Suzuki Vitara, Suzuki Strong Hybrid
node/43332

Πώς λειτουργεί το νέο Suzuki Strong Hybrid;

H ιαπωνική εταιρεία κάνει το επόμενο βήμα στην υβριδική τεχνολογία με το σύστημα Suzuki Strong Hybrid, το οποίο θα κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά με το Vitara.

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki ανακοίνωσε πρόσφατα τις τιμές του υβριδικού Suzuki Vitara HEV με το νέο σύστημα Suzuki Strong Hybrid να βρίσκεται κάτω από το καπό του. Πρόκειται για ένα νέο σύστημα με το οποίο η ιαπωνική εταιρεία κάνει το επόμενο βήμα στην υβριδική τεχνολογία, ύστερα από τα mild-hybrid συστήματα με τα οποία εφοδιάζει την πλειονότητα των μοντέλων της.

Σε πρώτη φάση, τo νέο υβριδικό σύστημα Suzuki Strong Hybrid που έχουν εξελίξει οι Ιάπωνες συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η ισχύς μεταφέρεται στους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου ημιαυτόματου σασμάν AGS (Auto Gear Shift). 

Στο Vitara HEV έχει μέγιστη απόδοση 117 PS και μπορεί να συνδυαστεί με την τετρακίνηση AllGrip της Suzuki. Μελλοντικά δεν αποκλείουμε να ακολουθήσουν και άλλες παραλλαγές του νέου υβριδικού συστήματος Suzuki Strong Hybrid.

Suzuki Vitara

Το Suzuki Strong Hybrid μπορεί να υποστηρίξει υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με στόχο τη βέλτιστη τιμή κατανάλωσης. Δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινείται σε διάφορες φάσεις οδήγησης χωρίς τη βοήθεια του θερμικού μοτέρ.

Ο κατασκευαστής ισχυρίζεται πως το Suzuki Strong Hybrid επιτρέπει στο αυτοκίνητο να λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά όταν εκκινεί από στάση, όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα, όταν κάνει όπισθεν και σε συνθήκες οδήγησης με σταθερή ταχύτητα.

Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι ότι το ηλεκτρικό μοτέρ που η Suzuki ονομάζει MGU (Motor Generator Unit) έχει τοποθετηθεί στον άξονα εξόδου του ημιαυτόματου κιβωτίου. Αυτό σημαίνει ότι η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ μεταφέρεται άμεσα στον κινητήριο άξονα, γεμίζοντας έτσι τα κενά ροπής που προκύπτουν από την αλλαγή ταχυτήτων του ημιαυτόματου κιβωτίου. Αυτό έχει αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Suzuki, τις πολύ ομαλές αλλαγές σχέσεων.

Suzuki S-CROSS, Suzuki Strong Hybrid

Κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται με τη μονάδα MGU να φροντίζει για την ανάκτηση ενέργειας, εισφέροντας έτσι στην αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας του αυτοκινήτου. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δύο διαφορετικές χαρτογραφήσεις: Standard και Eco.

Στη λειτουργία Standard, το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί ως υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα παρέχοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να κινηθεί πιο σβέλτα στο δρόμο. H λειτουργία Eco εστιάζει στη μείωση της κατανάλωσης και στον περιορισμό της χρήσης του θερμικού μοτέρ.

Για την πρώτη οδηγική εμπειρία του συστήματος Suzuki Strong Hybrid θα πρέπει να κάνουμε υπομονή μέχρι το νέο έτος οπότε και θα κάνει ντεμπούτο στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και στην χώρα μας, με το Suzuki Vitara. Το επιτυχημένο SUV είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διατίθεται με το νέο υβριδικό σύστημα, με το νέο S-Ccross να ακολουθεί. 

Το νέο υβριδικό σύστημα αποτελεί ύστερα από πολλά χρόνια ένα μεγάλο βήμα της Suzuki προς τον εξηλεκτρισμό. Είναι πολύ πιθανό να το συναντήσουμε και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας. Ίσως το σύστημα Strong Hybrid να αποτελέσει το εισιτήριο επιστροφής του επιβατικού Suzuki Jimny στην Ευρώπη.