node/42259

Νέες μεθόδους 3D Printing υιοθετεί η Volkswagen

Μια πρωτοποριακή τεχνική τρισδιάστατης εκτύπωσης ξεκινά να χρησιμοποιεί η Volkswagen χάρη στην οποία θα μπορεί να κατασκευάζει τα τμήματα που επιθυμεί πιο αποδοτικά και με το μισό βάρος!

Στο συμβατικό 3D Printing ένας εκτυπωτής χρησιμοποιεί ουσιαστικά μία δέσμη laser για να δημιουργεί ένα εξάρτημα, στρώση στρώση, από μεταλλική πούδρα. Με τη νέα τεχνική του  binder jetting χρησιμοποιείται πλέον μία κόλλα, ως συνδετικό, με το υπό κατασκευή εξάρτημα να θερμαίνεται κατόπιν και να μορφοποιείται. Η αλλαγή αυτή στη διαδικασία υπόσχεται μειωμένο κόστος χρήσης, λιγότερες πρώτες ύλες και αύξηση της αποδοτικότητας. 

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Christian Vollmer, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen και υπεύθυνος σε θέματα παραγωγής και logistics, «παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της πανδημίας του Κορωνοϊού, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε σε θέματα καινοτομίας. Μαζί με τους συνεργάτες μας, στοχεύουμε να κάνουμε την εκτύπωση 3D ακόμη πιο αποτελεσματική τα επόμενα χρόνια και κατάλληλη για χρήση σε γραμμές παραγωγής»

Τους νέους αυτούς τρισδιάστατους εκτυπωτές τους προμηθεύει η HP, ενώ το ειδικό  software προέρχεται από τη Siemens. Η τελευταία μάλιστα έχει έρθει σε επαφή με τη Volkswagen για τη βελτιστοποίηση της θέσεως των παραγόμενων αντικειμένων στο θάλαμο κατασκευής. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία nesting, κατάφερε να παράγει το διπλάσιο αριθμό αντικειμένων στον ίδιο χρόνο εκτύπωσης. 

Μέχρι το 2025 υπολογίζεται πως η Volkswagen θα παράγει περίπου 100.000 εκτυπωμένα τμήματα ετησίως, στο εργοστάσιό της στο Wolfsburg. Ήδη τα πρώτα τμήματα που έχουν κατασκευαστεί με τη νέα μέθοδο, βρίσκονται στη φάση των δοκιμών, με τις αρχικές αναλύσεις σε υπολογιστή να δείχνουν αρκετά αισιόδοξες.