Θυμάσαι το MEBEA Robin; Ζει ακόμα ανάμεσά μας

Θυμάσαι το MEBEA Robin; Ζει ακόμα ανάμεσά μας

Οι παλιότεροι θα θυμούνται την cult φυσιογνωμία του Reliant Robin. Οι νεότεροι θα το έχουν δει σε επεισόδιο του Mr. Bean. Υπήρξε όμως και το «ελληνικό» MEBEA Robin.

Reliant Robin

To Reliant Robin αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα 3τροχα αυτοκίνητα στην ιστορία της ευρωπαϊκής -και ιδιαίτερα της βρετανικής- αυτοκινητοβιομηχανίας. Με το χαρακτηριστικό του σφηνοειδές σχήμα και τις τρεις ρόδες -δύο πίσω και μία μπροστά, έχει αποκτήσει ιδιαίτερη φήμη.

Στο Reliant Robin όμως ανήκει κι ένα ένδοξο κεφάλαιο της -λειψής- ελληνικής βιομηχανίας αυτοκινήτου. Αφού μια εκδοχή του κατασκευαζόταν τη δεκαετία του 1970 από τη βιομηχανία ΜΕΒΕΑ -Μεσογειακαί Βιομηχανίαι Ελαφρών Αυτοκινήτων. Πάντα σε συνεργασία και με την άδεια της βρετανικής μάρκας.

Κυρίως ξεσηκώνει αναμνήσεις, αλλά και τον γέλωτα, αφού τα δυναμικά του χαρακτηριστικά υπολείπονται των τεσσάρων τροχών

Reliant Robin

Το Reliant Robin κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1973 από την Reliant Motor Company στο Tamworth της Αγγλίας. Σχεδιάστηκε ως μια οικονομική εναλλακτική λύση σε σχέση με τα κλασικά 4τροχα, με βασικό πλεονέκτημα το ότι επιτρεπόταν να οδηγηθεί στη Μεγάλη Βρετανία χωρίς δίπλωμα αυτοκινήτου. Αρκούσε αυτό της μοτοσικλέτας. Είχε μάλιστα χαμηλή φορολόγηση και ασφάλιση.

Το αμάξωμά του ήταν κατασκευασμένο από fiberglass, για μικρότερο βάρος και αντισκωριακή προστασία. Το πλαίσιό του όμως ήταν ατσάλινο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με 900 Nm, το Citroën Ami γίνεται ο βασιλιάς του burn-out! [video]

Ο κινητήρας του, με τις συνήθεις επιλογές να έχουν χωρητικότητα 748 cc ή 848 cc, ήταν τοποθετημένος μπροστά. Η κίνηση γινόταν από τους πίσω τροχούς.

Με βάρος περί τα 450 kg, κατανάλωνε αστεία νούμερα για την εποχή, κάτω από 5 lt ανά 100 km. Η ελληνική βερσιόν φορούσε το μικρότερο μοτέρ, με απόδοση 32 ίππων. Σε αντίθεση με τα βρετανικά Reliant που είχαν το τιμόνι στα δεξιά, το ελληνικό Robin είχε αριστερά το τιμόνι, προσαρμοσμένο στις ελληνικές οδικές απαιτήσεις.

Reliant Robin

Σε αντιστοιχία όμως με το σημερινό Citroën Ami, ο ιδιοκτήτης έπρεπε να υποστεί κάποιους συμβιβασμούς. Έτσι το Reliant Robin έγινε συχνά αντικείμενο περίγελου, κυρίως λόγω της τάσης του να… αναποδογυρίζει εύκολα.

Η κατανομή βάρους και η διάταξη με έναν τροχό μπροστά το έκαναν ιδιαίτερα ασταθές σε υψηλές ταχύτητες ή ελιγμούς. Κάτι που εκμεταλλεύτηκε το BBC και η εκπομπή Top Gear, με τον Jeremy Clarkson να το τουμπάρει κυριολεκτικά σε κάθε στροφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Lancia Delta Integrale Evo II του Mr.Bean πωλείται στη Βούλα!

Το ίδιο έκανε και ο Mr. Bean, με το Robin σε ρόλο του «θύματος». Σε διάφορα επεισόδια, ο Mr. Bean το προσπερνά με το Mini του, το εξαναγκάζει σε τουμπάρισμα ή το πετάει έξω από τον δρόμο.

Σήμερα, το MEBEA Robin είναι συλλεκτικό. Ελάχιστα διασώζονται σε λειτουργική κατάσταση και ακόμα λιγότερα κυκλοφορούν σε δρόμους με πινακίδες. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube