Σαν σήμερα: Το 1900, η πρώτη «Mercedes» παραδίδεται στον αγοραστή της

Στις 22 Δεκεμβρίου του 1900, το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε υπό το όνομα «Mercedes» παραδόθηκε στον ιδιοκτήτη του, Emil Jellinek.

Ο Emil Jellinek, Αυστριακός οδηγός αγώνων, αντιπρόσωπος αυτοκινήτων και bon viveur, παρήγγειλε το αυτοκίνητο που στη συνέχεια θα ονομαζόταν «Mercedes» από τη γερμανική εταιρεία Daimler-Motoren-Gesellschaft.

Το νέο όχημα του Jellinek, τις προδιαγραφές επιδόσεων του οποίου έθεσε ο ίδιος στους Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach της DMG, ήταν ταχύτερο, ελαφρύτερο και πιο αεροδυναμικό από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο είχε κατασκευάσει η εταιρεία μέχρι εκείνη την ημέρα.

Από τη μεριά του, ο Jellinek ήταν τόσο σίγουρος ότι με αυτό θα μπορούσε θα κερδίσει αγώνες, έτσι ώστε αγόρασε 36 από αυτά, πεπεισμένος ότι θα τα πουλούσε σε φίλους αγωνιζόμενους και ενδιαφερόμενους. Σε αντάλλαγμα γι’ αυτή την εξαιρετική υποστήριξη (πλήρωσε 550.000 γερμανικά μάρκα στο σύνολο), η DMG συμφώνησε να ονομάσει το νέο της μοντέλο, με το όνομα της 11χρονης κόρης του Jellinek, Mercedes.

Η ιστορία όμως ξεκινά τέσσερα χρόνια νωρίτερα, το 1886, όταν οι Γερμανοί μηχανικοί Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach κατασκεύασαν μία από τις πρώτες «άμαξες χωρίς άλογα», μια τετράτροχη καρότσα με ένα μοτέρ βιδωμένο πάνω της. Το 1889, οι δύο άνδρες έφτιαξαν το πρώτο τετράτροχο αυτοκίνητο στον κόσμο, το οποίο κινείτο από τετράχρονο κινητήρα. Και στη συνέχεια, τον επόμενο χρόνο, το 1900, δημιούργησαν την Daimler-Motoren-Gesellschaft.

Το 1896, ο Emil Jellinek είδε μια διαφήμιση για το αυτοκίνητο D-M-G σε ένα γερμανικό περιοδικό. Οπότε αποφάσισε να ταξιδέψει μέχρι το εργοστάσιο της D-M-G στο Cannstatt, ζητώντας να του πουλήσουν ό,τι πιο εντυπωσιακό είχαν. Το αυτοκίνητο που είχε διαθέσιμο η D-M-G ήταν μεν ανθεκτικό, αλλά δεν μπορούσε να πιάσει καλά καλά τα 25 km/h. Οπότε δεν αρκούσε για τις απαιτήσεις του Jellinek. Το 1898, παρήγγειλε ακόμα δύο αυτοκίνητα, ορίζοντας ότι θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 15 km/h ταχύτερα από το πρώτο. Ο Daimler έβαλε τα δυνατά του για να συμμορφωθεί στις νέες προδιαγραφές και το αποτέλεσμα ήταν το Phoenix, ισχύος οκτώ ίππων. Ο Jellinek εντυπωσιάστηκε από το Phoenix που άρχισε να το πουλάει στους φίλους του: Δέκα κομμάτια το 1899 και 29 το 1900.

Ταυτόχρονα, όμως, χρειαζόταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να πάει ακόμα πιο γρήγορα. Ο Jellinek επέστρεψε στην D-M-G με μια επιχειρηματική πρόταση: Αν θα μπορούσαν να του κατασκευάσουν το καλύτερο speedster στον κόσμο (και να το ονομάσει Mercedes), θα αγόραζε 36 αυτοκίνητα από την εταιρεία.

Το μοντέλο Mercedes ήταν πράγματι γρήγορο. Με πλαίσιο από πρεσαριστό ατσάλι και κινητήρα με αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο, έδρανα από μαγνήσιο, ένα νέο είδος συμπλέκτη πηνίου-ελατηρίου και ένα ψυγείο κυψελοειδούς σχήματος -ουσιαστικά το ίδιο με αυτό που χρησιμοποιεί η σημερινή Mercedes-Benz. Το Mercedes 35/40 HP ήταν μακρύτερο, πιο φαρδύ και χαμηλότερο από το Phoenix και είχε καλύτερα φρένα. Επίσης, ένας καλός μηχανικός θα μπορούσε εύκολα να μετατρέψει το νέο μοντέλο από διθέσιο αγωνιστικό σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με τέσσερις θέσεις μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.

Το 1902, η Daimler-Motoren-Gesellschaft υιοθέτησε μόνιμα το «Mercedes» ως εμπορικό όνομα της φίρμας, κατοχυρώνοντάς το και νομικά. Ενώ το 1903, ο Emil Jellinek άλλαξε επισήμως το όνομά του σε Jellinek-Mercedes.