node/12637

Η Mercedes-Benz 190 SL έπιασε τα εξήντα [video]

H Mercedes-Benz γιορτάζει τα 60ά γενέθλια της 190 SL, ενός γοητευτικότατου διθέσιου convertible.

Η Mercedes-Benz 190 SL έκανε την εμφάνισή της ως πρωτότυπο στο International Motor Sports Show, στη Νέα Υόρκη, τον Φεβρουάριο του 1954.

Ένα χρόνο και ένα μήνα αργότερα, η 190 SL παραγωγής εμφανίστηκε στο 25ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και η παραγωγή ξεκίνησε δύο μήνες αργότερα, τον Μάιο του 1955, με τους αγοραστές να μπορούν να την παραγγείλουν με έξτρα hardtop.

H 190 SL αντιπροσώπευε μια ενδιαφέρουσα και σαφώς πιο οικονομική εναλλακτική λύση έναντι της 300 SL. Με αυτή την τελευταία μοιραζόταν εκτός από το στιλ, τις μηχανολογικές λύσεις, μπόλικες λεπτομέρειες και το κυριότερο την ανεξάρτητη ανάρτηση γύρω γύρω: Διπλά ψαλίδια εμπρός και άξονα στρέψης πίσω. Το μόνο που δεν χρησιμοποιούσε ίδιο με την 300 SL ήταν το σωληνωτό πλαίσιο. Αντίθετα, η 190 SL «χτιζόταν» πάνω σε ένα κοντύτερο μονοκόκ, μια τροποποιημένη πλατφόρμα R121 της Mercedes-Benz W121.  

Η γοητευτική 190 SL κάτω από το καπό έκρυβε ένα νέο μοτέρ, με 1.900 κυβικά, εκκεντροφόρο επικεφαλής και δύο διπλά καρμπιρατέρ Solex 44PHH. Η μέγιστη ισχύ της έφτανε τους 105 PS στις 5.700 rpm και η μέγιστη ροπή 14,4 kgm στις 3.200 rpm. Το μοτέρ ήταν συνδυασμένο με ένα 4άρι χειροκίνητο σασμάν με το λεβιέ ανάμεσα στα καθίσματα. Τέλος, τα φρένα ήταν αεριζόμενα ταμπούρα 230 mm σε όλους τους τροχούς που αναλάμβαναν να σταματήσουν τα 1.160 kg του αυτοκινήτου.

H Mercedes-Benz τοποθέτησε ισχυρά το διθέσιο convertible στην αγορά, λέγοντας ότι «θέτει νέα στάνταρ για ένα άνετο ταξίδι και σπορ χαρακτήρα, φέρνοντας ταυτόχρονα μια απίστευτα φρέσκια αύρα στην ιδέα του Gran Turismo».

Η Mercedes-Benz 190 SL στοίχιζε στη Γερμανία 16.500 μάρκα ή 17.650 με hardtop, ενώ υπήρχε και ένα μίνι κάθισμα για έναν τρίτο επιβάτη, προσανατολισμένο εγκάρσια (έξτρα)

Συνολικά κατασκευάστηκαν, από το 1955 μέχρι το 1963 που διήρκεσε η παραγωγή του αυτοκινήτου, 25.881 Mercedes-Benz 190 SL με τη συντριπτική πλειονότητα εξ αυτών να βρίσκουν «σπίτι» έξω από τη Γερμανία. Κυριότερη αγορά οι ΗΠΑ που απορρόφησαν σχεδόν το 40% της παραγωγής της. Στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου, μια 190 SL στοιχίζει γύρω από τις €200.000.

H 190 SL μαζί με την 300άρα αντικαταστάθηκαν το 1963 από τη Mercedes-Benz 230 SL, την εμβληματική «παγόδα».

[Πηγή Mercedes-Benz]