node/22677

Ένα σπάνιο, υπέροχο FIAT 2300 S Coupé προς πώληση

Αυτό το γοητευτικό GT των 60s με σαφείς επιρροές από Ferrari 250 θα αποτελέσει ένα από τα δημοπρατούμενα αυτοκίνητα των RM Sotheby’s στο Biltmore στην Arizona, 19-10 Ιανουαρίου.

Το 1960 στο Salone di Torino, στο σταντ του Giacinto Ghia παρουσιάστηκε το πρωτότυπο Sport Coupé πάνω στο σασί του FIAT 2100.

Το κόνσεπτ που σχεδίασε ο Sergio Sartorelli και αργότερα ο πρώτος επικεφαλής του Centro Stile, σφυγμομέτρησε την κοινή γνώμη, οδηγώντας τους Τορινέζους να το εντάξουν στην επίσημη γκάμα από το φθινόπωρο του επόμενου χρόνου.

Το 2300 Coupé μοιραζόταν τα μηχανικά μέρη με την μπερλίνα 2300, όπως και πατούσε πάνω στο σασί της. Ως εκ τούτου λοιπόν είχε το ίδιο μεταξόνιo, αλλά μισό πόντο μεγαλύτερα μετατρόχια. Το αυτοκίνητα ονομαζόταν και σωστά «η Ferrari του φτωχού», καθώς το στιλ του ήταν πραγματικά «Grand Touring», ενώ η πολυτέλεια και επιδόσεις συνδυάζονταν με δυνατό μούγκρισμα από την εισαγωγή και εύηχη εξάτμιση.

Με τις μεγάλες πόρτες ανοιχτές διάπλατα, το σαλόνι μπορούσε να φιλοξενήσει τέσσερις εύσωμους ενηλίκους, Ο βασιλικός εξοπλισμός περιλάμβανε από ηλεκτρικά παράθυρα μέχρι «cruise control» -οι παλιότεροι θα θυμόσαστε εκείνο το χειρόγκαζο με ράβδο-σιδηρόδρομο, ελατήριο και σκανδάλη! Τα αναπνέοντα βινίλ καθίσματα με το μεταλλικό πλαίσιο ήταν στάνταρ και έξτρα τα δερμάτινα, ενώ το ξύλινο τιμόνι της Nardi έδινε τον αέρα των Ferrari της εποχής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT Twin Cam: 50 χρόνια από την εμφάνιση του καλύτερου μοτέρ στον κόσμο

To ταμπλό εξοπλιζόταν με ένα πλήρες σετ από όργανα της Veglia και μπόλικα μπιχλιμπίδια όπως ένα αλάρμ που προειδοποιούσε τον οδηγό -πάνω από τις 2.500 rpm- αν κάποια από τις προειδοποιητικές λυχνίες άναβε. To αλάρμ παρακολουθούσε την πίεση λαδιού, τη θερμοκρασία νερού, το χειρόφρενο και άναβε τα φώτα προειδοποίησης. Οι καθαριστήρες ενεργοποιούνταν από το πάνελ των διακοπτών ή από ένα διακόπτη στο δάπεδο, ενσωματωμένο στην τρόμπα ποδιού για το πλυστικό του παρμπρίζ. Και για κλάξον, είχε δύο κόρνες. Ένα αεροτενόρο για την κανονική οδήγηση και μια χαμηλής έντασης (μπιπ μπιπ) για ύστερα από τις δέκα το βράδυ που απαγορευόταν ο αεροτενόρος στις ιταλικές πόλεις.


Κάτω από το μακρύ καπό ζούσε ένας 6κύλινδρος σε σειρά με ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής που έβγαζε 130 άλογα (net) και έστελνε το FIAT 2300 S Coupé να φτάνει σχεδόν τα 200 km/h στην ευθεία. Το μοτέρ ήταν το ίδιο με το 2,3λιτρο των 102 PS που κινούσε την μπερλίνα 2300 και το στάνταρ 2300 Coupé. Μόνο που για την περίπτωση του Coupé S επιλήφθηκε ο Carlo Abarth που έβαλε στον κινητήρα του Aurelio Lamredi πιο άγριο εκκεντροφόρο, ανέβασε τη συμπίεση στο 9,3:1 και έβαλε ένα ακόμη διπλό καρμπιρατέρ Weber -2x2 Weber 38 DCOE13 ή 14. Τα άλογα και τα 1.300+ κιλά του αυτοκινήτου αναλάμβαναν να σταματήσουν τέσσερα δισκόφρενα με διπλά σέρβο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτό το μοναδικό πρωτότυπο της Maserati Mexico μπορεί να γίνει δικό σας

Το 2300 S που δημοπρατούν οι RM Sotheby’s είναι ένα από τα ελάχιστα που διατίθενται στις ΗΠΑ, καθώς το αυτοκίνητο δεν εισήχθη επίσημα στην Αμερική. Αγορασμένο από ένα διακεκριμένο συλλέκτη και ιδιοκτήτη μουσείου για κλασικά αυτοκίνητα, υπέστη αποκατάσταση διαρκείας τουλάχιστον δύο ετών. Σε αυτή, το αυτοκίνητο «γδύθηκε» εντελώς και ξανασυναρμολογήθηκε από την αρχή, με όλα τα αυθεντικά ανταλλακτικά, και βάφτηκε σε στιλπνό Blu Notte. Ομοίως αποκαταστάθηκε και το σαλόνι με την αντικατάσταση πολλών νέων τμημάτων. Όλα τα νικέλινα τμήματα, αφαιρέθηκαν και επινικελώθηκαν, ενώ τοποθετήθηκαν και νέες καουτσουκένιες τσιμούχες στα κρύσταλλα των θυρών. Ομοίως αφαιρέθηκαν τα φρένα, αποσυναρμολογήθηκαν, καθαρίστηκαν και ανακατασκευάστηκαν για να δουλεύουν τέλεια, ενώ την ίδια εργασία υπέστησαν και τα καρμπιρατέρ, τα οποία και ρυθμίστηκαν όπως έπρεπε.

Οι RM Sotheby’s εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ένα από τα περίπου 7.200 που κατασκευάστηκαν συνολικά από τη FIAT θα πιάσει ανάμεσα στις 48.000 με 72.000 ευρώ. Τιμή που βρίσκεται πάνω από αυτή ενός αυτοκινήτου «Concours» που δεν ξεπερνά τις 45 χιλιάδες. Πάντως ακόμα κι έτσι, πρόκειται για ένα πολύ γοητευτικό και ευχάριστο στην οδήγηση GT, και ενδεδειγμένο λόγω τιμής για να αρχίσει κάποιος την καριέρα του ως συλλέκτη.

[Πηγή RM Sotheby’s]