node/33881

Η αυτόνομη οδήγηση χρειάζεται τεράστια ενέργεια για να λειτουργήσει

Εκτός από τις προφανείς δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές, φαίνεται πως υπάρχει και -τουλάχιστον- μια ακόμα.

Εκτός από το θολό τοπίο που υπάρχει με τη νομοθεσία, θα περίμενε κανείς οι δυσκολίες γύρω από την αυτόνομη οδήγηση να αφορούν κυρίως στην επικοινωνία του αυτοκινήτου με το περιβάλλον και την ασφαλή κίνησή του.

Όντως αυτό δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα, όμως μάλλον όχι υπό την έννοια που φανταζόμαστε οι περισσότεροι.

Για την ακρίβεια, η δυσκολία δε βρίσκεται στον τρόπο που οι υπολογιστικές μονάδες θα κάνουν αυτή τη δουλειά, αλλά στο πού θα βρίσκουν την απαιτούμενη ενέργεια για να το κάνουν.

Αυτή τη στιγμή, αυτό αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες που εξελίσσουν τέτοια συστήματα, αφού η ενέργεια αυτή είναι τεράστια. Το στίγμα για το ύψος της έδωσε ο αντιπρόεδρος της Borgwarner, ενός από τους πιο γνωστούς μεγάλους προμηθευτές στην αυτοκινητοβιομηχανία: «Χοντρικά η ενέργεια που χρειάζεται ώστε τα συστήματα να κάνουν τους απαραίτητους υπολογισμούς, είναι όση χρειάζεται και για κινηθεί το όχημα».

Με δεδομένο ότι η εν λόγω τεχνολογία θα συνυπάρξει σε πολύ μεγάλο βαθμό με την ηλεκτρική, είναι κάτι που περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς θα λυθεί στο σχετικά κοντινό μέλλον.

[Πηγή: Autocar.co.uk]

node/39659

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Σύμφωνα με την έρευνα του AAA, οι κατασκευαστές θα πρέπει να δουλέψουν περισσότερο στην εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Ο αμερικανικός οργανισμός AAA, δημοσίευσε νέα έρευνα για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού η οποία εγγείρει ερωτήματα για την αποτελεσματικότητά τους.

Οι ερευνητές κάλυψαν 6.437 km (4.000 miles) πορείας σε κλειστούς δρόμους στην Καλιφόρνια που προσομοιάζουν πραγματικές συνθήκες, με αυτοκίνητα διαφόρων κατασκευαστών (BMW X7, Cadillac CT6, Ford Edge, Kia Telluride, Subaru Outback) τα οποία ήταν εξοπλισμένα με πλήρη πακέτα συστημάτων ADAS.

Τα αποτελέσματα  έδειξαν ότι κατά μέσο όρο, τα συστήματα αντιμετώπιζαν κάποιου είδους πρόβλημα κάθε 13 km (8 miles). Σε ορισμένες περιπτώσεις τα οχήματα δυσκολεύονταν να παραμείνουν στη λωρίδα κυκλοφορίας και πλησίαζαν υπερβολικά στις γραμμές ή σε άλλα οχήματα. Ενδεικτικό είναι το ότι σε δημόσιο δρόμο, το 73% των σφαλμάτων είχε να κάνει με περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας ή λάθος τοποθέτησης στη λωρίδα. Στη δοκιμή που περιλάμβανε ένα υποθετικά ακινητοποιημένο όχημα στον αυτοκινητόδρομο, το 66% των περιπτώσεων οδήγησαν σε σύγκρουση με μέση ταχύτητα 40 km/h (25 mph) κάτι που δείχνει πως ούτε τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης δεν είναι όσο αξιόπιστα όσο χρειάζεται.

Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ενεργά συστήματα που συνδυάζουν υποβοήθηση στο τιμόνι, το γκάζι και το φρένο, μπορεί να απενεργοποιηθούν δίνοντας τον έλεγχο στον οδηγό χωρίς ξεκάθαρη προειδοποίηση.

Τα συστήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, συνήθως προσφέρουν αυτόνομη οδήγηση Level 2, κάτι που σημαίνει ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα γνωρίσουν την έννοια της υποβοήθησης μέσα από αυτά - και σύμφωνα με την έρευνα του AAA, απέχουν αρκετά από το να είναι 100% αξιόπιστα. Ο AAA καλεί τους κατασκευαστές να πραγματοποιούν περισσότερες δοκιμές στα συστήματα υποβοήθησης καθώς βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και με τα θέματα που παρουσιάζουν δεν βοηθούν στην σταδιακή αύξηση της εμπιστοσύνης του κοινού όσον αφορά την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

[Πηγή: AAA]

node/39597

Mercedes-Benz S-Class: Με ενεργή αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας για τη νέα Mercedes-Benz S-Class.

Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz S-Class: Με ενεργή αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Μετά από το προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX της ναυαρχίδας της και το νέο τύπο αερόσακων για τους πίσω επιβάτες, η Mercedes-Benz παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ενεργής αερανάρτησης και της τετραδιεύθυνσης της επερχόμενης S-Class (W223). 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Η προαιρετική ανάρτηση E-Active Body Control έχει τη δυνατότητα να αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος και να αλλάζει τα χαρακτηριστικά της, βελτιώνοντας όχι μόνο την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, ως μέρος του συστήματος Pre-Safe Impulse Side, η ενεργή αερανάρτηση ψηλώνει αυτόματα κατά 8 cm μέσα σε μόλις 80 milisecond με τη βοήθεια υγροπνευματικών και συστήματος 48V, όταν οι αισθητήρες αντιληφθούν επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Έτσι, μειώνεται η παραμόρφωση της καμπίνας καθώς το πάτωμα του οχήματος απορροφά καλύτερα τις δυνάμεις που ασκούνται σε μια πλευρική σύγκρουση.

Για να τα πετύχει όλα αυτά, η ανάρτηση διαθέτει πέντε επεξεργαστές με πολλαπλόυς πυρήνες, περισσότερους από 20 αισθητήρες και μια stereo camera (με λειτουργία Road Surface Scan), αναλύοντας τις συνθήκες 1.000 φορές το δευτερόλεπτο.

Mercedes-Benz S-Class

Το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης με ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνει την ευελιξία της S-Class μειώνοντας τον κύκλο στροφής της λιμουζίνας σε κάτω από 11 μέτρα. Επίσης, διευκολύνει τις μανούβρες κατά το παρκάρισμα, πάντα σε συνδυασμό με το σύστημα Active Parking Assist και την κάμερα 360° με 3D view. Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, οι πίσω τροχοί της S-Class έχουν τη δυνατότητα να στρίβουν σε μεγάλες γωνίες που φτάνουν και τις 10ο ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και την ταχύτητα, παίρνοντας πληροφορίες από του αισθητήρες (οι πίσω τροχοί στρίβουν στην αντίθετη κατεύθυνση μέχρι τα 60 km/h και στην ίδια κατεύθυνση από εκεί και πέρα)

Η Mercedes-Benz έδωσε περισσότερες πληροφορίες και για τους νέου τύπου αερόσακους που χρησιμοποιεί η S-Class. Ο αερόσακος για τους πίσω επιβάτες (Rear Airbag), μειώνει την πιθανότητα τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης, υποστηρίζοντας το κεφάλι και το λαιμό τους και λειτουργώντας επικουρικά στη ζώνη ασφαλείας (η οποία έχει τεχνολογίες beltbag και inflatable seat belt). Από την άλλη πλευρά, ο κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες βρίσκεται αποθηκευμένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και ενεργοποιείται σε περίπτωση ισχυρής πλευρικής σύγκρουσης αποτρέποντας τη επαφή των κεφαλιών τους.

Ακόμα ένα στοιχείο ασφάλειας είναι η προειδοποίηση Exit Warning που προειδοποιεί οδηγό και συνοδηγό για διερχόμενο όχημα με κόκκινο φωτισμό όταν κάνουν την κίνηση να ανοίξουν την πόρτα (χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες του Active Blind Spot Assist).

Περισσότερες αποκαλύψεις για τη νέα γενιά Mercedes-Benz S-Class W223 θα έχουμε στις 12 Αυγούστου όπου η γερμανική φίρμα θα μας παρουσιάσει στοιχεία πολυτέλειας ενώ η επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]