H Porsche αλλάζει τα δεδομένα: Αυτονομία μέχρι 1.300 km και 15' για πλήρη φόρτιση

H Porsche αλλάζει τα δεδομένα: Αυτονομία μέχρι 1.300 km και 15' για πλήρη φόρτιση

Σύμφωνα με την Porsche η τεχνολογία μπαταριών ανόδου πυριτίου αλλάζει όλα όσα ξέραμε έως σήμερα για την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τη φόρτισή τους. 

Porsche Taycan

Οι μηχανικοί της Porsche λένε πως οι μπαταρίες της επόμενης γενιάς, που έρχονται σύντομα, θα προσφέρουν αυτονομία μέχρι και 1.300 km, ενώ θα απαιτούνται μόλις 15 λεπτά της ώρας για την φόρτισή τους.

Όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Porsche Engineering αρχικά, ειδικοί από την Porsche μίλησαν για τις τεχνολογίες μπαταριών επόμενης γενιάς και για το πού μπορεί να φτάσουν τα ηλεκτρικά οχήματα όπως η Taycan και η Macan EV στις μελλοντικές γενιές τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αλλάζουν όλα στα EV με τις μπαταρίες ανόδου πυριτίου

Σύμφωνα με τον Δρ. Falko Schappacher, Εμπορικό και Τεχνικό Διευθυντή του MEET Battery Research Center στο Πανεπιστήμιο του Munster, οι άνοδοι πυριτίου θα μπορούσαν να αυξήσουν τη χωρητικότητα της μπαταρίας δέκα φορές και να επιτρέψουν χρόνους φόρτισης κάτω των 15 λεπτών.

Αλλά η μεγάλη ανακάλυψη θα προέλθει από τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Χρησιμοποιώντας μια στερεή μήτρα ηλεκτρολύτη στη θέση ενός υγρού ηλεκτρολύτη, αυτές οι μπαταρίες όχι μόνο θα ήταν ελαφρύτερες αλλά και πιο συμπαγείς.

Και η έλλειψη υγρού θα τις έκανε πιο σταθερές και λιγότερο επικίνδυνες για εκδήλωση πυρκαγιάς. «Το σχέδιο για τα συμπαγή στοιχεία είναι ότι ο κλασικός διαχωριστής θα αντικατασταθεί πλήρως από ένα λεπτό στρώμα στερεών ηλεκτρολυτών», εξηγεί η Δρ Stefanie Edelberg, Specialist Engineer Battery Cell στην Porsche Engineering. «Ο στερεός ηλεκτρολύτης είναι στην ουσία "δύο σε ένα"».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με νέας τεχνολογίας μπαταρίες η Mercedes-Benz EQG

Αυτή η τεχνολογία φέρεται να αυξήσει την ενεργειακή πυκνότητα έως και 50% και να οδηγήσει σε σημαντικά ταχύτερους χρόνους φόρτισης.

Ο Markus Graf, COO του Ομίλου Cellforce, λέει πως στη σημερινή Taycan, επιτεύχθηκε χρόνος φόρτισης 22,5 λεπτών από το 8%-80% της χωρητικότητας της μπαταρίας. Με τη χρήση του πυριτίου θα πετύχουμε χρόνο μικρότερο από 15 λεπτά σε πρώτη φάση, χρόνος που μπορεί να μειωθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Φόρτιση EV: Οι φθηνότερες και οι ακριβότερες χώρες στην ΕΕ

Αυτό θα απαιτούσε βέβαια νέους φορτιστές ειδικά για ρυθμούς φόρτισης άνω των 500 kW. Αυτό μπορεί να συμβεί με τα υγρόψυκτα καλώδια φόρτισης, μια τεχνολογία που έχει υποδείξει η Tesla ότι θα έρθει στο δίκτυο των Supercharger της.

Τα EV αυτή τη στιγμή δεν είναι σε φάση πλήρους εξέλιξης καθώς έχουν ακόμη σημαντικά μειονεκτήματα. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η τεχνολογία μπαταριών βρίσκεται ακόμη σε... παιδική ηλικία και μερικές σημαντικές ανακαλύψεις μπορεί να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό την αντίληψη του κοινού για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube