40 χρόνια Volvo 262C 1977-2017

40 χρόνια Volvo 262C 1977-2017

H Volvo γιορτάζει τα 40 χρόνια του κουπέ 262, του μοναδικού αυτοκινήτου της εταιρείας που κατασκευάστηκε στην Ιταλία.

Ήταν πριν από 40 χρόνια, στο σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 1977, όταν παρουσιάστηκε το Volvo 262C. Σε μια νοσταλγική λοιπόν, η Volvo αποφάσισε να το ξαναδείξει στο κοινό της φετινής έκθεσης.

Σε εκείνο το Σαλόνι, 40χρόνια πίσω, η Volvo είχε φέρει στο σταντ της κάτι διαφορετικό από αυτό που είχε συνηθίσει να δείχνει στο κοινό. Το 262 Coupé βασιζόταν στη σειρά 200 και προκάλεσε περισσότερη αίσθηση στο κοινό από αυτό που ανέμενε η σουηδική εταιρεία, καταγράφοντας στη συνέχεια πωλήσεις απρόβλεπτα υψηλές για τη Volvo.

Όπως σημείωνε η Volvo, το 262 Coupé κόστιζε δύο φορές τα χρήματα ενός βασικού 200αριού, αλλά παρόλα αυτά οι πωλήσεις ανέβασαν το κοντέρ στα 6.622 κομμάτια μεταξύ του 1977 και 1981 που κατασκευαζόταν το αυτοκίνητο. Αρχικά, η Volvo ήθελε να κατασκευάσει μόνο 800 μονάδες ετησίως, αλλά υποχρεώθηκε να διπλασιάσει την προγραμματισθείσα παραγωγή, εκτός από το πρώτο και τον τελευταίο χρόνο παραγωγής του μοντέλου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volvo, 90 χρόνια ιστορίας [video]

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volvo P1800 1960-1972 [video]
 
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volvo PV 544 1958-1965
 

Το άλλο αξιομνημόνευτο στοιχείο είναι ότι η Volvo αποφάσισε να μη φτιάχνει το 262 Coupé στο εργοστάσιό της, στο Gothenburg, εξ αιτίας της χαμηλής προβλεπόμενης παραγωγής. Αντ’ αυτού μίσθωσε την ιταλική Carozzeria Bertone, αφενός να ολοκληρώσει το σχεδιασμό του αυτοκινήτου και αφετέρου να αναλάβει και την τελική συναρμολόγησή του.

Ο αρχικός σχεδιασμός του 262 Coupé έγινε από τον Jan Wilsgaard, επικεφαλής σχεδιαστή της σουηδικής εταιρείας, που έκανε τα βασικά σκαριφήματα του αυτοκινήτου. Για να φτιάξει τη μακέτα του εσωτερικού χρησιμοποίησε ένα Volvo 164 και στη συνέχεια το έστειλε στο Torino όπου γη 4θυρη μπερλίνα Volvo 264 «κόπηκε» για να μετασχηματιστεί στο 262C.

 

Αλλά και το μοτέρ κατασκευαζόταν εκτός Σουηδίας, καθώς κάτω από το καπό του βρισκόταν ο κινητήρας της PRV (κοινοπραξία μεταξύ των Peugeot, Renault και Volvo). Επρόκειτο για ένα 2,7λιτρο μοτέρ V6, το οποίο αργότερα μεγάλωσε στα 2,8 lt. Για την ιστορία να πούμε ότι το μοτέρ της PRV εμφανίστηκε εκτός από τη σειρά 200 (264/262), στα Peugeot 504 Coupé V6 και Peugeot 604, και αργότερα μεγαλωμένο στα Peugeot 605 και Citroën XM στα Renault 25 V6 Turbo (τρία λίτρα), Renault 30 και μεγαλωμένο στο Safrane Biturbo και φυσικά στις Alpine GTA V6 Turbo καi μεγαλωμένο στα τρία λίτρα στην Alpine A610

To262 Coupé της Volvo ήταν το μόνο μοντέλο από τη σουηδική εταιρεία που παραδιδόταν από το εργοστάσιο με επένδυση βινίλ στην οροφή. Προσπάθεια έγινε και για μια έκδοση καμπριολέ, μόνο που αυτή κατασκευάστηκε σε μόλις πέντε κομμάτια. Αξίζει ακόμα να αναφέρουμε ότι ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Volvo, o Pehr G. Gyllenhammar, είχε για προσωπικό αυτοκίνητο ένα σπέσιαλ φτιαγμένο 262C, με κόκκινο σαλόνι, κόκκινο εξωτερικό, ενώ μάσκα και πλαίσια στο αμάξωμα ήταν βαμμένα σε μαύρο ματ –δύο στοιχεία που πέρασαν στην παραγωγή το 1984. Στη θέση του PRV V6 βρισκόταν ένας 4κύλινδρος τούρμπο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube