Αναγέννηση με τη βούλα για ένα SEAT 600

Αναγέννηση με τη βούλα για ένα SEAT 600

Ύστερα από 25 χρόνια απραξίας και αποθήκευσης, η SEAT προχώρησε στην πλήρη αποκατάσταση ενός κομματιού του πιο εμβληματικού σουπερμίνι της ιστορίας της.

Τον Μάιο του 1957, η SEAT παρουσίασε στην Automobile Barcelona το σουπερμίνι 600. Το αυτοκίνητο, που μοιραζόταν τόσο το σχέδιο του Dante Giacosa όσο και τα μηχανικά μέρη με το FIAT 600, ήταν αυτό που συνετέλεσε με το αναλογούν του στο ισπανικό  οικονομικό θαύμα της δεκαετίας του ’60.

Αυτό το αυτοκίνητο, που άφησε πίσω του για πρώτη φορά τη γραμμή παραγωγής πριν από 60 χρόνια, αναβίωσε μέσω της πλήρους αποκατάστασης ενός δείγματος η ισπανική εταιρεία.

Όπως το FIAT Nuova 500 έβαλε την Ιταλία πάνω σε ρόδες, το ίδιο διατείνονται στη SEAT πως έκανε το δικό τους 600αράκι. Οπότε, τώρα με τη συμπλήρωση των 60 χρόνων από τη γέννησή του ήταν η χρυσή ευκαιρία να ξαναφέρουν πίσω στη ζωή και στο προσκήνιο το πιο εμβληματικό αυτοκίνητό τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT 600 Multipla 1956-1965 [videos]

Για το εγχείρημα λοιπόν αυτό επιστρατεύτηκαν περισσότεροι από 30 μηχανικοί, προκειμένου να το αναστήσουν, να το αποκαταστήσουν πλήρως και να το ετοιμάσουν για χρήση στο δρόμο. Το αντικείμενό τους παρέμενε για 25 χρόνια ανέγγιχτο και αχρησιμοποίητο.

Συνολικά ξοδεύτηκαν 1.500 ώρες είτε επιδιορθώνοντας είτε αποκαθιστώντας κάθε κομμάτι του αυτοκινήτου στο χέρι. Η ομάδα χρειάστηκε να εντοπίσει περισσότερα από 1.000 κομμάτια που έλειπαν, μια πρόκληση μεγαλύτερη και από αυτή την ίδια την κατασκευή.

Περίπου 15 λίτρα μπλε-γκρι βαφής χρησιμοποιήθηκαν για το αμάξωμα, ένα χρώμα που η ισπανική εταιρεία λέει ότι είναι «απολύτως στη μόδα και θυμίζει τα πρώτα 600 που κατασκευάστηκαν». Για το ντύσιμο του σαλονιού χρησιμοποιήθηκαν 50 m εντυπωσιακoύ σαγρέ υφάσματος, ενώ η χειροκίνητη οροφή, το ορίτζιναλ τιμόνι και η κόρνα, μαζί με το ταμπλό, όλα αποκαταστάθηκαν στην αρχική μορφή και κατάστασή τους.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που δείχνει μόλις να άφησε πίσω του το εργοστάσιο. Το φινίρισμα στο μπλε-γκρι χρώμα, ο μαύρος μουσαμάς και τα λάστιχα με τις άσπρες πάντες δίνουν στο κλασικό 600 το ρετρό look που του πρέπει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT 128 1969-1985 [videos]

Κι αν αναρωτιέστε γιατί είναι τόσο εμβληματικό για την Ισπανία και για τη SEAT να σας πούμε ότι το 600 πουλήθηκε σε σχεδόν 800 χιλιάδες κομμάτια, ενώ άλλες 18.000 πούλησε ως 800 (4θυρη εκδοχή του 600). Σε μια εμπορική καριέρα μάλιστα που δεν περιορίστηκε στην Ιβηρική Χερσόνησο, αλλά εξήχθη στην Αργεντινή, στην Πολωνία και στη Φιλανδία. Και τούτο παρά τον ισχυρότατο ανταγωνισμό που αντιμετώπιζε από το αδελφό FIAT 600. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι κάτω από το πίσω καπό βρισκόταν ένα μοτέρ καταγωγής –τι άλλο;- FIAT, 4κύλινδρο, υγρόψυκτο, αρχικά με 633 cc και 19 PS και αργότερα 767 cc και 21,5 PS. Φυσικά, μεταδίδοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς

Όσον αφορά τις εκδόσεις, αρχικά αυτές ήταν δύο: 600 και 600D, αμφότερες με αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες. Η τρίτη και κατοπινή έκδοση 600E είχε κανονικά ανοιγόμενες πόρτες και μικρές κοσμητικές αναβαθμίσεις. Η τέταρτη και τελευταία έκδοση 600L Especial ήταν και το κύκνειο άσμα με λίγα κομμάτια το 1973. Για τη ιστορία να αναφέρουμε ότι υπήρχε και επαγγελματική έκδοση του 600 υπό την ονομασία 600 Formichetta.

H παραγωγή του SEAT 600 τερματίστηκε το 1973 και ο λόγος ήταν οι ισχνές μεσαίες κολόνες που δεν επέτρεπαν την τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας. Τη σκυτάλη στην γκάμα πήρε το λιγότερο πετυχημένο SEAT 133, μια εκμοντερνισμένη εκδοχή του SEAT 850, σχεδιασμένου αυτή τη φορά από τη SEAT.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube