CAG και Toyota εξελίσσουν κινητήρα που καίει αμμωνία για 90% λιγότερο CO₂

CAG και Toyota εξελίσσουν κινητήρα που καίει αμμωνία για 90% λιγότερο CO₂

Ο εν λόγω 4κύλινδρος κινητήρας είναι ο πρώτος του είδους για επιβατικό όχημα και μπορεί να αποτελέσει μια πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική για το μέλλον.

Ο κρατικός κινεζικός κατασκευαστής GAC Motor αποκάλυψε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που εξέλιξε σε συνεργασία με την Toyota και χρησιμοποιεί ως καύσιμο την υγρή αμμωνία για την ελαχιστοποίηση της εκπομπής CO2.

Αυτός ο «νέας εποχής» κινητήρας αντλεί έμπνευση αλλά και τεχνογνωσία από τις θαλάσσιες και οδικές εμπορευματικές μεταφορές, στις οποίες η υγρή αμμωνία εξετάζεται ως εναλλακτική απέναντι στο ντίζελ κίνησης.

Η αμμωνία διερευνάται ως καύσιμο για χαμηλές εκπομπές CO2, αλλά αντιμετωπίζει εμπόδια λόγω της χαμηλής ευφλεκτότητας και υψηλών εκπομπών οξειδίων του αζώτου

Σύμφωνα με την GAC, τον πέμπτο σε μέγεθος κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Κίνα, ο εν λόγω κινητήρας είναι δίλιτρος και αποδίδει 163 PS ενώ την ίδια στιγμή εκπέμπει 90% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα συγκριτικά με έναν αντίστοιχο κινητήρα που λειτουργεί με αμόλυβδη βενζίνη.

CO₂
Ο πρώτος κινητήρας αμμωνίας για επιβατικά αυτοκίνητα αποκαλύφθηκε ως μέρος της ετήσιας έκθεσης τεχνολογίας της CAG Motor, πηγή: Guangzhou Automobile Group Co.

Δεν πρόκειται για τον πρώτο κινητήρα που είναι σχεδιασμένος για να καίει υγρή αμμωνία, είναι ωστόσο ο πρώτος που προορίζεται για χρήση σε επιβατικό μοντέλο. Στην ετήσια τεχνολογική αναφορά της, η GAC Motor δήλωσε πως έχει ήδη ξεπεράσει πολλές από τις δυσκολίες που είχε το εγχείρημα.

Όπως για παράδειγμα το ότι η αμμωνία για να καεί σωστά απαιτεί αύξηση της πίεσης στο θάλαμο καύσης, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε καυσαέρια με υψηλή περιεκτικότητα σε οξείδια του αζώτου. Σε σύγκριση πάντα με τους κινητήρες που λειτουργούν καίγοντας αμόλυβδη βενζίνη.

Η αμμωνία διαθέτει τη μισή ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τη βενζίνη, ωστόσο έχει το πλεονέκτημα ότι δεν εκπέμπει σχεδόν καθόλου άνθρακα, υδρογονάνθρακες ή CO2 όταν καίγεται. Επίσης η παραδοσιακή μέθοδος παραγωγής της θεωρείται ενεργοβόρα, αλλά υπάρχουν πρόσφατες αναφορές για μικρής κλίμακας παραγωγή «πράσινης» αμμωνίες, με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και πρακτικά μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.

Η αμμωνία κάθε άλλο παρά σπάνια είναι στην καθημερινότητα του πλανήτη μας, αφού είναι ευρέως διαδεδομένη σε πολλούς τομείς της βιομηχανίας. Σχεδόν τα δύο τρίτα της παραγωγής της χρησιμοποιούνται για γεωργικά λιπάσματα, ενώ η χρήση της είναι εκτενής και για την κατασκευή πλαστικών, υφασμάτων, εκρηκτικών και φυτοφαρμάκων.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube