
Τέλος η τσάμπα φόρτιση των ηλεκτρικών στα Lidl
Ύστερα από τα φαινόμενα ασυδοσίας, τα Lidl αποφάσισαν ότι η φόρτιση των EV δεν θα είναι πλέον δωρεάν.

Θα μπορούσε να είναι λογοπαίγνιο: «Μα ρεύμα από τα Lidl;». Και όμως, τα γερμανικά σουπερμάρκετ αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα έναν εξαιρετικά δημοφιλή προορισμό για τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων.
Για την απλούστατο λόγο ότι ορισμένα υποκαταστήματα προσέφεραν δωρεάν φόρτιση. Έτσι, κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, μέχρι και επαγγελματικών βαν, κατευθύνονταν προς τα Lidl για να φορτιστούν. Όμως, όπου κάτι προσφέρεται δωρεάν, δεν αργεί να εκφυλιστεί και να γίνει κατάχρηση. Ειδικά όταν συνδυάζεται με την ελληνική νοοτροπία.
Πολύ σοφά έπραξαν τα Lidl και πλέον βάζουν χρέωση στη χρήση των φορτιστών τους
Η λογική πίσω από την παροχή των Lidl ήταν ότι ουσιαστικά θα προσέφεραν δωρεάν μετακίνηση προς και από το κατάστημά τους. «Έλα να ψωνίσεις σε εμάς και εμείς θα σε κεράσουμε το καύσιμό σου για το πήγαινε έλα. Και λίγο παραπάνω».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτοκίνητο από τα Lidl; Ηλεκτρικό SUV-crossover με €10.000!
Σύντομα όμως έγινε πασιφανές ότι σπανίως οι κάτοχοι ηλεκτρικών σεβάστηκαν το μέτρο. Έτσι, είδαμε κατά διαστήματα διάφορα ευτράπελα. Οδηγούς να περιμένουν μέσα στο αυτοκίνητο, χωρίς να ψωνίζουν.
Οδηγούς να το κουμπώνουν και να το αφήνουν για ώρες, δεσμεύοντας τον φορτιστή. Άλλους να κάθονται δίπλα στο όχημα, ώστε να επανεκκινήσουν τη φόρτιση όταν έπαυε. Άλλους να βγάζουν τον φορτιστή από αλλά αυτοκίνητα ενώ αυτά φόρτιζαν, για να συνδέσουν το δικό τους.
Τα Lidl προσπάθησαν να περιορίσουν τα φαινόμενα ασυδοσίας. Αρχικά, ενώ είχαν επενδύσει αρκετά χρήματα για ταχυφορτιστές των 50 kWh, περιόρισαν την ισχύ στις 20 kWh. Στη συνέχεια, μείωσαν τον χρόνο της φόρτισης από τη μία ώρα στα 30 λεπτά.
Τίποτα δεν απέδωσε. Απλώς οι ιδιοκτήτες επανεκκινούσαν τη φόρτιση ύστερα από το μισάωρο. Αγοραστές που είχαν πληρώσει €50.000 για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, συνωστίζονταν και διαπληκτίζονταν και κατέφευγαν σε τέτοιες συμπεριφορές για να κερδίσουν €4 και €5.
Έτσι, τα Lidl ανακοίνωσαν ότι πλέον η φόρτιση θα είναι επί πληρωμή. Θα κοστίζει €0,45 ανά kWh στην AC φόρτιση και €0,55 στη DC. Στην πρώτη περίπτωση, η μέγιστη ισχύς ορίζεται στα 22 kW, αλλά ελάχιστα μοντέλα μπορούν να φορτιστούν τόσο γρήγορα. Τα περισσότερα μπορούν να «τραβήξουν» έως 11 kW.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τι γυρεύει η Bugatti La Voiture Noire να ψωνίζει από τα Lidl;
Στα τερματικά DC, μας κάνει εντύπωση που δεν έχουν ξεκλειδώσει την ισχύ στα 50 kW, αλλά είναι περιορισμένη στα 22 kW. Ίσως αυτό γίνει σε δεύτερο χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, η Lidl Hellas δηλώνει ότι καλύπτει τις ενεργειακές της ανάγκες εξ ολοκλήρου με πράσινο ηλεκτρικό ρεύμα. Τόσο στα καταστήματά της όσο και στους φορτιστές της.
Να τολμήσουμε μια πρόβλεψη; Όπως βλέπουμε και στους φορτιστές στα υπόλοιπα σουπερμάρκετ, ελάχιστοι τους χρησιμοποιούν. Όσοι φορτίζουν στο σπίτι τους, δεν έχουν λόγο να πληρώσουν υπερδιπλάσια τιμή εκεί. Και όσοι φορτίζουν μόνο έξω, μάλλον θα προτιμήσουν κάποιον ταχυφορτιστή για να τελειώνουν μια ώρα αρχύτερα.
Έτσι, τα Lidl ουσιαστικά ακυρώνουν την επένδυση που έκαναν. Θα ήταν προτιμότερο να συνδέσουν τη φόρτιση με το πρόγραμμα Lidl Plus. Με κάποιο τρόπο να δίνουν κίνητρο να ψωνίζεις περισσότερο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεις δωρεάν φόρτιση.