 19 χρόνια, την 1η Μαρτίου του 1999, η Ford συνήψε την οριστική συμφωνία με την AB Volvo για την αγορά της παγκόσμιας επιχείρησης επιβατικών αυτοκινήτων της Volvo έναντι 6,45 δισ. δολαρίων.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube