Λάσπη, πέτρες και γκλαμουριά: 70 χρόνια Land Rover Defender

Λάσπη, πέτρες και γκλαμουριά: 70 χρόνια Land Rover Defender

Ύστερα από σχεδόν 70 χρόνια, το πιο εμβληματικό αυτοκίνητο της Land Rover τερματίζει οριστικά την παραγωγή του, μεθαύριο 29 Ιανουαρίου.

Μπορεί από πολλούς επαΐοντες του 4x4, το Defender να αξιολογείται ως το πιο σκληροτράχηλο όχημα της πιάτσας, όμως οι ολοένα και σκληρότεροι κανονισμοί ασφαλείας αποδείχτηκαν πιο δύσκολοι αντίπαλοι για το εμβληματικό Land Rover από τη διάσχιση ποταμών ή την υπηρεσία του σε διάφορα θέατρα πολέμου.

Και σαν να μην έφτανε αυτό για το «υπηρεσιακό αυτοκίνητο της αυτοκρατορίας», η μετακίνηση της Land Rover, κατ’ επιταγήν των σύγχρονων αναγκών, σε όλο και πιο πολυτελές πεδίο, θέτει ακόμη ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο. Τη ίδια τη φύση του Defender.

Aκόμη και με το νεότερο Defenter να δείχνει classic, εμείς ας κάνουμε μια φωτογραφική διαδρομή στη μακρά, σκληροτράχηλη πορεία του αυτοκινήτου που δεν το σταματά τίποτα παρά μόνον η… άσφαλτος.

1. Δοκιμή προ-παραγωγής
Land Rover R&D κάπου μέσα στο 1948: Ένα προ-παραγωγής Series I R01 80" σε τεστ κλίσης 30º.














2. Πάει παντού
Αρχικά σχεδιάστηκε ως εμπορικό και αγροτικό αυτοκίνητο, αλλά στην πρώτη μπροσούρα του ήθελε να είναι αυτοκίνητο για τις μάζες.













3. Series I
H πρώτη γενιά του Defender έκανε την εμφάνισή της με σαφείς επιρροές από το αμερικανικό Willys MB, το γνωστό μας Jeep που κατέκλυσε την Ευρώπη, ύστερα από την D-Day στη Νορμανδία το 1944.








4. Το προσωπικό Defender του Churchill
Ο Winston Churchill ποζάρει περήφανος δίπλα στο σχεδιασμένο ειδικά γι’ αυτόν Land Rover Series I, το 1954. Το αυτοκίνητο, γνωστό ως UKE 80, ήταν εξοπλισμένο με πιο φαρδύ κάθισμα συνοδηγού για να χωρά ο πρωθυπουργός της Βρετανίας όταν τον έκαναν βόλτα στο ιδιόκτητο κτήμα του Chartwell, στη Νότια Αγγλία.







5. Εκστρατεία στην Άπω Ανατολή
Το 1955, η Land Rover χορήγησε έξι φοιτητές για να ταξιδέψουν από το Λονδίνο στη Σιγκαπούρη που ονομάστηκε «Oxford and Cambridge Far Eastern Expedition». Εδώ βλέπουμε ένα Defender Series I της αποστολής να διασχίζει έναν ποταμό στην Ινδία.







6. Δεύτερη γενιά
Το Land Rover Series II, κατασκευής από το 1964 έως το 1961, απώλεσε λίγη ακό την «κυτιοποίησή» του με μια οροφή με κούρμπες στη θέση των ακμών του περιγράμματός της.









7. Αυτοκινούμενη μεγαλειότης
Η Βασίλισσα Ελισάβετ ΙΙ και ο Δούκας του Εδιμβούργου βγήκαν για μια βασιλική βόλτα το 1957 με το Series II.












8. Υποστήριξη
Ένα Series II χρησιμοποιήθηκε ως αυτοκίνητο αρωγής κατά τη προσπάθεια του ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά, ρυμουλκώντας το Bluebird του Malcolm Campbell στη Utah το 1960. Το Bluebird διαλύθηκε, αλλά το Defender αποδείχτηκε κορακοζώητο αν και όχι το ίδιο γρήγορο.



9. Ερπυστριοφόρο
Οι ερπύστριες του Cuthbertson έκαναν το Series II ΜΥ1960 ακόμα πιο ικανό για τη διάσχιση εξαιρετικά δύσκολων τερέν.










10. Έκδοση Big-Foot
To 1964, η Roadless Traction, γνωστή για τις εκ των υστέρων προσθήκες σε τράκτορες, μετασκεύασε 20 αυτοκίνητα Series II. Μετονομασθέντα σε «Forest», φορούσαν τεράστιους τροχούς και χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για υλοτομία.







11. Συνονόματο
Πολλά από τα εξαντλητικά τεστ του Defender πραγματοποιήθηκαν στη νήσο του Islay στη Σκοτία, όπου το εμβληματικό Land Rover έδωσε το όνομά του.









12. Πυροσβεστικό
Το Series III, που βλέπετε εδώ μετασκευασμένο σε πυροσβεστικό όχημα, ήταν και η κορυφαία γενιά του αυτοκινήτου. Η Land Rover πούλησε 440.000 από αυτά μεταξύ των ετών 1971 και 1985.








13. Δοξασμένα σήματα
Τα σήματα του Land Rover Defender Limited Edition στο εργοστασιακό συγκρότημα του Solihull, στο Warwickshire,  στο Ηνωμένο Βασίλειο.












14. Προσκολλημένοι στην παράδοση
Ιδιοκτήτες πρόσφατων Land Rover, όπως το «Matt Track» Defender συχνά μετέτρεπαν τα αυτοκίνητά τους, προσαρμόζοντάς τους κλασικά μέρη, εξαρτήματα και ανταλλακτικά.










15. Καρεκλοκένταυροι
Μπορεί άλλα 4x4 να θυσίαζαν την δυνατότητες εκτός ασφάλτου για μαλακά δέρματα στην καμπίνα και στερεοφωνικά high-end, η Land Rover όμως αρνήθηκε πεισματικά να υποβαθμίσει τις δυνατότητες του Defender.







16. Δεν μπορείς να τα βάλεις με τον Bond
Αυτό το σκληροτράχηλο Defender κυριάρχησε στην τελευταία ταινία του James Bond, Spectre.












17. Και το DRIVE με Defender
Σε όποια Trophy το πήραμε, το Defender έπαιξε το ρόλο του βασικού 4x4 άμεσης επέμβασης, απεγκλωβίζοντας όποιο 4x4 ή SUV χρειαζόταν.









18. Οικογενειακή φωτογραφία
Από αριστερά προς τα δεξιά: Land Rover Series I 1948, Land Rover Series I Overland Expedition Replica, Land Rover Series II, Land Rover Series III, Range Rover 1970, Freelander1997, 2003 Discovery G4 Expedition Specs και 2013 Defender LXV Special Edition 2013.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube