
Nissan: Mε τεχνολογία ψυχρού ψεκασμού o νέος κινητήρας e-POWER
Η ιαπωνική εταιρεία παρουσιάζει έναν καινοτόμο κινητήρα 1.5 τούρμπο κινητήρα αποκλειστικά για το υβριδικό της σύστημα, με εφαρμογή αεροδιαστημικής τεχνολογίας στις έδρες βαλβίδων.


Η Nissan ανακοίνωσε μια παγκόσμια καινοτομία στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Εξέλιξε έδρες βαλβίδων με τεχνολογία ψυχρού ψεκασμού για τον νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων που τροφοδοτεί το υβριδικό σύστημα e-POWER τρίτης γενιάς.
Ο νέος e-Power αυξάνει τη θερμική απόδοση στο 42%, βελτιστοποιώντας τη ροή καυσίμου στον θάλαμο καύσης
Πρόκειται για την πρώτη φορά που η συγκεκριμένη μέθοδος, η οποία χρησιμοποιείται ευρέως στην αεροδιαστημική και τη βαριά βιομηχανία, εφαρμόζεται σε κινητήρα αυτοκινήτου, σηματοδοτώντας ένα τεχνολογικό άλμα στην εξέλιξη θερμικών μονάδων.
Ο νέος κινητήρας, με κωδικό ZR15DDTe, είναι αφιερωμένος αποκλειστικά στην παραγωγή ενέργειας για το e-POWER και διαθέτει την τεχνολογία καύσης STARC της Nissan, που αυξάνει τη θερμική απόδοση στο 42% βελτιστοποιώντας τη ροή καυσίμου στον θάλαμο καύσης.
Μέχρι σήμερα, ο σχεδιασμός της θύρας εισαγωγής στους παραδοσιακούς κινητήρες περιοριζόταν από τις πρεσσαριστές συντηγμένες έδρες βαλβίδων. Χάρη στη νέα διαδικασία, οι μηχανικοί της Nissan κατάφεραν να δημιουργήσουν μια βελτιστοποιημένη γεωμετρία εισαγωγής, βελτιώνοντας τόσο την καύση όσο και την ψύξη γύρω από τις βαλβίδες.
Η διαδικασία ψυχρού ψεκασμού πραγματοποιείται με την εκτόξευση ανόμοιων μεταλλικών σκονών με υπερηχητική ταχύτητα απευθείας στην κυλινδροκεφαλή αλουμινίου, σχηματίζοντας μια στιβαρή και ανθεκτική επίστρωση χωρίς να λιώσει το υπόστρωμα. Το αποτέλεσμα είναι μια έδρα βαλβίδας με ανώτερη αξιοπιστία και ανθεκτικότητα, που αποφεύγει τα μειονεκτήματα των συμβατικών μεθόδων συγκόλλησης, όπως η δημιουργία μικροκενών ή εύθραυστων μεσομεταλλικών ενώσεων. Η Nissan αξιοποίησε ένα ειδικά αναπτυγμένο κράμα χαλκού χωρίς κοβάλτιο, ακροφύσια εμπνευσμένα από τεχνικές στίλβωσης εργαλείων και συστήματα ποιοτικού ελέγχου με τεχνητή νοημοσύνη, εξασφαλίζοντας τη βιομηχανική αξιοπιστία της διαδικασίας.
Η τεχνολογία κάνει ντεμπούτο στο νέο Nissan Qashqai, που ξεκίνησε να παράγεται στο εργοστάσιο του Sunderland τον Ιούλιο, αποτελώντας το πρώτο μοντέλο παγκοσμίως με το e-POWER τρίτης γενιάς. Το σύστημα, μοναδικό στην αγορά, προσφέρει πλήρως ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης χωρίς ανάγκη εξωτερικής φόρτισης, καθώς ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για τον ηλεκτροκινητήρα. Παράλληλα, η νέα μονάδα 5 σε 1 συνδυάζει σε ένα ελαφρύτερο και πιο συμπαγές σύνολο τον ηλεκτροκινητήρα, τη γεννήτρια, τον αναστροφέα, τον μειωτή και τον αυξητή.
Η Nissan, που από το 2016 εξελίσσει σταθερά το e-POWER, σκοπεύει να επεκτείνει την τεχνολογία πέρα από την Ευρώπη, με σχέδια εισαγωγής της στις ΗΠΑ και τον Καναδά με το επόμενο Nissan Rogue, αλλά και στην Ιαπωνία με το νέο μίνιβαν Elgrand το οικονομικό έτος 2026.