
Chery: Το υβριδικό σύστημα που αλλάζει τα δεδομένα
Με θερμική απόδοση 44,5% και συνδυαστική αυτονομία 1.200 km, η Chery δηλώνει παρούσα στην κούρσα της υβριδικής τεχνολογίας με τον δικό της, ιδιαίτερα φιλόδοξο τρόπο. Αρχής γενομένης από το Tiggo 7.


Το πρώτο υβριδικό σύστημα της Chery παρουσιάστηκε το 2008, για να φτάσουμε σήμερα στην πέμπτη γενιά του. Που όπως τονίζουν οι άνθρωποι της εταιρείας είναι η αποδοτικότερη και οικονομικότερη από ποτέ.
Το Chery Super Hybrid System (CSH) αποτελεί την αιχμή του δόρατος της εταιρείας στη νέα γενιά υβριδικών αυτοκινήτων, συνδυάζοντας τεχνολογική αυτάρκεια, καινοτομία και υψηλή απόδοση σε ένα ενιαίο σύστημα που φιλοδοξεί να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον ιαπωνικό και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
Ήδη μάλιστα τα εμπορικά αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από θετικά, μιας και το 2024 από τις 2,6 εκατομμύρια συνολικές πωλήσεις της Chery, οι 580.000 αφορούσαν εξηλεκτρισμένα μοντέλα (αύξηση 232,7% σε σχέση με το 2023).
Η εμπορική δραστηριοποίηση της Chery στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει με τα Tiggo 7 και 8. Τα οποία ενσωματώνουν τη νέα τεχνολογία Chery Super Hybrid
Ο πέμπτης γενιάς υβριδικός κινητήρας της εταιρείας φέρνει πρωτοποριακές λύσεις (λειτουργία στον κύκλο Miller, υψηλή αναλογία συμπίεσης), με τους επιτελείς της εταιρείας, στην πρόσφατη παρουσίαση του Tiggo 7 να αναφέρουν πως η θερμική απόδοση, το ποσοστό της ενέργειας που παράγεται από την καύση του καυσίμου και μετατρέπεται σε ωφέλιμη μηχανική ισχύ, αντί να χάνεται ως θερμότητα αγγίζει το 44,5%. Μιας από τις υψηλότερες στην αγορά. Ενώ η αποδοτικότητα του έξυπνου συστήματος μετάδοσης αγγίζει το 98,5%.
Συν τοις άλλοις, το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα μετάδοσης, το κιβώτιο ταχυτήτων DHT και οι υψηλής απόδοσης μπαταρίες εξασφαλίζουν μια οδηγική εμπειρία που συνδυάζει τους βασικότερους πυλώνες της τεχνολογίας της Chery: Επιδόσεις, οικονομία και αξιοπιστία. Προς ενίσχυση της παραπάνω διατύπωσης, τα κινητήρια σύνολα της κινεζικής φίρμας έχουν διακριθεί έντεκα φορές ως «Top Ten Engines» στα βραβεία «China Heart».
Η Chery σχεδίασε το υβριδικό της σύστημα με εννέα τρόπους λειτουργίας και έντεκα συνδυασμούς μετάδοσης, διασφαλίζοντας σταθερή απόδοση σε κάθε ταχύτητα και σενάριο χρήσης. Τα αυτοκίνητά της έχουν ολοκληρώσει με μεγάλη επιτυχία απαιτητικές δοκιμές σε Κίνα και Σαουδική Αραβία, με την Ευρώπη να ακολουθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 90 km καθιστώντας τα υβριδικά της Chery ικανά να καλύψουν με πολύ χαμηλό κόστος τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Επιπλέον, η συνολική αυτονομία με το ρεζερβουάρ γεμάτο και την μπαταρία πλήρως φορτισμένη αγγίζει τα 1.200 km. Με άλλα λόγια, αν βρίσκεσαι στη Μαδρίτη μπορείς να πας στο Παρίσι χωρίς καμία στάση για ανεφοδιασμό ή φόρτιση!
Το μοντέλο που θα συστήσει την Chery στην ελληνική αγορά θα είναι το Tiggo 7. Ένα μεσαίο SUV μήκους 4,5 m πλάτους 1,86 m και ύψους τα 1,69 m που ενσωματώνει την τεχνολογία Chery Super Hybrid. Με το μεταξόνιο των 2,67 m να υπόσχεται άνετους χώρους για πέντε επιβάτες. Αλλά και κατοικίδια, όπως τόνισαν οι άνθρωποι της εταιρείας στην διαδικτυακή παρουσίαση του αυτοκινήτου.
Ένα από τα μεγαλύτερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα αυτοκινήτου είναι αναμφίβολα οι προδιαγραφές ασφαλείας. Το αμάξωμα αποτελείται κατά 60% από χάλυβα υψηλής αντοχής (θερμικά διαμορφωμένο στα 1.500 Megapascal) της Benteler, προσφέροντας ενισχυμένη ακαμψία για μεγαλύτερη προστασία των επιβατών.
Πλούσια είναι και η ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας με 19 συστήματα υποβοήθησης, όπως κάμερα οπισθοπορείας 360 μοιρών, Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Advanced Emergency Braking και πολλά ακόμη.
Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως το Chery Tiggo 7 έχει αποσπάσει πέντε αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP. H εικόνα του εσωτερικού συμβαδίζει με τις ψηφιακές ανάγκες της εποχής, με τις δύο οθόνες, αμφότερες στις 12,3” να φροντίζουν για την ενημέρωση του οδηγού και την ψυχαγωγία των επιβατών.
Κάτω από το καπό φωλιάζει ο ένας 1.600άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας που αποδίδει 197 ίππους και 290 Nm. Με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 8,3”. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η επαναφορτιζόμενα υβριδική έκδοση όπου ο 1.500άρης τούρμπο επικουρείται από ένα ηλεκτρομοτέρ 170 ίππων και 315 Nm. Με τη συνδυαστική απόδοση να αγγίζει τους 347 ίππους. Σύμφωνα με τo πρωτόκολλο WLTP, η κατανάλωση του PHEV Tiggo 7 υπολογίζεται σε 0,8 lt/100 km.
H κουβέντα επεκτάθηκε και γύρω από την επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας. Η Chery διαθέτει ένα παγκόσμιο δίκτυο R&D, με οκτώ ερευνητικά κέντρα σε στρατηγικές τοποθεσίες όπως η Κίνα, η Ευρώπη, η Σιγκαπούρη και η Νότια Αμερική. Έτσι έχει κατοχυρώσει πάνω από 2.000 πατέντες κινητήρων.
Ακόμη, οι συνεχείς επενδύσεις σε τεχνολογία και η συνεργασία με κορυφαίους προμηθευτές, όπως η Bosch και η Continental, επιτρέπουν στην Chery να καινοτομεί και να διαμορφώνει τις εξελίξεις στον κλάδο. Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία έχει κατοχυρώσει πάνω από 2.000 πατέντες κινητήρων, εδραιώνοντας τη θέση της ως τεχνολογικός ηγέτης.
Μετά το Tiggo 7, η Chery θα φέρει στην ελληνική αγορά το Tiggo 8. Με την δραστηριοποίηση της εταιρείας, υπό την σκέπη του Spanos Group να ξεκινά πιθανότατα μέσα στο καλοκαίρι.