Η Porsche τάσσεται υπέρ της χρήσης συνθετικών καυσίμων 

Η Porsche τάσσεται υπέρ της χρήσης συνθετικών καυσίμων 

Η Porsche συντάσσεται στη γραμμή που θέλει τα συνθετικά καύσιμα να εξαιρεθούν από την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης της ΕΕ.

Porsche

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, δεν βλέπει να υπάρχει κάποιο εμπόδιο ανάμεσα στην αύξηση παραγωγής EV από την εταιρεία και στην εξαίρεση των συνθετικών καυσίμων από την προγραμματισμένη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη.

«Εάν εγκριθούν τα συνθετικά καύσιμα για το μέλλον, αυτό δεν θα οδηγήσει σε αλλαγή της στρατηγικής της Porsche», δήλωσε ο Blume κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης Τύπου της θυγατρικής του Ομίλου Volkswagen.

Τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels) παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων εκπομπών CO2 και του υδρογόνου που παράγεται με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς να έχουμε έκλυση CO2 στην ατμόσφαιρα. Τα καύσιμα αυτά απελευθερώνουν CO2 κατά την καύση τους σε έναν συμβατικό κινητήρα. Το επιχείρημα των υποστηρικτών των e-fuels είναι ότι αυτές οι εκπομπές είναι ίσες με την ποσότητα που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα για να παραχθεί το καύσιμο, καθιστώντας έτσι συνολικά ουδέτερο σε CO2.

Η θέση του Blume ευθυγραμμίζεται με αυτήν των βασικών γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς η Γερμανία έχει σχηματίσει συμμαχία με την Ιταλία και ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που αντιτίθενται στη σχεδιαζόμενη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, εκτός εάν τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα εξαιρεθούν από την απαγόρευση.

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε ότι ο προβληματισμός σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι κάτι που συμμερίζεται η Ιταλία, η Πολωνία και η Τσεχική Δημοκρατία, μεταξύ άλλων.

Ωστόσο, χώρες όπως η Γαλλία και η Ισπανία αντιτίθενται στην αλλαγή. Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών είπε ότι η Ευρώπη είναι πέντε έως δέκα χρόνια πίσω από την Κίνα στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πρέπει να αποφύγει, να στέλνει αντιφατικά μηνύματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών Stellantis και Renault.

Η ομάδα χωρών που πιέζουν για την αλλαγή της απόφασης της ΕΕ θέλει μια ξεχωριστή κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα μπορούν να κινούνται με συνθετικά καύσιμα ουδέτερα σε άνθρακα, μετά το 2035.

Porsche

Στο πλαίσιο αυτό ο Blume είπε πως η Porsche έχει μια σφαιρική άποψη όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών αντί να βλέπει το ζήτημα μέσα από ένα γερμανικό ή ευρωπαϊκό πρίσμα. «Στην Ευρώπη εξηλεκτρίζουμε τα αυτοκίνητα πολύ γρήγορα επειδή έχουμε την υποδομή. Αλλά αν σκεφτείτε ηπείρους όπως η Νότια Αμερική, η Αφρική και η Ινδία, είμαι σίγουρος ότι τα πράγματα δεν θα πάνε τόσο γρήγορα», είπε ο Blume. «Ως εκ τούτου, σίγουρα θα βοηθήσει αν εξετάσουμε τη δράση για το κλίμα σε παγκόσμιο επίπεδο».

Οι υποστηρικτές της ιδέας λένε ότι τα συνθετικά καύσιμα προσφέρουν μια εφικτή λύση για τη μείωση των εκπομπών CO2 του υπάρχοντος στόλου επιβατικών αυτοκινήτων, χωρίς να πρέπει να αντικατασταθεί κάθε παλιό όχημα με ηλεκτρικό.

Αντίθετα οι επικριτές της ιδέας τονίζουν ότι η παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι πολύ δαπανηρή και ενεργοβόρα. Η χρήση αυτών των καυσίμων σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης απαιτεί περίπου πέντε φορές περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές από ό,τι η λειτουργία ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος, σύμφωνα με μια δημοσίευση του 2021 στο περιοδικό Nature Climate Change.

Τέλος, το αφεντικό της Porsche δεν έκρυψε ότι η θέση της μάρκας σε ό,τι αφορά στα συνθετικά καύσιμα είναι άμεσα συνδεδεμένη με το μέλλον του πιο εμβληματικού μοντέλου της, τονίζοντας πως η 911 θα προσφέρεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης για όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα είναι αυτό δυνατό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube