node/43200

H Ford πατεντάρει τεχνολογία ψύξης για σχεδόν αστραπιαία φόρτιση EV

Σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Purdue, η Ford κατέθεσε την πατέντα για ένα σύστημα ψύξης που επιτρέπει την ταχύτατη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αγγίζοντας σχεδόν τους χρόνους πλήρωσης υγρών καυσίμων!

Εάν υπάρχουν τρία βασικά θέματα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα, το ένα έχει να κάνει με το κόστος παραγωγής, το δεύτερο με την αυτονομία ενώ το τρίτο -και πιθανά σημαντικότερο- με το χρόνο φόρτισης. Το να περιοριστούν οι ώρες που ένα αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στο δίκτυο σε λεπτά, αποτελεί πιθανά το μεγαλύτερο πρόβλημα στο χώρο του αυτοκινήτου. Και η Ford φαίνεται πως βρήκε μια λύση προς αυτή την κατεύθυνση.

Πέρα από την ταχύτητα φόρτισης των ίδιων των κυψελών του συσσωρευτή, ένας επιπλέον περιορισμός έρχεται από το κύκλωμα τροφοδοσίας. Όταν τροφοδοτεί κανείς με επιπλέον ρεύμα ένα καλώδιο, αυτό υπερθερμαίνεται. Έτσι, αυξάνονται οι θερμικές απώλειες και ταυτόχρονα ο κίνδυνος αστοχίας του συστήματος. Εκεί λοιπόν, στο σύστημα ψύξης, η Ford έχει να καταθέσει μία νέα ιδέα, σε συνδυασμό με το πανεπιστήμιο Purdue. 

Μετά από σχετική έρευνα, οι δύο πλευρές κατάφεραν να εξελίξουν ένα νέο, ενεργό ψυκτικό παράγοντα, ο οποίος έχει την ικανότητα να μεταβάλλει τη φάση του από υγρό σε αέριο, ανάλογα με τις συνθήκες. Ιδιαίτερες πληροφορίες δεν έχουν γίνει γνωστές, υποστηρίζεται όμως ότι με αυτό τον τρόπο απάγονται πολύ μεγαλύτερα ποσά θερμότητας από τα καλώδια, σε σχέση με τις υπάρχουσες τεχνολογίες. 

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Issam Mudawar, καθηγητής μηχανολογίας στο πανεπιστήμιο Purdue, «ο χρόνος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να ποικίλλει πολύ, από 20 λεπτά σε ένα σταθμό έως ώρες σε μία πρίζα στο σπίτι και αυτό μπορεί να αποτελέσει πηγή άγχους για άτομα που σκέφτονται να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Το εργαστήριό μου έχει βρει μια λύση για καταστάσεις όπου οι ποσότητες θερμότητας που παράγονται είναι πέρα από τις δυνατότητες των σημερινών τεχνολογιών».

Ο ίδιος αναφέρει επίσης πως το εργαστήριό του αναμένεται να ξεκινήσει μία σειρά δοκιμών, εντός των επόμενων δύο ετών, επάνω σε ένα πρωτότυπο σύστημα αυτής της τεχνολογίας. Ο στόχος, στην προκειμένη περίπτωση είναι να επιτευχθεί ταχύτητα φόρτισης ανάλογη με το χρόνο που απαιτεί η πλήρωση ενός συμβατικού ρεζερβουάρ με υγρά καύσιμα! Κάτι τέτοιο ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, εάν όμως τα καταφέρουν, τότε θα μιλάμε για μία πραγματική επανάσταση, όπου θα λύσει το βασικό πρόβλημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.