node/4926

BRS: Η Bosch κάνει προσιτά τα υβριδικά

To Boost Recuperation System της Bosch παρέχει πρόσθετη ισχύ 10 kW, μειώνοντας κατανάλωση και CO2 μέχρι και 15%

Το νέο σύστημα ανάκτησης-ενίσχυσης Boost Recuperation System (BRS) της Bosch θα γεφυρώσει την απόσταση ανάμεσα στα συστήματα stop/start και τα πραγματικά υβριδικά.

«Το BRS αντιπροσωπεύει τον προσιτό εξηλεκτρισμό των κόμπακτ αυτοκινήτων», δηλώνει ο Βολφ-Χένινγκ Σάιντερ, μέλος του ΔΣ της Robert Bosch GmbH. «Εξυπηρετούμε τις ανάγκες της μεσαίας κατηγορίας προσφέροντας ειδικά φτιαγμένα εξαρτήματα όπως μια μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,25 kWh». To BRS μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 μέχρι και 15% χάρη σε ηλεκτρικά εξαρτήματα που παρέχουν στον κινητήρα επιπλέον ισχύ έως και 10 kW. Αυτό ανοίγει ένα νέο δρόμο για την αντιμετώπιση αυστηρότερων περιορισμών στο CO2 σε Ευρώπη, Κίνα και ΗΠΑ.   

Το καινοτόμο αυτό σύστημα της Bosch συνδυάζει τέσσερις λειτουργίες: ανάκτηση ενέργειας και ενίσχυση ροπής, μαζί με άνετο stop/start και ελεύθερο ρολάρισμα (coasting). Κεντρικό στοιχείο της «υβριδιοποίησης» είναι μια γεννήτρια υψηλής απόδοσης η οποία έχει αναβαθμιστεί από τα 12 στα 48 Volt με τη χρήση νέων ηλεκτρονικών ισχύος, που κάνουν τον ηλεκτροκινητήρα μέχρι και 4 φορές ισχυρότερο από πριν.

Αυτό το ηλεκτρικό σύστημα των 48V προσφέρει στον οδηγό μια σειρά από πλεονεκτήματα. Η αύξηση της τάσης επιτρέπει την τοποθέτηση νέων συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Και καθώς οι μηχανικοί δεν χρειάζονται ειδική εκπαίδευση στην υψηλή τάση για να κάνουν σέρβις στο BRS, η συντήρηση είναι πιο εύκολη από αυτήν των σημερινών υβριδικών συστημάτων.

Το BRS φορτίζει κατά την επιβράδυνση και παρέχει πρόσθετη ροπή κατά την επιτάχυνση
Όπως λέει και το όνομά του, το σύστημα ανάκτησης-ενίσχυσης εκτελεί δύο λειτουργίες: ανακτά κινητική ενέργεια και στη συνέχεια τη χρησιμοποιεί για να επιταχύνει το αυτοκίνητο. Πιο αναλυτικά, η ανακτώμενη ενέργεια κατά την επιβράδυνση στέλνεται μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48V στην μπαταρία ιόντων λιθίου των 25 kWh. Όταν χρειαστεί, η ενέργεια αυτή διοχετεύεται ξανά στο BRS, που λειτουργεί τότε ως ηλεκτροκινητήρας. Αυτό σημαίνει πως παρέχει επιπλέον ροπή – ένα «μπουστάρισμα» που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μικρούς τούρμπο κινητήρες στις χαμηλές στροφές. 

Το νέο σύστημα επίσης επεκτείνει το γνωστό stop/start ώστε να ενεργοποιεί το ελεύθερο ρολάρισμα (coasting). Όταν δεν πατάμε ούτε γκάζι ούτε φρένο, ενώ ετοιμαζόμαστε να σταματήσουμε ή κινούμαστε σε ελαφριά κατηφόρα, το BRS αυτόματα σβήνει τον θερμικό κινητήρα. Το αυτοκίνητο ρολάρει μόνο με τη φόρα του, χωρίς να εκπέμπει καυσαέρια και θόρυβο. Οι αυτοκινητόδρομοι που κατηφορίζουν ελαφρά είναι ιδανικοί για ρολάρισμα με το BRS. Σε πραγματικές συνθήκες, τέτοιοι δρόμοι σου δίνουν την ευκαιρία να ρολάρεις για το 30% της διαδρομής.

To BRS επίσης αναβαθμίζει τη λειτουργία stop/start στο επόμενο επίπεδο, επανεκκινώντας τον θερμικό κινητήρα χωρίς θόρυβο και κραδασμούς, ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο ρολάρει. Για άλλη μια φορά η μπαταρία των 48V βοηθάει, γεφυρώνοντας αυτά τα χωρίς κινητήρα διαστήματα καθώς παρέχει ενέργεια σε όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας του αυτοκινήτου.

Νέα διάταξη ηλεκτρικού συστήματος με μετατροπέα DC/DC
To ηλεκτρικό σύστημα 48V αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική λύση για μεσαία και πολυτελή αυτοκίνητα, επιτρέποντας τον εξηλεκτρισμό λειτουργιών που δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει ένα ηλεκτρικό σύστημα χαμηλότερης τάσης και ενέργειας. Για παράδειγμα, μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργικότητα και να μειώσει τις εκπομπές CO2 των συμπιεστών κλιματισμού, των στροβιλοσυμπιεστών (τούρμπο), των ανεμιστήρων ψύξης του κινητήρα και των βοηθητικών καλοριφέρ. Ο μετατροπέας δύο κατευθύνσεων DC/DC –γνωστός και ως PCU– συνδέει το νέο ηλεκτρικό κύκλωμα 48V με το συμβατικό των 12V, αποδοτικά και αξιόπιστα. Ο κύριος σκοπός του PCU είναι να τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα των 12V με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται και αποθηκεύεται στο κύκλωμα των 48V. Το PCU έχει μικρές διαστάσεις και μπορεί εύκολα να χωροθετηθεί μέσα στο αυτοκίνητο, ακόμα και στο διαμέρισμα του κινητήρα.

TAGS
node/39402

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Το σύστημα Tyre Damage Monitoring System εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Microsoft με στόχο να ενισχύσει την οδική ασφάλεια.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Η Bridgestone ανακοίνωσε τη νέα τεχνολογία Tyre Damage Monitoring System σε συνεργασία με την Microsoft, η οποία παρακολουθεί διαρκώς την κατάσταση των ελαστικών καθώς το όχημα κινείται, με στόχο να προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανές τεχνικές βλάβες, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μ.Βρετανία, το 30% των τροχαίων ατυχημάτων έχουν να κάνουν με τεχνικές βλάβες. Όπως αναφέρει η Bridgestone, οι βλάβες στα ελαστικά μπορεί να έχουν να κάνουν με απώλεια πίεσης, κόπωση, ανομοιόμορφη φθορά και τραυματισμό της γόμας από λακούβες, κακοτεχνίες ή κοφτερά αντικείμενα που βρίσκονται στο οδόστρωμα.

Τα συστήματα ελέγχου πίεσης ελαστικών που υποχρεωτικά ανήκουν στον εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων από το 2012, δίνουν μια εικόνα για την κατάσταση του ελαστικού, ενώ η σωστή συντήρηση τους αποτρέπει πιθανά προβλήματα. Παρόλα αυτά, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τρόπος να αντιληφθεί ο οδηγός τον τραυματισμό του ελαστικού από αντικείμενα καθώς βρίσκεται σε κίνηση - κάτι που έρχεται να λύσει το Tyre Damage Monitoring System.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), λαμβάνοντας δεδομένα από αισθητήρες που ήδη υπάρχουν στα αυτοκίνητα. Μέσω αλγορίθμων, είναι δυνατή η παρακολούθηση της κατάστασης της επιφάνειας του ελαστικού, με τον οδηγό να λαμβάνει προειδοποιητικό μήνυμα αμέσως μετά από μια πιθανή βλάβη. Επιπλέον, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να καταγράφει την τοποθεσία όπου παρατηρήθηκε η βλάβη, δημιουργώντας μια βάση δεδομένων που θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμη στις τοπικές αρχές που είναι υπεύθυνες για τη συντήρηση δρόμων, αλλά και για τα υπόλοιπα οχήματα που περνούν από το συγκεκριμένο σημείο.

Το Tyre Damage Monitoring System είναι ήδη διαθέσιμο για τους στόλους οχημάτων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), ενώ δεν είναι απίθανο να δούμε κάτι παρόμοιο και στα επιβατικά αυτοκίνητα του μέλλοντος.

[Πηγή: Bridgestone]

node/39384

Goodyear Fleet Tracker: Η έξυπνη εφαρμογή για τη σωστή διαχείριση των ελαστικών 

Η Goodyear λανσάρει την εφαρμογή Goodyear Fleet Tracker διευκολύνοντας τους στόλους στη σωστή διαχείριση όλων των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των τρέιλερ. 

Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Goodyear Fleet Tracker: Η έξυπνη εφαρμογή για τη σωστή διαχείριση των ελαστικών 

Το Goodyear Fleet Tracker είναι μία πολύ φιλική και έξυπνη εφαρμογή προς το χρήστη και παρέχει λεπτομερή καταγραφή και παρακολούθηση των χιλιομέτρων των οχημάτων. H συνεχής παρακολούθηση του «υπολειπόμενου πέλματος» επιτρέπει στους στόλους και τους παρόχους σέρβις να καθορίσουν την κατάλληλη στιγμή για την αντικατάσταση των ελαστικών και προληπτικά να προγραμματίσουν την συντήρησή τους, δίχως καμία διακοπή κατά τη λειτουργία τους. Επιπλέον, η έξυπνη συσκευή θα υποστηρίζει τη βιώσιμη λειτουργία των στόλων, επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, διασφαλίζοντας ότι ο σκελετός των ελαστικών, παραμένει σε βέλτιστη κατάσταση για αναγόμωση. 

Ακόμη, η λύση αυτή που παρέχει η Goodyear, διευκολύνει τον εντοπισμό των οχημάτων στο δρόμο που βρίσκονται σε απομακρυσμένες τοποθεσίες. Η συσκευή που λειτουργεί με μπαταρία, μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιοδήποτε τύπο οχήματος, διευκολύνοντας κατά πολύ τη διαχείριση των ρυμουλκούμενων οχημάτων.  Πρόκειται για μια καινοτόμο λύση, η οποία στέλνοντας σήμα μέσω GPS, επιτρέπει στο διαχειριστή του στόλου και στον πάροχο σέρβις να βελτιώσει την ανεύρεση των οχημάτων που βρίσκονται σε λειτουργία ή να εντοπίσει κάποιο ρυμουλκούμενο όχημα που βρίσκεται σταθμευμένο σε απομακρυσμένη τοποθεσία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. 

Η πρόταση εντοπισμού της Goodyear, συμπεριλαμβάνει εσωτερική μνήμη αποθήκευσης με χωρητικότητα περισσότερων από 55.000 εγγραφών ενώ χρησιμοποιώντας απλώς το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, μεταφέρει τα συγκεντρωμένα δεδομένα σε ένα cloud. Ακόμα και σε περίπτωση που ένα όχημα που έχει εξοπλιστεί με τη συσκευή βρίσκεται εκτός εμβέλειας, η χωρητικότητα της μνήμης είναι αρκετά μεγάλη ώστε να διασφαλίσει ότι τα δεδομένα δεν θα χαθούν.

 Ένας ενσωματωμένος μετρητής κίνησης 3 σταδίων επιτρέπει στο σύστημα να εισέλθει σε ‘κατάσταση αναστολής λειτουργίας’ και να μπει σε κατάσταση ‘εξαιρετικά χαμηλής ισχύος’, όπου η τεχνολογία θα επαναεργοποιηθεί όταν ανιχνευθεί κίνηση του οχήματος. Από προεπιλογή, το GPS στέλνει σήμα κάθε δεκαπέντε λεπτά, ενώ η αποστολή δεδομένων πραγματοποιείται κάθε δύο ώρες ή όταν το όχημα σταματά ή ξεκινά τη λειτουργία του. Tο διάστημα μεταφοράς των δεδομένων μπορεί να διαμορφωθεί για να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες στόλου και του τύπου μεταφοράς. Τα ισχυρά συστήματα τεχνολογίας δεδομένων της Goodyear, θα αναλύσουν τα δεδομένα που συλλέγονται.  Ο χρήστης έχει πρόσβαση σε λεπτομερή δεδομένα διανυθέντων χιλιομέτρων και σε δεδομένα δρομολογίων ανά εξοπλισμένο όχημα, μέσω μιας προσαρμοσμένης αναφοράς, ενώ μπορεί να παρακολουθήσει το συνολικό ιστορικό του στόλου με τη βοήθεια ενός φιλικού προς το χρήστη πίνακα σε εφαρμογές κινητών τηλεφώνων και διαδικτυακές πύλες. 

[Πηγή: Goodyear]