Hyundai intelligend Manual Transmission
node/39466

Hyundai iMT: Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη

Ήδη γνωρίζαμε ότι τα χειροκίνητα κιβώτια μετατρέπονταν (φθηνά) σε αυτόματα (ρομποτιζέ), αλλά της Hyundai το intelligend Manual Transmission είναι πιο πρωτότυπο: Xειροκίνητο με κλασικό μοχλό μεν, αλλά χωρίς πεντάλ συμπλέκτη.

O όμιλος Hyundai/Kia εξέλιξε ένα «έξυπνο» χειροκίνητο κιβώτιο με συμπλέκτη που ελέγχεται μέσω υδραυλικής πίεσης. Αν ο στόχος είναι να μπορέσεις να επωφεληθείς από τα πλεονεκτήματα του μικροϋβριδισμού και του υβριδισμού στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, η Hyundai προχώρησε παραπάνω στην Ινδία με το crossover της, το Venue.

Η αρχή είναι απλή: Μόλις αρχίσεις να μετακινείς το λεβιέ για να αλλάξεις ταχύτητα, η πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα αυξάνεται και ελέγχει έναν ενεργοποιητή που ενεργοποιεί τον συμπλέκτη και προς στις δύο κατευθύνσεις (αποσύμπλεξη και σύμπλεξη). Σαφώς, αυτό προσομοιώνει το πόδι σου στο πεντάλ του συμπλέκτη, αλλά χωρίς την ταλαιπωρία του «πάτα άσε» και με τις φάσεις του συμπλέκτη να λειτουργούν ιδανικά, όπως λέει η Hyundai/Kia. 

Με αυτό το σύστημα, ο κορεατικός όμιλος σκοπεύει να «προσφέρει στους πελάτες την ευκολία μιας διαμόρφωσης με δύο πεντάλ με τo “διασκεδαστικό” χειρισμό ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων». Φανταζόμαστε ότι ένα τέτοιου είδους κιβώτιο θα συνοδεύεται από κάποιο σύστημα «rev matching» που θα δίνει λίγο γκαζάκι στα κατεβάσματα. Έτσι θα έχεις το τέλειο (;) χειροκίνητο σασμάν χωρίς μειονεκτήματα στην καθημερινή χρήση.

Βέβαια, θυμόμαστε ότι κατά τη δεκαετία του ’90, τόσο η Renault με το Twingo Easy όσο και η SAAB με το 900 Sensonic, που στην ουσία είχαν το ίδιο σύστημα, δεν σημείωσαν αξιόλογη εμπορική καριέρα. Ούτε και θυμόμαστε με νοσταλγία αυτό το σύστημα.

node/39685
Audi Integrated Vehicle Dynamics

Έρχονται ισχυρότεροι υπολογιστές στα Audi

Η Audi σύντομα θα ενσωματώσει ένα υπολογιστικό σύστημα στα αυτοκίνητά της που θα είναι πολύ πιο ισχυρό και αποτελεσματικό από εκείνο των σημερινών της γκάμας. Ένας «κεντρικός εγκέφαλος» που θα διαχειρίζεται πλήθος παραμέτρων και εφαρμογών.

Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Έρχονται ισχυρότεροι υπολογιστές στα Audi

Οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των διαφόρων συστημάτων που ενσωματώνουν τα αυτοκίνητα έχουν γίνει όλο και πιο περίπλοκες με την πάροδο των ετών. Η Audi θα το «απλοποιήσει» λοιπόν, επιλέγοντας για τα μελλοντικά μοντέλα της έναν ισχυρό υπολογιστή που θα συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Το Ingolstadt ανακοίνωσε ότι αυτή η καινοτομία, που ονομάζεται Integrated Vehicle Dynamics, θα λειτουργεί ως κεντρικό σύστημα για τον εξοπλισμό που σχετίζεται με τη δυναμική συμπεριφορά των αυτοκινήτων. Η Audi υπόσχεται έναν υπολογιστή δέκα φορές ισχυρότερο από αυτούς που είναι τοποθετημένοι στα υφιστάμενα μοντέλα. 
Audi Integrated Vehicle Dynamics

Σύμφωνα με την επίσημη δήλωση, θα είναι σε θέση να ελέγχει έως και 90 λειτουργίες, ανάλογα με τη χρήση και την κατηγορία του μοντέλου. Όλα τα αυτοκίνητα, από το κόμπακτ χάτσμπακ Audi A3 έως το μεγάλο κουπέ SUV Q8 και το 100% ηλεκτρικό e-tron θα επωφεληθούν από τη νέα υπολογιστική μονάδα. 

Το Integrated Vehicle Dynamics θα αποδείξει επίσης, σύμφωνα με την Audi, την αποδοτικότητά του όσον αφορά τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα με τη διαχείριση τεχνολογιών ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση, οι οποίες τελικά θα αυξήσουν την αυτονομία της μπαταρίας κατά 30%.

Audi Integrated Vehicle Dynamics

Το λανσάρισμα του IVD σε αυτοκίνητα παραγωγής δεν έχει ακόμη καθοριστεί χρονικά. Ανώτερο στέλεχος όμως που εμπλέκεται στο πρότζεκτ δήλωσε σε αρκετά μέσα ότι η πρώτη έκδοση του IVD είναι ήδη έτοιμη για τις επόμενες γενιές των Audi που θα λανσαριστούν.

node/39679

IONIQ: Ξεχωριστή μάρκα για EV από την Hyundai [video]

Έρχονται τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

IONIQ: Ξεχωριστή μάρκα για EV από την Hyundai [video]

H Hyundai εγκαινιάζει τη νέα μάρκα IONIQ που θα προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, ανακοινώνοντας δύο SUV και ένα σεντάν που θα κυκλοφορήσουν από το 2021 μέχρι το 2024.

Το Project IONIQ (από τις λέξεις ion και unique) οδήγησε στο ομώνυμο μοντέλο παραγωγής της Hyundai που παρουσιάστηκε το 2016 και ήταν το πρώτο που προσέφερε τρια διαφορετικά συστήματα κίνησης - υβριδικό, plug-in hybrdi και αμιγώς ηλεκτρικό. Τώρα, η IONIQ εξελίσσεται σε ξεχωριστή μάρκα του ομίλου, κάτι παρόμοιο δηλαδή με την Genesis για τα πολυτελή μοντέλα.

Ο Wonhong Cho, αντιπρόεδρος και υπεύθυνος marketing της Hyundai, δήλωσε: «Η μάρκα IONIQ θα αλλάξει την εμπειρία ιδιοκτησίας ηλεκτρικών μοντέλων. Με έμφαση στο συνδεδεμένο τρόπο ζωής, θα προσφέρουμε εξηλεκτρισμένες εμπειρίες ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι σε ένα φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής».

IONIQ

Ας δούμε όμως τα τρία μοντέλα που θα εγκαινιάσουν τη νέα μάρκα του Hyundai Motor Group:

  • IONIQ 5: Το πρώτο μοντέλο της φίρμας θα είναι ένα μικρομεσαίο crossover που θα παρουσιαστεί στις αρχες του 2021 ως η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου '45' που πρωτοείδαμε στην έκθεση Φρανκφούρτης το 2019.
  • IONIQ 6: Το πρώτο σεντάν της φίρμας θα παρουσιαστεί το 2022 και θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Prophecy που πρωτοείδαμε τον Μάρτιο του 2020.
  • IONIQ 7: Ένα μεγάλο SUV που θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2024.

Τα τρία μοντέλα της IONIQ θα υιοθετούν την σχεδιαστική φιλοσοφία "Timeless Value" παίρνοντας έμπνευση από παλαιότερα μοντέλα ως μια γέφυρα προς το μέλλον. Όλα τους θα βασίζονται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP που θα προσφέρει δυνατότητα ταχείας φόρτισης και μεγάλη αυτονομία. Παράλληλα θα χαρακτηρίζεται από εξαιρετική εκμετάλευση των εσωτερικών χώρων με ρυθμιζόμενα καθίσματα και πρακτικές λύσεις όπως το συρταρωτό ντουλαπάκι του συνοδηγού. Όσο για τα ονόματα, η εταιρεία επέλεξε μονούς αριιθμούς για SUV και πεζούς για σεντάν.

H IONIQ θα βοηθήσει το Hyundai Motor Group να πετύχει τον στόχο που έχει θέσει μέσω του "Strategy 2025", και θέλει 1 εκατομμύριο πωλήσεις BEV (battery electric vehicles) που θα εξασφαλίσουν μερίδιο αγοράς 10% μέχρι το 2025. Τα 560.000 από αυτά θα έχουν το σήμα της Hyundai, καθιστώντας την τον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών στον κόσμο.

 

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το βίντεο παρουσίασης της νέας μάρκας IONIQ το οποίο γυρίστηκε στη ρόδα London Eye της βρετανικής πρωτεύουσας, με μια σειρά από φώτα να δημιουργούν ένα μεγάλο Q.

[Πηγή: Hyundai]