
Θα αγόραζες Ford Model T του 1922 με 14 χιλιάδες ευρώ;
Ένα Ford Model T μπορεί να γίνει δικό σου και πέρα από το μεράκι σου, ίσως το εξετάσεις και επενδυτικά.

1922, 103 χρόνια πριν, το έτος που έγινε η Μικρασιατική Καταστροφή. Θα μπορούσες ποτέ να φανταστείς να έχεις ένα τόσο παλιό αυτοκίνητο στο γκαράζ σου; Αν πρόκειται για το Ford Model T, γιατί όχι;
Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που βγήκε από γραμμή παραγωγής και κάμποσα Ford Model T κυκλοφορούν ακόμα. Θα θυμάσαι βέβαια εκείνο του 1920, που ξεκίνησε για ένα ταξίδι 5.000 km στις ΗΠΑ. Ενώνοντας ανατολική και δυτική ακτή, με σκοπό την ευαισθητοποίηση για σπάνια νευρολογική πάθηση.
Ή εκείνο το Ford Model T 109 ετών, που πήγε στην αντιπροσωπεία για την τυπική συντήρηση και οι μηχανικοί το κοιτούσαν απορημένοι. Χωρίς να ξέρουν τι να κάνουν.
Με 14 χιλιάρικα μπορείς να αποκτήσεις ένα κλασικό που η αξία του μάλλον θα αυξηθεί μελλοντικά
«Θα φτιάξω ένα αυτοκίνητο για τις μάζες», είχε δηλώσει ευθαρσώς ο Henry Ford, ιδρυτής της Ford Motor Company. «Θα έχει τόσο χαμηλή τιμή που κάθε εργαζόμενος με καλό μισθό θα μπορεί να αποκτήσει ένα».
Η αλήθεια είναι πως ένα τώρα μπορεί να γίνει δικό σου με $15.900, ήτοι €14.000. Αρκεί βέβαια να μας διαβάζεις από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πέντε αυτοκίνητα-θρύλοι που προσφέρονταν σε ένα μόνο χρώμα
Μη ρωτάς τι χρώμα είναι, το είχε δηλώσει ο διάσημος Αμερικανός: «Κάθε πελάτης μπορεί να έχει το Model T σου σε όποιο χρώμα θέλει, αρκεί να είναι μαύρο».
Με 4κύλινδρο σε σειρά, χωρητικότητας 2.896 cc, μην περιμένεις έντονες συγκινήσεις. Απέδιδε 20 ίππους στις 1.600 rpm και 112.5 Nm όταν ήταν καινούργιος, τρέχα γύρε πόσα έχουν απομείνει τώρα.
Αλλά σάμπως τέτοια κλασικά μοντέλα είναι για τρέλες; Ακόμα και μια ήπια βόλτα μπορεί να γίνει ολόκληρη περιπέτεια. Πάντως, με τελική ταχύτητα 68 km/h, μπορείς ακόμα να μαζέψεις κάμποσες κλήσεις για παραβίαση του ορίου ταχύτητας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz 170H, o πρώτος Σκαραβαίος δεν ήταν της VW
Μην περιμένεις βιβλίο συντήρησης, η αγγελία δεν αναφέρει καν διανυθέντα χιλιόμετρα. Μα σάμπως έχουν καμία σημασία πια;
Εργοστασιακά, το Model T του 1922 διέθετε ξύλινους τροχούς, οι οποίοι αντικαταστάθηκαν από χαλύβδινους με συγκολλημένες ακτίνες το 1926. Πρόσφατα μωρέ, μόλις πριν 99 χρόνια.