node/35637

Volvo και Uber παρουσίασαν ένα πλήρως αυτόνομο XC90 έτοιμο για την παραγωγή

Το σουηδικό SUV έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία εξοπλισμού για να υποστηρίξει πλήρως αυτόνομη λειτουργία.

H Volvo σε συνεργασία με την Uber παρουσίασαν ένα πλήρως αυτόνομο XC90 το οποίο σύμφωνα με την ανακοίνωσή τους είναι έτοιμο για την παραγωγή.

Το αυτοκίνητο εξελίχθηκε από τις δύο εταιρείες στα πλαίσια της συμμαχίας που ξεκίνησε το 2016. Οχήματα της Uber σε δοκιμαστική λειτουργία έχουν γράψει πάρα πολλά χιλιόμετρα δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες στις ΗΠΑ, παρόλο που τον αμερικανικό τύπο απασχόλησαν το ατύχημα του 2017 και το δυστύχημα του 2018

Volvo XC90

Στόχος της Volvo είναι να κατασκευάσει μέσα στα επόμενα χρόνια δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που μπορούν δυνητικά να υποστηρίξουν λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Αντίστοιχα, η Uber θέλει να μετατρέψει το στόλο των αυτοκινήτων της σε πλήρως αυτόνομο χωρίς την ανάγκη οδηγού (σήμερα τα αυτόνομα οχήματα της Uber κινούνται με έναν ειδικά εκπαιδευμένο επιβάτη που επιβλέπει την πορεία τους).

Το Volvo XC90 είναι μια καλή βάση για αυτό το σκοπό καθώς έχει ενσωματωμένα τα στοιχεία που χρειάζονται για τη μετατροπή του σε πλήρως αυτόνομο. Το σουηδικό SUV εξοπλίζεται με αρκετά εφεδρικά συστήματα για το τιμόνι, τα φρένα και την μπαταρία, τα οποία μπορούν να ακινητοποιήσουν με ασφάλεια το όχημα σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά. Επιπλέον, ένα πλήθος από αισθητήρες στην οροφή και το αμάξωμα του XC90 έχουν σχεδιαστεί για να επιτρέπουν την ασφαλή και αξιόπιστη λειτουργία του συστήματος αυτόνομης οδήγησης της Uber.

Volvo XC90

Όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, η Volvo πιστεύει σε ένα μέλλον με σημαντικά βελτιωμένη οδική ασφάλεια για ολόκληρη την κοινωνία όταν όλα τα αυτοκίνητα θα είναι πλήρως αυτόνομα. Μέχρι τότε, η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία οδήγησης για τους χρήστες, αναλαμβάνοντας τα πιο βαρετά κομμάτια όπως το σταμάτα-ξεκίνα στην κίνηση της πόλης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της Volvo Cars Håkan Samuelsson, μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας (2025), το ένα τρίτο των αυτοκινήτων που θα πουλά η Volvo θα είναι πλήρως αυτόνομο. Οι τεχνολογίες που εξοπλίζουν το αυτόνομο Volvo XC90 θα ενσωματωθούν και στα μελλοντικά αυτόνομα μοντέλα της Volvo που θα παρουσιαστούν στις αρχές της δεκαετίας του '20 και θα βασίζονται πάνω στην πλατφόρμα νέας γενιάς SPA2.

node/39115

Project Artemis: Το φιλόδοξο σχέδιο της Audi για ένα νέο ηλεκτρικό και αυτόνομο όχημα

Στόχος της Audi είναι η διαδικασία σχεδιασμού και εξέλιξης toy project Artemis να ολοκληρωθεί μέχρι το 2024.

Σάββατο, 30 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Project Artemis: Το φιλόδοξο σχέδιο της Audi για ένα νέο ηλεκτρικό και αυτόνομο όχημα

O Markus Duesmann, μόλις δύο μήνες μετά από την ανάληψη των καθηκόντων του ως CEO της Audi, ανακοίνωσε το project "Artemis" με το οποίο η γερμανική φίρμα σκοπεύει να εξελίξει ένα νέο μοντέλο υψηλής τεχνολογίας σε χρόνο-ρεκόρ 4 ετών από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι τη γραμμή παραγωγής.

Το project Artemis θα επικεντρωθεί σε νέες τεχνολογίες για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, ενώ στόχος είναι η παρουσίαση μοντέλου παραγωγής το 2024, το οποίο θα συνοδεύεται από ένα οικοσύστημα ιδεών και ένα αναλυτικό επιχειρηματικό σχέδιο. Η τεχνογνωσία που θα αποκτηθεί από το project θα χρησιμοποιηθεί ως χάρτης για την επιτάχυνση της διαδικασίας σχεδιασμόυ και εξέλιξης νέων μοντέλων του Volkswagen Group.

Υπεύθυνος για το φιλόδοξο project είναι ο Alex Hitzinger, ένας μηχανικός με πλούσιο βιογραφικό στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού (Toyota Motorsport, Ford, Cosworth, Red Bull Technology, Porsche) και με εμπειρία στο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης (Apple, VW Commercial Vehicles). Για την επίτευξη του στόχου, θα έχει πρόσβαση σε πόρους και τεχνολογία όχι μόνο από την Audi αλλά από ολόκληρο το Volkswagen Group. Η ομάδα εργασίας θα έχει μεγάλο βαθμό ελευθερίας και θα αποτελείται από έμπειρους μηχανικούς που εργάζονται σε διάφορα σημεία του κόσμου - από την πατρίδα της Audi στο Ingolstadt, μέχρι τις δυτικές ακτές των ΗΠΑ.

Ο Markus Duesmann δήλωσε: «Οι μάρκες του Volkswagen Group είναι συνυφασμένες με εξαιρετικές τεχνολογίες - και έχουν προοπτικές για ακόμα περισσότερο. Με 75 ηλεκτρικά μοντέλα να βρίσκονται στα σχέδιά μας μέχρι το 2029, η σημερινή ηλεκτρική πρωτοβουλία του Volkswagen Group όπως είναι λογικό δεσμεύει όλους τους πόρους μας. Η προφανής ερώτηση είναι το πώς θα μπορούσαμε να ενσωματώσουμε πρόσθετα τεχνολογικά σημεία αναφοράς, χωρίς να διακινδυνέψουμε την εξέλιξης των ήδη υπάρχοντων project και ταυτόχρονα να εξερευνήσουμε νέες ευκαιρίες στις αγορές.»

«Θαυμάζω τον Alex Hitzinger για τις ικανότητές του στην καινοτομία και την εκτέλεση ενός project. Χρειαζόμαστε και τις δύο αυτές αρετές για να δημιουργήσουμε μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις. Επίσης, βασίζομαι στην ικανότητά του να ενσωματώσει μελλοντικά επιτεύγματα σε νέα προιόντα μαζί με τα κέντρα εξέλιξης των κύριων μαρκών του Volkswagen Group. Μεσοπρόθεσμα, περιμένω από το "Artemis" να μας προσφέρει ένα χάρτη για γρήγορη και ευέλικτη διαδικασία εξέλιξης νέων μοντέλων του ομίλου, με παρόμοια ευελιξία που συναντάμε σε μια αγωνιστική ομάδα.»

[Πηγή: Audi]

node/39105

Συνεργασία VW-Ford και με τη βούλα

Το ΔΣ της VW έδωσε το «πράσινο φως» και πλέον η συνεργασία των δύο εταιρειών είναι γεγονός - Σε ποιους τομείς θα συνεργαστούν.

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Συνεργασία VW-Ford και με τη βούλα

Ένα χρόνο περίπου πριν, η VW και η Ford είχαν ανακοινώσει ότι προτίθενται να συνεργαστούν και να χαράξουν μια κοινή πορεία στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης αλλά και στα επαγγελματικά οχήματα. 

Πλέον αυτή η πρόθεση μετουσιώνεται σε πράξη, καθώς το ΔΣ της VW ενέκρινε τα βασικά σημεία της συμφωνίας που θα ανοίξει νέους ορίζοντες και στις δύο μεγάλες εταιρείες. 

ΜΕΒ

Βασικότερο σημείο της συμφωνίας είναι ότι η VW θα παραχωρήσει στη Ford το δικαίωμα χρήσης της πλατφόρμας ΜΕΒ για τα ηλεκτρικά οχήματα. Στην πλατφόρμα αυτή που βασίζεται το ID.3 της VW θα «πατήσει» και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Ford που θα διατίθεται στην Ευρώπη. 

Από την πλευρά της η Ford θα δώσει στη VW ένα μεσαίου μεγέθους pick-up που θα ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία της Ford στην κατηγορία (που είναι σημαντικότατη) και το οποίο βέβαια θα κυκλοφορήσει με τα σήματα της VW.

Τέλος, στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, οι δύο εταιρείες θα εξελίξουν από κοινού ανάλογη τεχνολογία μέσω της Argo AI, εταιρείας που η Ford χρησιμοποιεί ήδη για το σκοπό αυτό.