Amelia Island Concours d’ Elegance: Κλασικά, σπάνια ή παράξενα

To Amelia Island Concours d’ Elegance πρόκειται για μια συνάθροιση των φανατικών του είδους που αξίζει τον κόπο να δείτε μια φορά στη ζωή σας.

Κάθε χρόνο τον Μάρτιο, συλλέκτες, οδηγοί και φαν του κλασικού αυτοκινήτου συναθροίζονται στο Amelia Island, στην ακτή της Florida, για να  θαυμάσουν μερικά από τα πιο όμορφα και ακριβά αυτοκίνητα στον κόσμο.

Τα αυτοκίνητα της παραπάνω ατελείωτης λίστας προφανώς και δεν είναι τα αυτοκίνητα που σας παρουσιάζουμε. Διαλέξαμε όμως κάποια μοντέλα σπάνια, τις περισσότερες φορές αστρονομικής αξίας, αλλά και αυτά που κάνουν το Amelia Island Concours d’ Elegance τόσο ενδιαφέρον και ξακουστό. Σαφώς θα δείτε και κάποια έξτρα κλασικά μοντέλα και όχι απαραίτητα ακριβά. Αλλά βρίσκονται εκεί διότι έχουν να πουν κάτι τις το παραπάνω στον αισθητικό τομέα, αλλά και επειδή διαθέτουν αδιαμφισβήτητα ισχυρή προσωπικότητα.

Abarth 1300 OT Periscopio 1966
Αυτό το υπέρ-ελαφρό σπάνιο κομμάτι σχηματίστηκε από τη σύνθεση τριών κομματιών αμαξώματος και διαθέτει λιτότατο, σχεδόν γυμνό εσωτερικό, αμάξωμα από φάιμπεργκλας και τρυπητά αλουμινένια πεντάλ. Η εισαγωγή αέρα Periscopica στην οροφή βοηθά στον εξαερισμό και στην ψύξη της καμπίνας, καθώς οι σωληνώσεις του νερού και του λαδιού «τρέχουν» κατά μήκος του κόκπιτ, κάνοντας την καμπίνα «φούρνο».
Το 1300 OT Periscopio φυσικά και έχει εξελιχτεί από τον Carlo Abarth πάνω σε τροποποιημένο σασί Simca 1000 με επίσης βελτιωμένα μηχανικά μέρη από FIAT 850. Απέδιδε μέγιστη ισχύ 145 ίππων από τον 4κύλινδρο σε σειρά 1.300άρη κινητήρα που σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, αλλά ήταν παρόμοιος με αυτόν του αντίστοιχου κυβισμού της Simca. 
Εκτιμώμενη τιμή €550.000

Lincoln Zephyr 1941
To συγκεκριμένο Zephyr ολοκληρώνεται με επιχρυσωμένες λεπτομέρειες, ξύλινο ταμπλό και μάλλινη ταπετσαρία. Ένα σπάνιο δείγμα αυτοκινητικής σχεδίασης Art Deco που κάτω από το καπό του κρύβει ένα 12κύλινδρο 4,4λιτρο μοτέρ με 112 άλογα και 3τάχυτο αυτόματο σασμάν.
Εκτιμώμενη τιμή €275.000



MG MGA 1500 Coupé 1959
Βαμμένο σε χρώμα British Racing Green, αυτό το MGA είναι αριστεροτίμονο, με το ορίτζιναλ ραδιόφωνο, ακόμη και το χρονόμετρο. Κάτω από το μακρύ καπό του φωλιάζει ένας 4κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με 74 άλογα και 4άρι χειροκίνητο σασμάν. Φτιαγμένο από τη βρετανική MG, μαστόρισσα στην εποχή της στα διθέσια σπορ ρόουντστερ, το MGΑ αποτέλεσε τον επίγονο, των MG T-type Midget, MG P-type και των προγενέστερων μοντέλων πάνω στο ίδιο κόνσεπτ με αρχική σύλληψή το 1924.
Εκτιμώμενη τιμή €50.000

Triumph TR6 1976
Πρωτοεμφανισθείσα τον 19ο αιώνα με αντικείμενο την κατασκευή μοτοσικλετών και ακολούθως με στιλάτα σχέδια μοτοσικλετών και αγωνιστικών αυτοκινήτων, η Triumph μέσω της ΜΙΝΙ ανήκει στην BMW. Το πιο φημισμένο αυτοκίνητό της, το Triumph TR6 που παρουσιάζουμε σήμερα, είχε 6κύλινδρο σε σειρά 2,5λιτρο μοτέρ και τελική που ξεπερνούσε τα 160 km/h. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει πάνω κάτω 15.000 km, 4άρι χειροκίνητο σασμάν και αυθεντικό χρώμα «Inca Yellow».
Εκτιμώμενη τιμή €45.000

FΙΑΤ 130 Coupé 1973
Tο μεγάλο FIAT με το μοτέρ V6 των 2,9 λίτρων στην 4θυρη εκδοχή του λανσαρίστηκε στo Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1969, αντικατέστησε το 2300L και αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της ιταλικής εταιρείας, με βλέψεις να δημιουργήσει έναν ανταγωνιστή των BMW και Mercedes-Benz. Το κουπέ που σας παρουσιάζουμε λανσαρίστηκε το 1972, επίσης στη Γενεύη, και ήταν σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από τον Pininfarina. Κάτω από το θεόρατο καπό τoυ 130 Coupé ανάσαινε o ίδιος V6, μεγαλωμένος στα 3.280 cc και με ισχύ 165 άλογα. Με 3άρι αυτόματο σασμάν της Borg Warner (έξτρα) ή 5άρι χειροκίνητο με όλες τις ταχύτητες συγχρονισμένες έπιανε τα 190 km/h. Συνολικά κατασκευάστηκαν λιγότερα από 4.500 αυτοκίνητα.
Εκτιμώμενη τιμή €55.000

Muntz Roadster 1953
Κατασκευασμένο από τον Earl «Madman» Muntz στο Glendale, στην California, το Roadster φορούσε κινητήρα Lincoln V8 και κόστιζε τα διπλά από την αντίστοιχη Cadillac. Το μοτέρ συνδυαζόταν με 4άρι αυτόματο κιβώτιο, εξελιγμένο από την General Motors, ενώ διέθετε ζώνες ασφαλείας, σφόδρα νεωτερικό στοιχείο για την εποχή, και ταμπλό με μαλακή επένδυση.
Διασημότητες της εποχής, όπως η Grace Kelly και ο Clark Gable είχαν στην κατοχή τους αυτοκίνητα Muntz. Το συγκεκριμένο Roadster διαθέτει επένδυση βινίλ στο σαλόνι σε σχέδιο δέρματος φιδιού (!), ραδιόφωνο AM και κασετόφωνο eight-track. Ο ιδρυτής της εταιρείας «Madman» Muntz ήταν εξάλλου γνωστός για το εκλεκτικό και εκκεντρικό γούστο του, αλλά και για την υψηλή κοστολόγηση των σπάνιων δημιουργημάτων του. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η Muntz κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής της (1951-1954) κατασκεύασε μόλις 400 αυτοκίνητα που λόγω του υψηλού κόστους κατασκευής υπολογίστηκε ότι η εταιρεία έχασε τουλάχιστον $1.000 σε καθένα από αυτά. Αυτή η οικονομική αιμορραγία ήταν εξάλλου και ο λόγος που η Muntz ανέστειλε τις δραστηριότητές της.
Εκτιμώμενη τιμή €300.000

Cord 812 Custom Roadster 1937
H Cord ήταν τμήμα της φημισμένης Auburn Automobile Co. με έδρα το Auburn της πολιτείας της Indiana, στο τέλος της δεκαετίας του ’20. Το όνομα της εταιρείας αμαυρώθηκε από προβλήματα αξιοπιστίας των αυτοκινήτων της, αλλά και από κατηγορίες για απάτη, καταστάσεις που είχαν ήδη απομειώσει την αξία του όταν πουλήθηκε το 1938. Αυτό το ρόουντστερ που βλέπετε πρόκειται για ένα επαναστατικό αυτοκίνητο σε διάφορους τομείς όταν ντεμπουτάρησε: Κίνηση εμπρός, μη κινούμενα τμήματα κάτω από το πάτωμα, κρυμμένα εμπρός φώτα στα φτερά. Η μύτη-φέρετρο αντιπροσώπευε τέλεια την αισθητική Art Deco. Κάτω από το καπό κρυβόταν ο κλασικός V8 της Auburn, συνδυασμένος με 4τάχυτο χειροκίνητο σασμάν.
Εκτιμώμενη τιμή €73.000

Lamborghini 350GT 1965
Αυτή δεν πρόκειται για μια τυπική Lamborghini, καθώς είναι το πρώτο σούπερκαρ παραγωγής που λάνσαρε ο Ferruccio Lamborghini. To αλουμινένιο αμάξωμα (σε μερικά κατασκευάστηκε από ατσάλι) συνδυάστηκε με μοτέρ V12 επίσης εξ ολοκλήρου και 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF. Με το μοτέρ να αποδίδει αρχικά 270 και στη συνέχεια 280 ίππους, η 350GT επιτάχυνε από στάση στα 100 km/h σε 6,8” και στα 160 lm/h σε 16,3”, και έπιανε τα 254 km/h. Ο έλεγχος της ποιότητας του 3,5λιτρου μοτέρ ήταν άκρως ενδελεχής με 24ωρη δοκιμή σε δυναμόμετρο Shenk Walge, αρχικά 12ωρη λειτουργία με ηλεκτρική ενέργεια και στη συνέχεια με βενζίνη και αυξανόμενη ταχύτητα περιστροφής. Πριν τοποθετηθεί στο σασί κάθε 350GT, το μοτέρ δοκιμαζόταν σε συμπεριφορά για τουλάχιστον 500 km σε μικτά τεστ από τον Bob Wallace, οδηγό αγώνων, μηχανολόγο και εξελικτή της Lamborghini στα πρώτα μοντέλα της εταιρείας. Ο Lamborghini κατασκεύασε συνολικά 118 κομμάτια από αυτό το αυτοκίνητο, το οποίο σύντομα (1966) αντικαταστάθηκε από τη μεγαλύτερη Lamborghini 400GT.
Εκτιμώμενη τιμή €850.000

Porsche 597 Jagdwagen 1958
Δωρεά από τον Jerry Seinfeld, πασίγνωστο Αμερικανό κωμικό, συγγραφέα, ηθοποιό και παραγωγό, αυτή η Porsche 597 Jagdwagen του 1958 εξελίχτηκε από τη γερμανική εταιρεία ύστερα από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Φορά έναν 4κύλινδρο κινητήρα μπόξερ που συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και τετρακίνηση. Το αυτοκίνητο του Amelia Island Concours d’ Elegance διαθέτει τα αυθεντικά καλύμματα από βινίλ στα καθίσματα, υφασμάτινη οροφή και πλευρικές κουρτίνες. Μόνο 49 κομμάτια από αυτό το παλιό αυτοκίνητο πουλήθηκαν σε ιδιώτες, με 15 από αυτά να σώζονται σήμερα. Εξ ου και η αστρονομική τιμή του.
Εκτιμώμενη τιμή €390.000