Hyundai iMT: Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη

Hyundai iMT: Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη

Ήδη γνωρίζαμε ότι τα χειροκίνητα κιβώτια μετατρέπονταν (φθηνά) σε αυτόματα (ρομποτιζέ), αλλά της Hyundai το intelligend Manual Transmission είναι πιο πρωτότυπο: Xειροκίνητο με κλασικό μοχλό μεν, αλλά χωρίς πεντάλ συμπλέκτη.

Hyundai intelligend Manual Transmission

O όμιλος Hyundai/Kia εξέλιξε ένα «έξυπνο» χειροκίνητο κιβώτιο με συμπλέκτη που ελέγχεται μέσω υδραυλικής πίεσης. Αν ο στόχος είναι να μπορέσεις να επωφεληθείς από τα πλεονεκτήματα του μικροϋβριδισμού και του υβριδισμού στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, η Hyundai προχώρησε παραπάνω στην Ινδία με το crossover της, το Venue.

Η αρχή είναι απλή: Μόλις αρχίσεις να μετακινείς το λεβιέ για να αλλάξεις ταχύτητα, η πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα αυξάνεται και ελέγχει έναν ενεργοποιητή που ενεργοποιεί τον συμπλέκτη και προς στις δύο κατευθύνσεις (αποσύμπλεξη και σύμπλεξη). Σαφώς, αυτό προσομοιώνει το πόδι σου στο πεντάλ του συμπλέκτη, αλλά χωρίς την ταλαιπωρία του «πάτα άσε» και με τις φάσεις του συμπλέκτη να λειτουργούν ιδανικά, όπως λέει η Hyundai/Kia. 

Με αυτό το σύστημα, ο κορεατικός όμιλος σκοπεύει να «προσφέρει στους πελάτες την ευκολία μιας διαμόρφωσης με δύο πεντάλ με τo “διασκεδαστικό” χειρισμό ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων». Φανταζόμαστε ότι ένα τέτοιου είδους κιβώτιο θα συνοδεύεται από κάποιο σύστημα «rev matching» που θα δίνει λίγο γκαζάκι στα κατεβάσματα. Έτσι θα έχεις το τέλειο (;) χειροκίνητο σασμάν χωρίς μειονεκτήματα στην καθημερινή χρήση.

Βέβαια, θυμόμαστε ότι κατά τη δεκαετία του ’90, τόσο η Renault με το Twingo Easy όσο και η SAAB με το 900 Sensonic, που στην ουσία είχαν το ίδιο σύστημα, δεν σημείωσαν αξιόλογη εμπορική καριέρα. Ούτε και θυμόμαστε με νοσταλγία αυτό το σύστημα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube