Toyota GR Yaris (πολύ) τούμπανο! Με 751 άλογα!

Toyota GR Yaris (πολύ) τούμπανο! Με 751 άλογα!

Αυστραλός βελτιωτής κατάφερε να βγάλει 751 άλογα από τον 3κύλινδρο κινητήρα του στοκ Toyota GR Yaris με τους 261 ίππους.

Toyota GR Yaris

Στην εργοστασιακή του διαμόρφωση, το Toyota GR Yaris είναι ένα υπέρ το δέον αξιόλογο σπόρτσκαρ για παραπάνω από έναν λόγο: Μετρήστε! 

Το στοκ Toyota GR Yaris αποδίδει 261 άλογα και 360 Nm, ζυγίζει 1.280 κιλά, φορά χειροκίνητο σασμάν, διαθέτει τετρακίνηση και βασίζεται σε δύο μπλοκέ διαφορικά. 

To πεδίο δράσης του Toyota GR Yaris της Powertune Australia θα είναι αναμφισβήτητα η dragstrip... 

Προφανώς λοιπόν, το καλά ρυθμισμένο σασί δεν είναι το μόνο του κατόρθωμα. Ένα από τα μεγαλύτερα ατού του προέρχεται από τον κινητήρα, καθώς η ισχύς των 261 PS προέρχεται από έναν μικρό 3κύλινδρο 1.6 κινητήρα τούρμπο. 

Toyota GR Yaris

Παρόλη αυτή τη δυσθεώρητη απόδοση, ο Αυστραλός ιδιοκτήτης του Toyota GR Yaris που βλέπετε τη θεώρησε χαμηλή. Οπότε εμπιστεύτηκε το αυτοκίνητό του στον τοπικό βελτιωτή, Powertune Australia, για να την ανεβάσει τελικά σε όχι λιγότερο από 751 άλογα! Σημαντική διευκρίνιση: Η βελτίωση βασίζεται στον στοκ 1.600άρη κινητήρα.

Φυσικά, για μια τέτοια απόδοση έγιναν σημαντικές τροποποιήσεις στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Το τούρμπο και το ιντερκούλερ αντικαταστάθηκαν όπως και η αντλία καυσίμου, ενώ προτέθηκαν και δεύτερα μπεκ. Η κυλινδροκεφαλή απέκτησε σπέσιαλ ισχυρότερη φλάντζα και άλλα, ισχυρότερα μπουζόνια. Και φυσικά άλλαξε όλο το σύστημα της εξάτμισης.

Toyota GR Yaris

Ο κόφτης του μοτέρ ανέβηκε στις 8.100 rpm, θυμίζοντας ότι το στοκ μοτέρ του Toyota GR Yaris αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του στις 6.500 rpm. Φυσικά, την όλη διαχείριση ανέλαβε εξατομικευμένη ηλεκτρονική χαρτογράφηση. 

Βελτιώσεις όμως χρειάζονται και άλλα συστήματα του αυτοκινήτου. Οι στοκ δαγκάνες των φρένων, οι οποίες εξακολουθούν να είναι ορατές σε φωτογραφία που δημοσιεύτηκε από το Powertune Australia, πιθανώς θα έδειξαν το όριό τους, καλούμενες να φρενάρουν το αυτοκίνητο δυνατά από πολύ ψηλότερες των εργοστασιακά προβλεπομένων ταχύτητες.

Ακόμη περισσότερο από την ισχύ, ένα από τα πιο εντυπωσιακά σημεία αυτής της βελτίωσης αποτελούν τα εσωτερικά στοιχεία του κινητήρα που δεν έχουν όλα τους ενισχυθεί ανάλογα. Τα έμβολα, οι μπιέλες και ο στροφαλοφόρος άξονας έχουν παραμείνει τα στοκ. 

Toyota GR Yaris

Από την άλλη πλευρά, το στάνταρ κιβώτιο ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί από ένα σειριακό 6άρι σασμάν που συνδυάζεται με τριπλόδισκο συμπλέκτη. 

Αν τώρα αναρωτιέστε για τη συνολική αντοχή αυτού του Toyota GR Yaris, η απάντηση βρίσκεται στο «μόνο ο χρόνος θα δείξει». Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου είναι ο ιδιοκτήτης της εταιρείας εξοπλισμού ήχου RØDE, οπότε μπορούμε να φανταστούμε τι ηχοσύστημα επιφυλάσσει στο αυτοκίνητό του…

[Πηγή Powetune Australia]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube