Alpine GTA Cabriolet, εξαιρετικά σπάνιo γαλλικό GT με γερμανική υπογραφή

Alpine GTA Cabriolet, εξαιρετικά σπάνιo γαλλικό GT με γερμανική υπογραφή

Μια μοναδική Alpine GTA Cabriolet, αποτέλεσμα ειδικής μετατροπής από τον γερμανικό οίκο Pahenrich, συνδυάζει τον γνήσιο χαρακτήρα grand tourer με τη σπανιότητα ενός ανοιχτού μοντέλου που δεν βγήκε ποτέ επίσημα από το εργοστάσιο.

Η Alpine GTA δεν κατασκευάστηκε ποτέ επίσημα σε κάμπριο. Όμως αυτό που δεν έκανε ποτέ το εργοστάσιο, το αποτόλμησε ένας ανεξάρτητος βελτιωτής στη Γερμανία: Η εταιρεία Pahenrich, γνωστή για τις περιορισμένες αλλά ιδιαίτερα προσεγμένες μετατροπές της σε μοντέλα των '80s και '90s. 

Το αποτέλεσμα είναι ένα μοναδικό κομμάτι που ισορροπεί ανάμεσα στη φινέτσα ενός γνήσιου grand tourer και στην ελευθερία ενός καμπριολέ.

Η συγκεκριμένη Alpine GTA, με μόλις 27.554 km στο οδόμετρο, αποτελεί ένα από τα ελάχιστα (ίσως και μοναδικό) ανοιχτά δείγματα του μοντέλου. Η αισθητική της μετατροπής ξεχωρίζει χωρίς να φωνάζει: Tο αμάξωμα είναι βαμμένο σε ένα έντονο βυσσινί που θυμίζει την ειδική συλλεκτική σειρά «Mille Miles», ενώ οι ζάντες με το φαρδύ φάλτσο, το μπόντικιτ και το κόκκινο δερμάτινο σαλόνι ολοκληρώνουν την εικόνα μιας σπάνιας και καλά μελετημένης κατασκευής.

Χωρίς να θυσιάζεις την οδηγική εμπειρία, αυτή η Alpine GTA Cabriolet πρόκειται για απροσδόκητη αλλά ουσιαστική πρόταση

Alpine GTA Cabriolet by Pahenrich

Η υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή κρύβεται πίσω από τα καθίσματα, χωρίς να αλλοιώνει τη γραμμή του αμαξώματος. Με ανοιχτή την οροφή, η γραμμή της GTA αλλάζει ριζικά, αποκτώντας μια νέα, λιγότερο αυστηρή, αλλά εξίσου δυναμική ταυτότητα. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει εντυπωσιακά στιβαρή για μια τόσο ριψοκίνδυνη τροποποίηση, αποδεικνύοντας ότι δεν πρόκειται για πρόχειρη δουλειά αλλά για ένα έργο με μεράκι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επτά πράγματα που δεν ξέρατε για την Alpine

Κάτω από το καπό διατηρείται το εργοστασιακό σύνολο: Ο V6 Turbo των 2,5 λίτρων, απόδοσης 200 ίππων και 296 Nm, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων. Πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα που φορούσαν και οι πιο ισχυρές εκδόσεις της GTA, προσφέροντας άνετες επιδόσεις με grand touring προσανατολισμό.

Alpine GTA Cabriolet by Pahenrich

Η Alpine GTA, που παρουσιάστηκε το 1985, σηματοδότησε μια νέα εποχή για τη γαλλική φίρμα. Ήταν η πρώτη Alpine που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου υπό την εποπτεία της Renault, ύστερα από την αποχώρηση του Jean Rédélé. Σε αντίθεση με τη σκληροπυρηνική A310, η GTA στόχευε σε ένα πιο ευκατάστατο κοινό, προσφέροντας άνεση, ποιότητα κύλισης και ένα στιλ που περισσότερο φλέρταρε με την Porsche 944 παρά με τα trackday toys της εποχής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault Alpine GTA V6 Turbo Le Mans 1990-1991

Η μετατροπή σε καμπριολέ, όσο σπάνια αι αν είναι, ταιριάζει απόλυτα με το πνεύμα του αυτοκινήτου. Αντί να το κάνει πιο «σκληρό», του προσθέτει χαρακτήρα και ακόμα περισσότερη μοναδικότητα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητα που δύσκολα κατατάσσεται –ούτε καθαρόαιμο σπόρτσκαρ ούτε απλώς συλλεκτικό αντικείμενο. Είναι κάτι ενδιάμεσο και ίσως αυτό είναι το μεγαλύτερο του προσόν.

Alpine GTA Cabriolet by Pahenrich

Διατίθεται προς πώληση στις 81.000 ευρώ ή στις £69.950, τιμή που αντανακλά όχι μόνο τη σπανιότητα της μετατροπής αλλά και τη γενικότερη άνοδο που γνωρίζουν οι Alpine στη συλλεκτική αγορά των τελευταίων ετών.

Αν αναζητάτε κάτι που δεν υπάρχει δεύτερο, χωρίς να θυσιάζετε την οδηγική εμπειρία, αυτή η GTA Cabriolet ίσως είναι μια απροσδόκητη αλλά ουσιαστική πρόταση.

Να πούμε και δύο λόγια όμως για τον βελτιωτή -να μαθαίνουμε και κάτι. Ο οίκος Pahnhenrich, υπό την ηγεσία του Wolfgang Pahnhenrich, ήταν επίσημη αντιπροσωπεία Renault στη Γερμανία, η οποία ξεχώρισε τη δεκαετία του '80 με εξειδικευμένες, περιορισμένης κλίμακας «εξωτικές» μετατροπές ειδικά στις Alpine GTA. Το επιχειρηματικό της όνομα ήταν Autohaus Pahnhenrich GmbH και έδρευε στην πόλη Rietberg, στη Βόρεια Ρηνανία‑Βεστφαλία.

Alpine GTA Cabriolet by Pahenrich

Για τη συγκεκριμένη μετατροπή πιθανόν να υπήρξε πρωτότυπο σχέδιο «cabrio étude» που παρουσιάστηκε στο ίδιο το εργοστάσιο Alpine, εμπνέοντας την εξέλιξη της πρωτότυπης A610 Cabrio -αν και ούτε αυτή έφτασε στην παραγωγή.

Υπολογίζεται ότι έγιναν μόλις 10–12 τέτοιες μετατροπές, από τις οποίες μόνο 5–6 έφεραν το φαρδύ μπόντικιτ που φορά και η GTA που βλέπετε, με το αυτοκίνητο να φτάνει στα δύο πλάτος στους πίσω τροχούς.

Η τιμή της μετατροπής ξεπερνούσε τα 36.500 γερμανικά μάρκα επιπλέον της βασικής τιμής της GTA, που μαζί με δρεμάτινες επενεδύσεις ξεπερνούσε τις 50 χιλιάδες σημερινά ευρώ όταν ήταν καινούργια.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube