Carlo Tavares: Άχρηστο το Euro7, δεν έχει κανένα νόημα

Carlo Tavares: Άχρηστο το Euro7, δεν έχει κανένα νόημα

O Carlo Tavares στρέφεται και πάλι κατά του Euro 7, τονίζοντας ότι απορροφά πόρους που θα μπορούσαν να πάνε στην ταχύτερη εξέλιξη φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, επανέρχεται και επαναλαμβάνει ότι οι κανονισμοί εκπομπής ρύπων Euro 7 «δεν έχουν κανένα νόημα». Τονίζοντας ότι τα αυστηρότερα πρότυπα θα εκτρέψουν τους πόρους από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, επαίνεσε τις διατάξεις για τον περιορισμό των σωματιδίων από τα ελαστικά και τα φρένα.

Ο ισχυρός άνδρας του ομίλου Stellantis υποστήριξε στις νέες δηλώσεις του ότι τα αυστηρότερα όρια εκπομπών για ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου και το μονοξείδιο του άνθρακα, στα προτεινόμενα πρότυπα Euro 7, είναι «άχρηστα» και αντιπαραγωγικά σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται να παράγει πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα νέα πρότυπα αναμένεται να τεθούν σε ισχύ τον Ιούλιο του 2025, ένα χρονικό πλαίσιο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι δεν τους δίνει αρκετό χρόνο για να αναπτύξουν και να εγκρίνουν συμβατά με αυτά συστήματα κίνησης.

«Δεν είναι χρήσιμο, είναι δαπανηρό, δεν φέρνει οφέλη στους πελάτες, δεν φέρνει περιβαλλοντικό όφελος», ανέφερε ο Tavres στο πλαίσιο εκδήλωσης για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Stellantis. «Επιπλέον επενδύσεις στο τμήμα κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι κάτι που δεν έχει νόημα».

Ο Tavares είχε επικρίνει και στο πρόσφατο παρελθόν τα πρότυπα Euro 7 ως χάσιμο χρόνου και χρημάτων, καθώς θα απαιτούσαν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν σε καταλυτικούς μετατροπείς και φίλτρα σωματιδίων. Αλλά και σε ηλεκτρονικούς ελέγχους για τη μείωση των εκπομπών σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να απαγορεύσει από το 2035.

Στο πλαίσιο αυτό η Stellantis στοχεύει να αυξήσει την ηλεκτροκίνηση όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Οι ρυθμιστικές αρχές λένε ότι ο περιορισμός των ρύπων όπως τα οξείδια του αζώτου θα μπορούσε να σώσει χιλιάδες ζωές στο μέλλον. Το 2035, λέει η ΕΕ, οι κανονισμοί Euro 7 θα μειώσουν τις εκπομπές NOx επιβατικών αυτοκινήτων και van κατά 35% και 56% σε λεωφορεία και φορτηγά. Αντίστοιχα, με παρεμβάσεις που θα γίνουν στα συστήματα πέδησης η εκπομπή σωματιδίων από αυτά θα μειωθεί κατά 27%.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube