node/39280

Ford Co-Pilot 360: Επιτρέπει οδήγηση χωρίς χέρια!

Η λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης θα είναι διαθέσιμη από το 2021 στο ηλεκτρικό Ford Mach-E.

H Ford ανακοίνωσε το νέο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας Ford Co-Pilot 360, το οποίο ξεκινώντας από το 2021 θα εισάγει εξελιγμένες δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης επιτρέποντας στον οδηγό να μην έχει τα χέρια του στο τιμόνι κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες.

Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα Active Drive Assist (η εξέλιξη των Intelligent Adaptive Cruise Control και Lane Centering),θα επιτρέπει οδήγηση χωρίς χέρια σε πάνω από 160.900 km χαρτογραφημένων αυτοκινητοδρόμων σε ΗΠΑ και Καναδά. Βέβαια κατά τη διάρκεια της λειτουργίας hands-free, ο οδηγός πρέπει να έχει την προσοχή του στραμμένη στο δρόμο. Αυτό εξασφαλίζεται από τη νέα κάμερα της Ford που είναι στραμμένη προς τον οδηγό και παρακολουθεί τις κινήσεις του κεφαλιού και το βλέμμα του, ακόμα και μέσα από γυαλιά ηλίου. Όταν η προσοχή του οδηγού αποσπάται ή όταν πρέπει να αναλάβει ξανά τον έλεγχο του οχήματος, το σύστημα τον ενημερώνει μέσα από ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αν αυτό δεν συμβεί, το όχημα θα επιβραδύνει αυτόματα μέχρι ο οδηγός να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο.

Παράλληλα, οι εξωτερικές κάμερες και ραντάρ ελέγχουν διαρκώς τον περιβάλλοντα χώρο υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων και το εξελιγμένο σύστημα Active Park Assist 2.0 που επιτρέπει αυτόνομο παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα με το πάτημα ενός κουμπιού. Μάλιστα με τη νέα λειτουργία Park Out Assist, το όχημα μπορεί να ξεπαρκάρει από μόνο του χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται μέσα σε αυτό.

Ford Co-Pilot 360

Άλλα συστήματα που περιλαμβάνονται στο πακέτο Ford Co-Pilot 360 είναι τα Road Edge Detection, Blind Spot Assist, Blind Spot Information System με Cross-Traffic Alertτα, αυτόματη μεγάλη σκάλα φωτών, Pre-Collision Assist με Automatic Emergency Braking, Post-Collision Braking, Rear View Camera, Reverse Brake Assist, Reverse Sensing System, Intersection Assist και το Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop and Go και Speed Sign Recognition.

Το πρώτο μοντέλο που θα αποκτήσει το Ford Co- Pilot 360 Active 2.0 Prep Package είναι το ηλεκτρικό Mustang Mach-E, με τη λειτουργία Active Drive Assist να γίνεται διαθέσιμη μέσω αναβάθμισης (επι πληρωμή) το 2021.

node/39678
Bentley Octopus Electric Engine Project

Επαναστατικό ηλεκτρομοτέρ από την Bentley

Ετοιμάζοντας το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, η Bentley θέλει να εξελίξει μιας νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρες με πρωτόφαντη τεχνολογία.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Επαναστατικό ηλεκτρομοτέρ από την Bentley

Υπό την ονομασία Octopus (Optimised Components, Test and simulatiOn, toolkits for Powertrains which integrate Ultra high-speed motor Solutions), η Bentley συνεργάζεται στο πρότζεκτ αυτό με εννέα ακόμη συνεργάτες 

Το Octopus, με τριετή προγραμματισμένη εξέλιξη και χρηματοδοτούμενο από την OLEV, μια βρετανική κυβερνητική υπηρεσία με αντικείμενο τα οχήματα χαμηλών εκπομπών, σχεδιάζει να εξελίξει μια νέα γενιά ηλεκτρικού κινητήρα. Πιο αποδοτικός από τα σημερινά ηλεκτρομοτέρ, ο κινητήρας αυτός θα κάνει χρήση νέας, μη εφαρμοσμένης μέχρι στιγμής τεχνολογίας, αντικαθιστώντας παράλληλα τα παραδοσιακά χάλκινα πηνία με ένα νέο ανακυκλώσιμο υλικό.

Bentley

Μέρος του οδικού χάρτη «Bentley Beyond 100» που στόχο έχει να καταστήσει την Bentley βιώσιμη φίρμα πολυτελείας, το πρόγραμμα Octopus θα καταλήξει σε μια πρώτη εφαρμογή παραγωγής έως το 2026. Λανσάρισμα που θα πρέπει να συμπέσει με την άφιξη του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Bentley.

Μέχρι τότε, η βρετανική φίρμα θα πρέπει σταδιακά να επεκτείνει την ηλεκτρική γκάμα της. Διαθέτοντας ήδη την επαναφορτιζόμενη υβριδική Bentayga, το Crewe σχεδιάζει να ενσωματώσει μια υβριδική εναλλακτική λύση σε κάθε μοντέλα της έως το 2023.

node/39661

Ford Puma: Ιδανικός σύντροφος για καλοκαιρινές αποδράσεις

Ένα από τα πιο φρέσκα και ξεχωριστά B-SUV της αγοράς που συνδυάζει πρακτικότητα, τεχνολογία, μοντέρνα εμφάνιση αλλά και δυναμική οδική συμπεριφορά.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ford Puma: Ιδανικός σύντροφος για καλοκαιρινές αποδράσεις

Στην εποχή του social distancing η ανάγκη να αποδράσουμε από το κλεινόν άστυ γίνεται πιο επιτακτική, ιδιαίτερα εν μέσω καλοκαιριού που οι παραλίες της Αττικής - και όχι μόνο - μας καλούν να τις επισκεφθούμε. Σκεφτήκαμε λοιπόν ποιο όχημα θα ήταν το πιο ταιριαστό για μια βόλτα σαν και αυτή, και καταλήξαμε στο νέο Ford Puma, ένα από τα πιο φρέσκα και ξεχωριστά B-SUV της αγοράς που συνδυάζει πρακτικότητα, τεχνολογία, μοντέρνα εμφάνιση αλλά και δυναμική οδική συμπεριφορά - ώστε να απολαύσουμε και τη διαδρομή προς το Σούνιο.

Το Puma το γνωρίσαμε ως δίπορτο κουπέ στα τέλη της δεκαετίας του ‘90. Από τότε όμως οι εποχές έχουν αλλάξει όπως και οι ανάγκες των αγοραστών που ζητούν SUV - και όχι αδίκως. Παρόλα αυτά οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford κατάφεραν να αποφύγουν τους συμβιβασμούς, δημιουργώντας ένα όχημα που συνδυάζει το δυναμισμό και τη νεανικότητα ενός κουπέ με τους χώρους και την αυξημένη πρακτικότητα ενός σύγχρονου B-SUV.

Ford Puma ST-Line

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS [video]

Ιδιαίτερα στην έκδοση ST-Line X με τις εντυπωσιακές ζάντες 18”, τους σπορ προφυλακτήρες, τα φρύδια των θόλων και τα μαρσπιέ στο χρώμα του αμαξώματος, το Puma μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών. Εξάλλου, το μυώδες αμάξωμα με τη μεγάλη γρίλια, τα μοντέρνα φώτα LED πάνω στα φτερά και την έντονη κλίση της οροφής, είναι στοιχεία που παραπέμπουν περισσότερο σε κουπέ παρά σε SUV - όπως και οι καταβολές του ονόματος του.

Αφού λοιπόν περιεργαστήκαμε την εξωτερική σχεδίαση η οποία κέρδισε τα θετικά σχόλια των περαστικών, μπήκαμε στην ευρύχωρη καμπίνα. Τα πατήματα των μαρσπιέ με την επιγραφή ST-Line, η μαύρη επένδυση της οροφής και οι κόκκινες λεπτομέρειες σε ταμπλό, δερμάτινο τιμόνι και καθίσματα, αποκαλύπτουν με το καλημέρα πως μιλάμε για μια σπορ έκδοση. Η γνώριμη από το Fiesta και πολύ εύχρηστη οθόνη αφής 8” με το infotainment SYNC 3 δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό, και συνδυάζεται αρμονικά με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”. Αυτός σε υποδέχεται με το προφίλ ενός πούμα, ενώ τα ψηφιακά όργανα αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail).

Ford Puma ST-Line

Ως θιασώτες της οδήγησης, οφείλουμε να επιλέξουμε τη λειτουργία Sport που βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού, βαραίνει ελαφρώς το εξαιρετικό σε αίσθηση και αμεσότητα τιμόνι, ενισχύει τον ήχο και εντείνει τη λειτουργία του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Μέχρι να βγούμε στην παραλιακή, τα στοιχεία που εκτιμήσαμε ήταν η εξαιρετική ηχομόνωση, το ταχύτατο και ουσιαστικά μη αντιληπτό από τον οδηγό σύστημα start-stop (χάρη στο ηλεκτρικό μοτέρ 48V), η αποδοτική λειτουργία του κλιματισμού και το φανταστικό ηχοσύστημα B&O με τον καθαρό ήχο και το βαθύ μπάσο που έπαιζε τα αγαπημένα μας τραγούδια. Επιπλέον, για να μην αδειάζει η μπαταρία του smartphone που συνδέεται με το infotainment, υπάρχουν 2 θύρες USB και ειδική θήκη στη βάση της κεντρικής κονσόλας που υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση. Όσο για τους πίσω επιβάτες, παρά την έντονη κλίση της οροφής εξωτερικά, άτομα με ύψος 1,84 μπορούν να βολευτούν άνετα και σε ταξίδι.

Η διαδρομή που επιλέξαμε δεν είναι καθόλου τυχαία, καθώς εκτός από τον τελικό προορισμό που είναι τα καθαρά νερά του Αιγαίου, για εμάς είναι εξίσου σημαντικό και το ταξίδι. Αντίθετα με αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο με SUV αμάξωμα, το Puma έχει ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, ενώ το κράτημα είναι υποδειγματικό για την κατηγορία όπως και η αμεσότητα του τιμονιού. Ένα βαθύ πάτημα στο γκάζι φανερώνει πως οι 155 PS και τα 240 Nm του ήπια υβριδικού μοτέρ 1.0 EcoBoost είναι αρκετά για να χαρίσουν στον οδηγό στιγμές ψυχικής ανάτασης, ειδικά όταν συνδυάζονται με τον ενισχυμένο ήχο στο πρόγραμμα Sport. Σχόλια του τύπου «αυτό στρίβει καλά» από τους συνεπιβάτες είναι αναμενόμενα, όπως αρμόζει σε κάθε μοντέλο που έχει δεχθεί τις περιποιήσεις της Ford Performance. Με το Ford Puma φτάσαμε στο Σούνιο χωρίς να το καταλάβουμε και αν η ώρα δεν ήταν προχωρημένη μάλλον το «συμβούλιο» θα αποφάσιζε επέκταση του δρομολογίου σε ακόμα πιο μακρινά μέρη - γιατί απλά δεν θέλεις να σηκωθείς από τη θέση του οδηγού.

Ford Puma ST-Line

Αυτή η αίσθηση ενισχύθηκε όταν ανοίξαμε το πορτ παγκάζ των 402 lt, το οποίο έμοιαζε σχεδόν άδειο με τα λιγοστά backpack. Η καλύτερη έκπληξη όμως κρυβόταν κάτω από το αφαιρούμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών. Μιλάμε φυσικά για το MegaBox - ένα βοηθητικό αποθηκευτικό χώρο 80 lt που είναι αδιάβροχος και έχει τάπα αποστράγγισης για εύκολο πλύσιμο. Αυτό το χαρακτηριστικό ξεχωρίζει το Puma από τον ανταγωνισμό και το καθιστά ακόμα πιο ταιριαστό σύντροφο για ανθρώπους με δραστήριο τρόπο ζωής που αγαπούν το κολύμπι, την ποδηλασία ή το ψάρεμα, καθώς μπορούν να αποθηκεύσουν εκεί τα βρεγμένα ρούχα, τα μαγιό, τα λασπωμένα παπούτσια ή τα χρησιμοποιημένα εργαλεία τους χωρίς το άγχος να λερώσουν την καμπίνα. Υπάρχουν επίσης και αυτοί που - όπως και εμείς - θέλουν απλά να χαλαρώσουν δίπλα στη θάλασσα, οπότε θα χρησιμοποιήσουν το Megabox για κάτι διαφορετικό. Πάγος, μη αλκοολούχα ποτά και αναψυκτικά, μετατρέπουν το πορτμπαγκάζ του Puma σε πραγματικό mini bar και μας δροσίζουν κάτω από τον ζεστό ήλιο.

Απολαμβάνοντας το ηλιοβασίλεμα μετά από το κολύμπι στη θάλασσα, τα φώτα LED του Puma που σε υποδέχονται κατά το ξεκλείδωμα σου θυμίζουν γιατί το επέλεξες. Μπορεί να έχεις περάσει αρκετές ώρες στην παραλία όμως ο δρόμος της επιστροφής φαντάζει εξίσου απολαυστικός μέσα στο πιο ενδιαφέρον οδηγικά B-SUV της αγοράς. Που χωρά όλους σου τους φίλους και όλα σου τα όνειρα, ενώ παράλληλα δείχνει τόσο όμορφο που χαίρεσαι να σε βλέπουν να το οδηγείς.

Advertisement