Ford Focus Hybrid: Συνταγή για βέλτιστη οικονομία και απόδοση

Ford Focus Hybrid: Συνταγή για βέλτιστη οικονομία και απόδοση

Η νέα τεχνολογία EcoBoost Hybrid επιτρέπει στο Ford Focus να συνδυάζει την ασυναγώνιστη οικονομία με τις χορταστικές επιδόσεις.

Σε ένα αυτοκίνητο τόσο ολοκληρωμένο όσο το σημερινό Ford Focus, η εύρεση νέων λύσεων που το βελτιώνουν χωρίς να αλλάζουν τον χαρακτήρα ή να αυξάνουν το κόστος του, θα μπορούσε να αποδειχθεί σπαζοκεφαλιά για τους μηχανικούς. Όμως οι άνθρωποι της Ford τα κατάφεραν, χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που τους επέτρεψε να μειώσουν την κατανάλωσή του κατά 17%!

Στην καρδιά του συστήματος EcoBoost Hybrid βρίσκεται ο επιτυχημένος 1.000άρης τούρμπο της Ford, ο οποίος στη θέση του δυναμό έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ τύπου μίζας-γεννήτριας (BISG), με ισχύ 11,5 kW και ροπή 50 Nm. Κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το γκάζι αυτό το μοτέρ λειτουργεί ως γεννήτρια ρεύματος. Η ενέργεια αυτή αποθηκεύεται σε μια μπαταρία 48V, η οποία τροφοδοτεί όλα τα ηλεκτρικά υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Αυτό επιτρέπει στο Auto Start-Stop να σβήνει το βενζινοκινητήρα πολύ πριν ακινητοποιηθεί το Focus –ήδη από τα 25 km/h.

Επιπλέον, σε κάθε πάτημα του γκαζιού το ηλεκτρικό μοτέρ παρέχει έξτρα δύναμη, διευκολύνοντας το έργο του βενζινοκινητήρα. Στις χαμηλές στροφές αυξάνει τη ροπή του συνόλου έως και κατά 50%, πετυχαίνοντας έτσι κατανάλωση 4,1 lt/100 km (WLTP: 5,1 lt/100 km) και εκπομπές CO2 μόλις 93 g/km (WLTP: 115 g/km). Σε αυτή την επίδοση συμβάλλει και η τεχνολογία απενεργοποίησης ενός κυλίνδρου σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, η οποία υπάρχει εδώ, όπως και σε κάθε κινητήρα EcoBoost.

Σε πλήρες φορτίο, με τέρμα γκάζι, το ηλεκτρικό μοτέρ ανεβάζει τη μέγιστη τιμή ροπής του συνόλου στα 240 Nm, με σκοπό την επίτευξη των βέλτιστων επιδόσεων. Οι μηχανικοί της Ford έχουν τοποθετήσει εδώ ένα μεγαλύτερο τούρμπο από εκείνο του συμβατικού 1.0 EcoBoost, αφού τα όποια μειονεκτήματά του στις χαμηλές στροφές υπερκαλύπτονται από την επιπλέον ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ. Έτσι, η ισχύς του συστήματος EcoBoost Hybrid φτάνει τους 155 PS, και για το 0-100 km/h απαιτούνται μόλις 9,2".

Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος EcoBoost Hybrid καθορίζονται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το Eco πετυχαίνει τη βέλτιστη οικονομία, το Sport προσφέρει πιο άμεση απόκριση, πλήρη εκμετάλλευση του ηλεκτρικού μοτέρ και πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας, ενώ το Normal αποτελεί μια ισορροπημένη επιλογή. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σε κάθε περίπτωση ένα 6τάχυτο χειροκίνητο με χαμηλές τριβές και ιδανικά κλιμακωμένες σχέσεις, τόσο για την έκδοση των 155 όσο και για εκείνη των 125 PS.

Ford Focus

Παράθυρο επικοινωνίας του οδηγού με το υβριδικό σύστημα είναι ο νέος, ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3". Τα όμορφα γραφικά του πληροφορούν για το ποσοστό υποβοήθησης που προσφέρει το ηλεκτρομοτέρ και για το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας ανά πάσα στιγμή, αλλά και για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία μπορεί να απασχολεί τον οδηγό, από τη μέση κατανάλωση μέχρι την πίεση αέρα σε κάθε λάστιχο ξεχωριστά. Η εμφάνιση του καντράν αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, για να ταιριάζει πάντα με τη διάθεση του οδηγού, και αποτελεί ιδανικό συμπλήρωμα της στάνταρ 8ιντσης οθόνης του συστήματος πολυμέσων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μπαταρία του EcoBoost Hybrid βρίσκεται στο πάτωμα, ακριβώς κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Έτσι, δεν επηρεάζει καθόλου τους κορυφαίους χώρους του Ford Focus για τους επιβάτες, ούτε και το πορτμπαγκάζ.

Ford Focus

Στη νέα, απλοποιημένη γκάμα του Focus, ακόμα και η πιο προσιτή έκδοση Connected διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, infotainment SYNC 3 με οθόνη 8", σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, δύο θύρες USB, θήκη ασύρματης φόρτισης και modem FordPass Connect, για κλήση έκτακτης ανάγκης αλλά και απομακρυσμένο έλεγχο, μέσω της εφαρμογής FordPass. Έχει όμως και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Pre-Collision Assist), διατήρηση λωρίδας (LKA), αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων (ΑΗΒ), αναγνώριση σημάτων κ.ά.

Εκτός από το Connected, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το σπορ σε εμφάνιση και ουσία Focus ST-Line ή το ξεχωριστό και κατά 30 mm ψηλότερο crossover Focus Active, τα οποία είναι πλουσιοπάροχα εξοπλισμένα. Αναμφίβολα πάντως, η διαμόρφωση του ιδανικού Ford Focus EcoBoost Hybrid για τον καθένα, ξεκινάει από εδώ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Advertisement