Αναγεννημένο Ford Escort RS «ουρλιάζει» έως τις 10.000 rpm
Η Boreham Motorworks παρουσιάζει το ολοκαίνουριο μοτέρ «Ten-K» των 335 ίππων, μόλις 85 κιλών, που φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον μύθο του Escort RS - αυτή τη φορά με την έγκριση της Ford.
Η επιστροφή του Ford Escort RS δεν είναι απλώς μια άσκηση νοσταλγίας, αλλά μια ριζικά νέα κατασκευή με σύγχρονη τεχνολογία και ψυχή αγωνιστικού.
Το νέο μοντέλο, που εξελίχθηκε από τη Boreham Motorworks στο Coventry, θα κινείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 2,1 λίτρων με την ονομασία Ten-K, ο οποίος αποδίδει 325 ίππους και στροφάρει μέχρι τις 10.000 rpm, ενώ ζυγίζει μόλις 85 κιλά.
Μόλις 150 μονάδες θα δουν το φως της ημέρας – κάθε μία μια συλλεκτική εμπειρία για τους λάτρεις του Ford Escort RS
Το όνομα «Ten-K» (από το 10.000 revolutions per minute) αποτίνει φόρο τιμής στον ιστορικό Cosworth BDA του Escort RS1600, με τον οποίο μοιράζεται τη βασική φιλοσοφία: Ιμάντας χρονισμού και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Αυτή τη φορά όμως, η Boreham έχει προχωρήσει πολύ πιο πέρα. Ο νέος κινητήρας είναι μεγαλύτερος σε χωρητικότητα -2,1 λίτρα έναντι 1,6- και φτιαγμένος με τεχνολογίες αιχμής.
Η καρδιά του Ten-K είναι ένα έργο μηχανικής υψηλής ακρίβειας. Ο στροφαλοφόρος, οι μπιέλες, το υποπλαίσιο, το κάρτερ ξηρού τύπου και το καπάκι εκκεντροφόρων είναι κατεργασμένα από ατσάλι σε μορφή μπιγιέτας (billet), προσφέροντας μέγιστη ακαμψία και αντοχή σε ακραίες στροφές. Το καπάκι της κυλινδροκεφαλής έχει σχεδιαστεί με έμπνευση από τις μονάδες ισχύος της Formula 1, εξασφαλίζοντας ιδανική ροή εισαγωγής και εξαγωγής.
Η Boreham αξιοποιεί την τρισδιάστατη εκτύπωση για τη δημιουργία των χυτών μερών του μπλοκ, κάτι που επιτρέπει λεπτότερα τοιχώματα και σημαντική εξοικονόμηση βάρους. Παράλληλα, τα ξεχωριστά σώματα πεταλούδας εισαγωγής χαρίζουν στον Ten-K εκείνο το χαρακτηριστικό γρύλισμα που θυμίζει τις αγωνιστικές εκδόσεις του Escort των δεκαετιών ’70 και ’80.
Πίσω από την εξέλιξη του Ten-K βρίσκονται δύο γνώριμα ονόματα της Ford: O Simon Goodliff, πρώην επικεφαλής μηχανικός της εταιρείας, και ο Laine Martin, πρώην υπεύθυνος βαθμονόμησης και ελέγχου κινητήρων. Το δίδυμο έθεσε ως στόχο τη δημιουργία ενός κινητήρα που θα τιμά το DNA της Ford Performance, αλλά με τεχνολογία του 21ου αιώνα.
Το νέο Escort RS θα προσφέρεται με δύο διαφορετικές εκδόσεις κινητήρων. Εκτός από το Ten-K των 325 ίππων, θα υπάρχει και μια πιο «παραδοσιακή» επιλογή, βασισμένη στον αυθεντικό Cosworth, αναβαθμισμένη ώστε να αποδίδει 182 ίππους. Ωστόσο, εκείνος που θα συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα θα είναι σίγουρα ο Ten-K, καθώς ενώνει τη μηχανική αγνότητα του παρελθόντος με τις μεθόδους και την τεχνογνωσία της σύγχρονης μηχανολογίας.
Το νέο πρότζεκτ της Boreham Motorworks δεν είναι ένα ακόμη restomod, αλλά ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από την αρχή, με την επίσημη έγκριση της Ford. Μάλιστα, η παραγωγή του θα είναι αυστηρά περιορισμένη: μόλις 150 μονάδες, καθεμία με τιμή εκκίνησης τις £295.000, γεγονός που προδιαγράφει πως θα αποτελέσει συλλεκτικό κομμάτι για τους λάτρεις της μάρκας.




