node/38897

Volvo: Η νέα γενιά μοντέλων θα υποστηρίζει αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο [video]

Όλα τα νέα Volvo που θα βασίζονται στην αρχιτεκτονική SPA 2 θα έχουν αισθητήρες LiDAR ενσωματωμένους στην οροφή.

Η Volvo ανακοίνωσε πως τα μοντέλα νέας γενιάς που θα κυκλοφορήσουν από το 2022 θα υποστηρίζουν πλήρως αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο με τη βοήθεια νέων αισθητήρων LiDAR της αμερικανικής εταιρείας Luminar με έδρα το Silicon Valley.

Όλα τα μοντέλα που θα βασίζονται στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα SPA 2 (όπως η ολοκαίνουρια τρίτη γενιά του Volvo XC90) θα έχουν στο βασικό εξοπλισμό τους αισθητήρες LiDAR. Όπως βλέπουμε από τη φωτογραφία, οι αισθητήρες θα είναι τοποθετημένοι στην οροφή των αυτοκινήτων, πάνω από το παρμπρίζ. 

Η τεχνολογία LiDAR δημιουργεί μέσω laser ένα λεπτομερές τρισδιάστατο μοντέλο του περιβάλλοντα χώρου, χωρίς να εξαρτάται από τη σύνδεση στο internet. Αυτή η 3D χαρτογράφηση λειτουργεί επικουρικά στις κάμερες και τα ραντάρ, ενισχύοντας την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποβοήθησης και αυτόνομης οδήγησης - ιδιαίτερα σε υψηλές ταχύτητες.

Ανάλογα με την τοποθεσία που βρίσκονται και τις συνθήκες που επικρατούν, οι ιδιοκτήτες Volvo θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα Highway Pilot (αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο). Σταδιακά, μέσω αναβαθμίσεων στο λογισμικό του, το σύστημα θα γίνεται διαθέσιμο σε περισσότερες περιοχές.

Όπως αναφέρει ο Henrik Green, CTO της Volvo, το αυτοκίνητο θα αποφασίζει πότε είναι ασφαλές να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της οδήγησης, επιτρέποντας στον οδηγό να πάρει τα χέρια από το τιμόνι και τα μάτια του από το δρόμο.

node/39069

Τιμόνι, αυτό το περίεργο στρογγυλό πράγμα που συνεχώς εξελίσσεται

H Peugeot παρουσιάζει την ιστορία του τιμονιού όπως αυτή την έχει δημιουργήσει. 

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Τιμόνι, αυτό το περίεργο στρογγυλό πράγμα που συνεχώς εξελίσσεται

Από τις απαρχές της αυτοκίνησης, το τιμόνι έχει υπάρξει το μηχανικό σύνολο το οποίο έχει αλλάξει λιγότερο, όχι μόνο από πλευράς μορφής, αλλά και λειτουργικότητας. Ωστόσο, ποτέ δεν σταμάτησε να εξελίσσεται.

Το 2012, η Peugeot εισήγαγε μία μοναδική καινοτομία με το λανσάρισμα του Peugeot i-Cockpit. Η ουσία του τριπτύχου αποτελείται από την οθόνη αφής, την θέση της κεφαλής και το συμπαγές τιμόνι και σηματοδότησε μία νέα εποχή για την εμπειρία του οδηγού. Αφού ενσωματώθηκε στο σύνολο της γκάμας της γαλλικής μάρκας, το Peugeot i-Cockpit εξελίσσεται συνεχώς. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από έξι εκατομμύρια χρήστες έχουν προτιμήσει και εμπιστευθεί αυτήν την επανάσταση, η οποία παραμένει μοναδική στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

icok

Λίγη ιστορία
Το πρώτο τιμόνι αυτοκινήτου εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894 από τον Alfred Vacheron Panhard, κατασκευαστή αυτοκινήτων, στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν που διοργανώθηκε από τον Pierre Giffard, δημοσιογράφο μίας μεγάλης εφημερίδας της εποχής, της Parisian Daily. Στον συγκεκριμένο αγώνα-ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, παρά την μεγάλη καινοτομία του Alfred Vacheron Panhard, εκείνος κατακτά την τέταρτη θέση και οι αδελφοί Peugeot την πρώτη! Αυτή η νίκη σηματοδότησε την εξέλιξη του τιμονιού της γαλλικής μάρκας ανά τους αιώνες, αλλά και την έναρξη μίας τεράστιας πορείας που χαρακτηρίζεται από καινοτομία, τεχνολογία και εξέλιξη.

type56

Από το Peugeot 908 (Motor Sport) και έπειτα, όλα τα τιμόνια που εφοδιάζουν τη γκάμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζονται στις ίδιες αρχές: από τα χειριστήρια λειτουργίας του ραδιοφώνου, μέχρι και το cruise control, όλα βρίσκονται στο τιμόνι!

Μέσω αυτής της καινοτομίας, εξασφαλίζεται η προσοχή του οδηγού και η απερίσπαστη και ασφαλής οδήγηση, κεντρικός πυλώνας της φιλοσοφίας της μάρκας.

type125

Από το 2012, η Peugeot προώθησε την καινοτομία ακόμη περισσότερο προσφέροντας στο Peugeot 208 μια επαναστατική καμπίνα διαμορφωμένη γύρω από ένα συμπαγές τιμόνι, μια οθόνη αφής και μια ξεχωριστή θέση οδήγησης: το Peugeot i-Cockpit. Δεδομένου ότι το συμπαγές τιμόνι διευκολύνει τους χειρισμούς και αυξάνει την αίσθηση οδήγησης, ενώ παράλληλα μειώνει το πλάτος της κίνησης και αυξάνει την ευελιξία του οχήματος και του οδηγού, η καινοτομία αυτή συνδέθηκε παγκοσμίως με το όνομα του κατασκευαστή της. 

Με το λανσάρισμα του δημοφιλούς SUV της Peugeot, 3008, το Peugeot i-Cockpit ενσωμάτωσε νέες βελτιώσεις και πλέον εφοδιάζει κάθε μοντέλο της μάρκας, ενώ συνεχίζει να εξελίσσεται διαρκώς. Μέχρι σήμερα, ενώ η Peugeot συνεχίζει να καινοτομεί με το i-Cockpit 3D, που κυκλοφόρησε το 2019 στο νέο Peugeot 208 και το 2020 στο νέο Peugeot 2008, η εν λόγω επαναστατική και μοναδική διάταξη στο εσωτερικό έχει προσελκύσει σχεδόν 6 εκατομμύρια οδηγούς! Το Peugeot i-Cockpit και το εμβληματικό συμπαγές τιμόνι του έχουν γίνει πλέον βασικοί πυλώνες του DNA της μάρκας και την διακρίνουν από όλες τις υπόλοιπες.

Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση
Τον Ιούλιο του 2015, ο Όμιλος PSA παρουσίασε το πρόγραμμα «Αυτόνομο όχημα για όλους» (AVA - Autonomous Vehicle for All) και έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δοκιμάζει αυτόνομο αυτοκίνητο σε ανοιχτούς δρόμους στη Γαλλία. Αυτό το πρόγραμμα συνδυάζει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών που θα οδηγήσουν σταδιακά στη μερική και ολική μεταβίβαση της οδήγησης στο αυτοκίνητο, εάν ο οδηγός το επιθυμεί.

legen

Σήμερα, πολλές από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του προγράμματος AVA είναι ήδη διαθέσιμες σε συγκεκριμένα μοντέλα της Peugeot, όπως η ενεργή ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας Lane Keeping Assist, η οποία διορθώνει αυτόματα την παρέκκλιση από την αρχική λωρίδα του οχήματος, το Park Assist που παρέχει βοήθεια αναλαμβάνοντας τον χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης κατά την είσοδο και έξοδο από τον χώρο στάθμευσης, το ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού Driver Attention Alert με λειτουργία ανίχνευσης της ταλάντωσης του αυτοκινήτου και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 Pack 'Drive Assist Plus' που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας Lane Positioning Assist.

eleg

Η κορύφωση όλων των παραπάνω, ωστόσο, ήρθε το 2018 με τα αποκαλυπτήρια του Peugeot e-LEGEND στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό μανιφέστο αυτόνομης οδήγησης σε ένα περιβάλλον απόλυτης συνδεσιμότητας, καινοτομίας και αυτονομίας. Το διάσημο Peugeot e-LEGEND εφοδιάζεται με ένα «Responsive i-Cockpit», στο οποίο οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν τα αγαπημένα τους χόμπι: να παίξουν ένα ενσωματωμένο βιντεοπαιχνίδι ή να παρακολουθήσουν μια ταινία.

[Πηγή: Peugeot]

TAGS
node/39059

Volvo: Δώστε κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ο CEO της Volvo θεωρεί σπατάλη χρημάτων τα μέτρα απόσυρσης για αγορά βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Volvo: Δώστε κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων

O Håkan Samuelsson, CEO της Volvo, πιστεύει πως είναι αφελές για τις εταιρείες να περιμένουν πως οι πελάτες τους θα επιστρέψουν στις εκθέσεις για να αγοράσουν αυτοκίνητα με κνητήρες βενζίνης ή πετρελαίου μετά από την άρση των μέτρων του lockdown.

Στα πλαίσια του συνεδρίου Financial Times Global Boardroom, ο Håkan Samuelsson δήλωσε ότι τα μέτρα απόσυρσης για ενίσχυση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων με θερμικά μοτέρ είναι σπατάλη χρημάτων προσθέτοντας: «Η ηλεκτροκίνηση θα έρθει ταχύτερα. Θα ήταν καλό να προωθήσουμε τη νέα τεχνολογία - καλό για τις κυβερνήσεις να υποστηρίξουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι πιο ακριβά στα πρώτα χρόνια.»

«Η ζήτηση στην Ευρώπη είναι περίπου στο 30% της συνηθισμένης ζήτησης, όμως στην Κίνα έχει αυξηθεί κατά 20% σε σχέση με την προ-κορονοιού εποχή. Αν διαβάζουμε σωστά τα σημάδια, τότε έχουμε να κάνουμε με μια καλή ανάκαμψη. Πραγματικά ελπίζω να είναι έτσι τα πράγματα, καθώς οτιδήποτε άλλο θα ήταν καταστροφή για την αυτοκινητοβιομηχανία.»

Ο ισχυρός άντρας της Volvo παραδέχθηκε πως η πτώση των πωλήσεων λόγω πανδημίας έχει αναγκάσει την εταιρεία να λειτουργεί το κεντρικό της εργοστάσιο μόλις τρεις ημέρες την εβδομάδα.

Τέλος, αναφέρθηκε στο θέμα της ανάγκης προμήθειας μεγάλου μέρους ανταλλακτικών από την Κίνα, το οποίο προκάλεσε προβλήματα στην παραγωγή το προηγούμενο διάστημα: «Είναι ανάγκη για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ να δημιουργήσουν περισσότερες θέσεις εργασίας στη βιομηχανία. Χρειάζεται να παράγουμε αυτοκίνητα στο μέρος που τα πουλάμε. Δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στην Κίνα για να παράγει τα πάντα.»

[Πηγή: Autocar]