node/16552

Ένα μοναχικό, σπάνιο Hongqi CA770

Μια σπάνια κρατική λιμουζίνα Hongqi CA770, σύμβολο του Μεγάλου Άλματος προς τα Εμπρός, αλλά και μάρτυρας της «πολιτιστικής» επανάστασης, πνίγεται σκονισμένη σε ένα ανήλιαγο γκαράζ.

Πριν από δύο χρόνια, είχαν βρεθεί σε ένα γκαράζ στο Πεκίνο δύο εξαιρετικά σπάνιες κρατικές κινεζικές λιμουζίνες Hongqi CA770.

Η μία από αυτές ή καλύτερα η ιστορία της κρατήθηκε μυστική για άκρως απόρρητους λόγους. Μέχρι σήμερα. Οπότε και σας την παρουσιάζουμε, καλυμμένη από ένα παχύ στρώμα σκόνης από αυτή την κινεζικής πρωτεύουσας που τρυπώνει παντού.

Αυτό το δεύτερο Hongqi CA770 ήταν μακράν σε χειρότερη κατάσταση απ’ ό,τι το πρώτο. Ξεφούσκωτα λάστιχα, πεσμένες αναρτήσεις, λαμαρίνες με βαριές «κακώσεις» και καμπίνα αποψιλωμένη από τις επενδύσεις των θυρών. Πάντως, με κάμποσα χρήματα και μπόλικο μεράκι θα μπορούσε να επανέλθει σε άριστη κατάσταση.



Οι πιο μυημένοι με τα Hongqi CA770 θα αναρωτιόνταν σχετικά με τις παράξενες ωχροκίντρινες πινακίδες του. Το CA770 προφανώς και είναι ο τύπος του αυτοκινήτου, αλλά τι είναι αυτό το 31; Η ερώτηση προς τον ιδιοκτήτη και των δύο αυτοκίνητων έδωσε την απάντηση: Πρόκειται για το 31ο CA770 από τα 847 που κατασκευάστηκαν συνολικά.

   
Αριστερά, το Hongqi CA770 κατά τη διάρκεια παρέλασης και στη μέση και δεξιά στο Auto Collection στο The Quad (πρώην Imperial Palace), στο Las Vegas το 2013.

Το Hongqi CA770 κατασκευάστηκε μεταξύ του 1966 και του 1981. Αυτό το 31ο ήταν μέρος της δεύτερης σειράς και κατασκευάστηκε το 1969. Αποτελούσε μέρος του στόλου της δημοτικής αρχής του Πεκίνου και ήταν σε χρήση για περίπου 20 χρόνια. Στη συνέχεια επέστρεψε στο εργοστάσιο όπου αποθηκεύτηκε, εξ ου και προέκυψε η πινακίδα CA770-31. Στο τέλος του 1990, το αυτοκίνητο επέστρεψε στο Πεκίνο και τελικά κατέληξε στα χέρια του σημερινού ιδιοκτήτη.


Το στολίδι στο καπό της «Κόκκινης Σημαίας», όπως σημαίνει το Hongqi. To πλαίσιο είναι μεταλλικό και το κόκκινο τμήμα του από πλαστικό. Ο ιστός της σημαίας είναι ενσωματωμένος στον προφυλακτήρα. Ο ιστός σε αυτό το αυτοκίνητο βρίσκεται ψηλά, σχεδόν μισό μέτρο πάνω από το αμάξωμα.

Κάποτε, όλα τα Hongqi CA770 διατίθεντο απευθείας στην κυβέρνηση, γι’ αυτό και επρόκειτο για πραγματικές «κρατικές λιμουζίνες». Τα περισσότερα πήγαιναν στην κεντρική κυβέρνηση, κάποια στις ένοπλες δυνάμεις, κάποια στις περιφέρειες και άλλα στη δημοτική αρχή των μεγάλων πόλεων, συμπεριλαμβανομένου του Πεκίνου.

Σήμερα, πολλά από αυτά τα υπέροχα αυτοκίνητα βρίσκονται αποθηκευμένα σε κρατικές αποθήκες. Λιγότερα από 30 υπάρχουν σε κυκλοφορία, αφού προηγουμένως πουλήθηκαν σε κρατικές εταιρείες και ξενοδοχεία, ενώ αργότερα ξαναπουλήθηκαν σε ιδιώτες που είχαν τις κατάλληλες επαφές.


Το σήμα με τις τρεις κόκκινες σημαίες συμβολίζει τη Σοσιαλιστική Οικοδόμηση, το Μεγάλο Άλμα προς τα Εμπρός και την Κομμούνα των Λαών, τρία προγράμματα που εξέπεμψε ο Μάο Τσε Τουνγκ από το 1958 μέχρι το 1961. Το σήμα είναι ένα έργο τέχνης. Το περίγραμμα των σημαιών είναι μεταλλικό και οι ίδιες οι σημαίες πλαστικές.


Τα λάστιχα με τα λευκά πλαϊνά είναι τα αυθεντικά, αλλά δυστυχώς τα τάσια λείπουν από τις ζάντες. Το CA770 βασίζεται στην πλατφόρμα του Chrysler Imperial του 1950. Το αμάξωμα σχεδιάστηκε στην Κίνα από τη First Auto Works (FAW), την ιδιοκτήτρια της φίρμας Hongqi.


Την κίνηση του Hongqi CA770 εξασφάλιζε ένας 5,6λιτρος V8 με μέγιστη ισχύ 210 άλογα και 43 kgm που στέλνονται στους πίσω τροχούς μέσω ενός διτάχυτου αυτομάτου κιβωτίου. Ισχύς και ροπή που χρειαζόταν για να κινήσει τα 2.260 kg ενός αυτοκινήτου διαστάσεων 5,73x2,01x1,67 m, με μεταξόνιο 3,4 m. Έτσι για την ιστορία να πούμε ότι το Hongqi CA770 έπιανε τα 160 km/h και χρειαζόταν 17,5” για τα 0-100 km/h και 21,8” για να καλύψει τα 400 m, ενώ το χιλιόμετρο από στάση το έκανε σε 38,9”. Όλες οι επιδόσεις είναι με το a/c αναμμένο, όπως και τα 22,8 lt βενζίνης που χρειαζόταν για κάθε 100 km.


Το εσωτερικό καλύπτεται από ένα παχύ στρώμα σκόνης, αλλά σε γενικές γραμμές βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, εκτός από τις επενδύσεις των θυρών που απουσιάζουν, όπως και τα πατάκια. Το σαλόνι φυσικά και είναι το αυθεντικό, όπως το τιμόνι, το καντράν και το ραδιόφωνο, ενώ πραγματικές είναι και οι ξύλινες επενδύσεις.


Το CA770, όπως κάθε κρατική λιμουζίνα που σέβεται τον εαυτό της έχει χώρισμα ανάμεσα στα εμπρός και στο πίσω κάθισμα. Πρόκειται για διαχωριστικό παράθυρο από χοντρό γυαλί. Ακόμα υπάρχουν δύο βοηθητικές θέσεις για υπηρέτες και ένας χοντρός χειραγωγός απ’ όπου μπορούν να κρατιούνται όταν το αυτοκίνητο στρίβει.


Το διαχωριστικό διαθέτει πλήρως ηλεκτρική λειτουργία και για να κατέβει χρειάζονται περίπου 30”.


Το πίσω κάθισμα είναι φυσικά για VIP. Και εδώ λείπουν οι επενδύσεις των θυρών. Τα πλευρικά παράθυρα έχουν ξύλινο περίγραμμα. Η ταπετσαρία είναι σε άριστη κατάσταση, κάτι που υποδηλώνει ότι δεν είναι του 1969, αλλά πρέπει το σαλόνι του αυτοκινήτου να «ξαναντύθηκε» αργότερα.


Οι νικελένιες διασκοσμήσεις βρίσκονται όλες στις θέσεις τους, αλλά χρειάζονται ένα καλό γυάλισμα. Τα περίφημα πίσω φώτα, σε σχήμα παραδοσιακών κινεζικών φαναριών, είναι σε καλή κατάσταση. Τα χρώμια εκατέρωθεν των πινακίδων που συνήθως χάνονται ή είναι σπασμένα στα εγκαταλελειμμένα Hongqi, φαίνονται στέρεα τοποθετημένα και σε καλή κατάσταση εδώ.


Δυστυχώς, κάποιος κλώτσησε το πίσω καπό, ακριβώς κάτω από το σήμα, στην προσπάθειά του μάλλον να το ανοίξει. Ενώ και η κλειδαριά είχε ίχνη παραβίασης.


Πάντως το όμορφα σχεδιασμένο σήμα της Hongqi παρέμεινε αλώβητο.


Ποια θα είναι η συνέχεια, το μέλλον του αυτοκινήτου; Ο τωρινός ιδιοκτήτης ερωτηθείς για το αν σκοπεύει να το αποκαταστήσει, να το οδηγεί ή τέλος πάντων να το βάλει σε κάποιο ανοικτό στο κοινό ή προσωπικό μουσείο, απάντησε ότι προτιμά να κρατήσει το αυτοκίνητο εκεί που βρίσκεται, σκονισμένο και μόνο.


Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το 31ο Hongqi CA770, μια από τις κρατικές λιμουζίνες της Κίνας, είναι ένα μνημειώδες αυτοκίνητο. Και ας ελπίσουμε με το χρόνο να βρει ένα καλύτερο σπίτι από το ανήλιαγο γκαράζ που τη φιλοξενεί σήμερα.

Τέλος να σημειώσουμε για όποιον ενδιαφέρεται ότι τα καθήκοντα του Hongqi CA770 σήμερα τα έχει αναλάβει η κρατική λιμουζίνα Hongqi L5.

[Πηγή CarNewsChina]