node/39069

Τιμόνι, αυτό το περίεργο στρογγυλό πράγμα που συνεχώς εξελίσσεται

H Peugeot παρουσιάζει την ιστορία του τιμονιού όπως αυτή την έχει δημιουργήσει. 

Από τις απαρχές της αυτοκίνησης, το τιμόνι έχει υπάρξει το μηχανικό σύνολο το οποίο έχει αλλάξει λιγότερο, όχι μόνο από πλευράς μορφής, αλλά και λειτουργικότητας. Ωστόσο, ποτέ δεν σταμάτησε να εξελίσσεται.

Το 2012, η Peugeot εισήγαγε μία μοναδική καινοτομία με το λανσάρισμα του Peugeot i-Cockpit. Η ουσία του τριπτύχου αποτελείται από την οθόνη αφής, την θέση της κεφαλής και το συμπαγές τιμόνι και σηματοδότησε μία νέα εποχή για την εμπειρία του οδηγού. Αφού ενσωματώθηκε στο σύνολο της γκάμας της γαλλικής μάρκας, το Peugeot i-Cockpit εξελίσσεται συνεχώς. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από έξι εκατομμύρια χρήστες έχουν προτιμήσει και εμπιστευθεί αυτήν την επανάσταση, η οποία παραμένει μοναδική στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

icok

Λίγη ιστορία
Το πρώτο τιμόνι αυτοκινήτου εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894 από τον Alfred Vacheron Panhard, κατασκευαστή αυτοκινήτων, στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν που διοργανώθηκε από τον Pierre Giffard, δημοσιογράφο μίας μεγάλης εφημερίδας της εποχής, της Parisian Daily. Στον συγκεκριμένο αγώνα-ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, παρά την μεγάλη καινοτομία του Alfred Vacheron Panhard, εκείνος κατακτά την τέταρτη θέση και οι αδελφοί Peugeot την πρώτη! Αυτή η νίκη σηματοδότησε την εξέλιξη του τιμονιού της γαλλικής μάρκας ανά τους αιώνες, αλλά και την έναρξη μίας τεράστιας πορείας που χαρακτηρίζεται από καινοτομία, τεχνολογία και εξέλιξη.

type56

Από το Peugeot 908 (Motor Sport) και έπειτα, όλα τα τιμόνια που εφοδιάζουν τη γκάμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζονται στις ίδιες αρχές: από τα χειριστήρια λειτουργίας του ραδιοφώνου, μέχρι και το cruise control, όλα βρίσκονται στο τιμόνι!

Μέσω αυτής της καινοτομίας, εξασφαλίζεται η προσοχή του οδηγού και η απερίσπαστη και ασφαλής οδήγηση, κεντρικός πυλώνας της φιλοσοφίας της μάρκας.

type125

Από το 2012, η Peugeot προώθησε την καινοτομία ακόμη περισσότερο προσφέροντας στο Peugeot 208 μια επαναστατική καμπίνα διαμορφωμένη γύρω από ένα συμπαγές τιμόνι, μια οθόνη αφής και μια ξεχωριστή θέση οδήγησης: το Peugeot i-Cockpit. Δεδομένου ότι το συμπαγές τιμόνι διευκολύνει τους χειρισμούς και αυξάνει την αίσθηση οδήγησης, ενώ παράλληλα μειώνει το πλάτος της κίνησης και αυξάνει την ευελιξία του οχήματος και του οδηγού, η καινοτομία αυτή συνδέθηκε παγκοσμίως με το όνομα του κατασκευαστή της. 

Με το λανσάρισμα του δημοφιλούς SUV της Peugeot, 3008, το Peugeot i-Cockpit ενσωμάτωσε νέες βελτιώσεις και πλέον εφοδιάζει κάθε μοντέλο της μάρκας, ενώ συνεχίζει να εξελίσσεται διαρκώς. Μέχρι σήμερα, ενώ η Peugeot συνεχίζει να καινοτομεί με το i-Cockpit 3D, που κυκλοφόρησε το 2019 στο νέο Peugeot 208 και το 2020 στο νέο Peugeot 2008, η εν λόγω επαναστατική και μοναδική διάταξη στο εσωτερικό έχει προσελκύσει σχεδόν 6 εκατομμύρια οδηγούς! Το Peugeot i-Cockpit και το εμβληματικό συμπαγές τιμόνι του έχουν γίνει πλέον βασικοί πυλώνες του DNA της μάρκας και την διακρίνουν από όλες τις υπόλοιπες.

Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση
Τον Ιούλιο του 2015, ο Όμιλος PSA παρουσίασε το πρόγραμμα «Αυτόνομο όχημα για όλους» (AVA - Autonomous Vehicle for All) και έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δοκιμάζει αυτόνομο αυτοκίνητο σε ανοιχτούς δρόμους στη Γαλλία. Αυτό το πρόγραμμα συνδυάζει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών που θα οδηγήσουν σταδιακά στη μερική και ολική μεταβίβαση της οδήγησης στο αυτοκίνητο, εάν ο οδηγός το επιθυμεί.

legen

Σήμερα, πολλές από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του προγράμματος AVA είναι ήδη διαθέσιμες σε συγκεκριμένα μοντέλα της Peugeot, όπως η ενεργή ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας Lane Keeping Assist, η οποία διορθώνει αυτόματα την παρέκκλιση από την αρχική λωρίδα του οχήματος, το Park Assist που παρέχει βοήθεια αναλαμβάνοντας τον χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης κατά την είσοδο και έξοδο από τον χώρο στάθμευσης, το ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού Driver Attention Alert με λειτουργία ανίχνευσης της ταλάντωσης του αυτοκινήτου και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 Pack 'Drive Assist Plus' που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας Lane Positioning Assist.

eleg

Η κορύφωση όλων των παραπάνω, ωστόσο, ήρθε το 2018 με τα αποκαλυπτήρια του Peugeot e-LEGEND στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό μανιφέστο αυτόνομης οδήγησης σε ένα περιβάλλον απόλυτης συνδεσιμότητας, καινοτομίας και αυτονομίας. Το διάσημο Peugeot e-LEGEND εφοδιάζεται με ένα «Responsive i-Cockpit», στο οποίο οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν τα αγαπημένα τους χόμπι: να παίξουν ένα ενσωματωμένο βιντεοπαιχνίδι ή να παρακολουθήσουν μια ταινία.

[Πηγή: Peugeot]

TAGS
node/39446

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο CEO της Tesla είναι σίγουρος πως στο άμεσο μέλλον τα οχήματα της Tesla θα υποστηρίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5.

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο Elon Musk, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης στη Σανγκάη, δήλωσε πως η τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 5) θα είναι έτοιμη αρκετά σύντομα.

«Είμαι απόλυτα σίγουρος πως η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 θα γίνει πραγματικότητα, και πιστεύω πως αυτό θα συμβεί πολύ γρήγορα. Συνεχίζω να πιστεύω πως θα έχουμε έτοιμα τα βασικά συστατικά για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 μέσα στο έτος», δήλωσε ο Musk.

Ο CEO της Tesla ισχυρίζεται πως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι εφικτή με το harware που υπάρχει ήδη στα σημερινά μοντέλα της εταριείας, με τις διαφορές να αφορούν το λογισμικό. Επίσης, θεωρεί πως δεν υπάρχουν πλέον μεγάλες προκλήσεις για την ολοκλήρωση του project αλλά αρκετά μικρά προβλήματα που απομένει να λυθούν, καθώς το σύστημα πρέπει να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει περίεργες καταστάσεις με επιτυχία.

Το πιο πιθανό σενάριο είναι η Tesla να συνεχίσει να αναβαθμίζει τις δυνατότητες του Autopilot που προσφέρει για τα μοντέλα της, το οποίο σήμερα προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Αυτό συμβαίνει επείδή παρόλο που το σύστημα αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο του τιμονιού, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης, ο οδηγός καλείται να έχει διαρκώς τα χέρια του πάνω ή κοντά στο τιμόνι και να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να του ζητηθεί να ανακτήσει τον έλεγχο.

[Πηγή: CarExpect]

node/39429

Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Mercedes-Benz κάνει πρεμιέρα στη νέα S-Class.

Τετάρτη, 08 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Η Mercedes-Benz παρουσίασε την τελευταία εξέλιξη του συστήματος ενημέρωσης και τεχνολογίας MBUX που θα κάνει πρεμιέρα στη νέα γενιά της S-Class (W223), δημοσιεύοντας ένα αποκαλυπτικό βίντεο από την καμπίνα της λιμουζίνας.

Το εσωτερικό της S-Class ήταν πάντα γνωστό για τα υψηλά επίπεδα άνεσης, πολυτέλειας και τεχνολογίας που το χαρακτήριζαν. Στο ίδιο κλίμα κινείται και η καμπίνα της νέας ναυαρχίδας που έχει ανασχεδιαστεί πλήρως με 27 λιγότερα φυσικά πλήκτρα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και ακόμα εξυπνότερες λειτουργίες αναγνώρισης φωνητικών εντολών, χειρονομιών και αφής. 

Αυτή τη φορά η πίσω θέση ήταν στο επίκεντρο των σχεδιαστών, καθώς όπως αναφέρει στο δελτίο τύπου, τα "αφεντικά" στις αγορές των ΗΠΑ και Κίνας κάθονται συχνότερα εκεί. Αυτό σημαίνει πως οι πίσω επιβάτες έχουν την ίδια πρόσβαση με τον οδηγό στις διάφορες λειτουργίες του οχήματος, μέσα από τις έως και 3 οθόνες αφής που βρίσκονται στην πίσω σειρά καθισμάτων αλλά και την αναγνώριση φωνητικών εντολών. Ανά πάσα στιγμή κάθε χρήστης μπορεί να μοιράζεται το περιεχόμενο της οθόνης του με τους υπόλοιπους επιβάτες κάνοντας μια απλή κίνηση drag-and-drop.

Mercedes-Benz S-Class

Στο ταμπλό, η κλασσική διάταξη των οθονών σε ενιαίο πάνελ που συναντάμε σε ολόκληρη τη σημερινή γκάμα των Mercedes-Benz έχει αντικατασταθεί από μια μεγάλη οθόνη αφής στην κεκλιμένη κεντρική κονσόλα (προαιρετικά με τεχνολογίες OLED και απτικής ανατροφοδότησης), ένα τρισδιάστατο παραμετροποιήσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων και ένα έγχρωμο head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας (προαιρετικά) που απεικονίζει γραφικά στο περιβάλλον και σε βάθος έως και 10 μέτρων από το παρμπρίζ (ο προβολέας του είναι αντίστοιχος μιας οθόνης διαγωνίου 77"). 

Το αυτοκίνητο αναγνωρίζει τον κάθε χρήστη και επιλέγει το προσωπικό του προφίλ Mercedes me (υποστήριξη έως και 7 διαφορετικών προφίλ) μέσω κωδικού, αναγνώρισης δαχτυλικού αποτυπώματος, γεωμετρίας προσώπου και φωνής.

Η αναγνώριση φωνητικών εντολών "Hey Mercedes" έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, υποστηρίζοντας πλέον περισσότερο διάλογο σε 27 διαφορετικές γλώσσες, ενώ μπορεί να αντιληφθεί καλύτερα ορισμένες λιγότερο στερεοτυπικές εκφράσεις που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα και να λειτουργήσει ακόμα και χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο. Ενδεικτικά, αν ο χρήστης εκφραστεί λέγοντας πως είναι κουρασμένος, το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει αυτόματα τη λειτουργία αναζωογόνησης Energizing αν πρόκειται για τον οδηγό, ή άλλα προγράμματα χαλάρωσης για τους επιβάτες των πίσω θέσεων.

Mercedes-Benz S-Class

Κάμερες στο εσωτερικό του αντιλαμβάνονται πότε οι επιβαίνοντες θέλουν να βγουν από το όχημα και σε συνδυασμό με κάμερες και αισθητήρες στο εξωτερικό προειδοποιούν σε περίπτωση διερχόμενης κίνησης στα τυφλά σημεία, με χρήση του εσωτερικού φωτισμού. Παράλληλα δύο κάμερες παρακολουθούν τον οδηγό και τον ενημερώνουν όταν εμφανίσει σημάδια κόπωσης, ενώ αισθητήρες αναλαμβάνουν τη σωστή ρύθμιση του καθίσματος και των καθρεφτών ανάλογα με τις σωματικές του διαστάσεις και άλλοι αισθητήρες διαβάζουν τις χειρονομίες του (πχ με μια απλή κίνηση του χεριού ανοίγει η οροφή).

Στα πίσω καθίσματα υπάρχει μια νέα λειτουργία που εξετάζει αν το παιδικό κάθισμα είναι σωστά τοποθετημένο, ενώ αν οι επιβάτες κοιτάξουν πίσω από τον ώμμο τους, το MBUX Interior Assist θα κλείσει αυτόματα το σκίαστρο του πίσω παρμπρίζ.

Για αναλυτικότερη παρουσίαση των λειτουργιών του αναβαθμισμένου MBUX μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο. Η σταδιακή αποκάλυψη της νέας S-Class θα συνεχιστεί με νέο επεισόδιο στις 29 Ιουλίο που θα επικεντρώνεται στην ασφάλεια και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, και ένα τρίτο επεισόδιο στις 12 Αυγούστου με έμφαση στην πολυτέλεια. Η επίσημη πρεμιέρα της Mercedes-Benz S-Class W223 είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]