BMW: Το ντίζελ έχει ακόμη 20 χρόνια ζωής και η βενζίνη 30

BMW: Το ντίζελ έχει ακόμη 20 χρόνια ζωής και η βενζίνη 30

Ωστόσο οι μικροί κινητήρες ντίζελ και οι μεγάλοι βενζίνης θα βγουν από την αγορά πολύ πιο γρήγορα. 

Ακόμη και αν δεχτούμε ότι η ηλεκτροκίνηση θα έχει ραγδαία εξάπλωση, η BMW θεωρεί ότι οι συμβατικοί κινητήρες έχουν ακόμη μπόλικη ζωή εμπρός τους πριν καταργηθούν τελείως.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των σχεδίων της εταιρείας για το μέλλον και ειδικά για την ηλεκτροκίνηση ο Klaus Froelich, μέλος του ΔΣ της BMW τόνισε πως ακόμη και αν προχωρήσουμε στην παραδοχή ότι το 2025 το 30% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά, απομένει ένα τεράστιο ποσοστό που θα κινείται από κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Από αυτήν την άποψη η BMW θεωρεί πως οι κινητήρες ντίζελ έχουν ακόμη τουλάχιστον 20 χρόνια ζωής και αυτοί της βενζίνης 30. Όχι όμως όλοι. Η τάση δείχνει ότι οι μικρού κυβισμού ντίζελ και οι μεγάλου κυβισμού βενζίνης θα εξαφανιστούν πρώτοι.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο 3κύλινδρος ντίζελ θα σταματήσει να παράγεται καθώς δεν θα μπορεί να πληροί και τους νέους όρους στις εκπομπές ρύπων που βάζει η ΕΕ. Την ίδια τύχη και για τον ίδιο λόγο θα έχει και ο V12 βενζίνης. Είναι καλύτερα να σταματήσει η παραγωγή του, καθώς κάθε χρόνο απαιτούνται υπέρογκα ποσά για την αναβάθμισή του για να συμμορφώνεται στους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων, ποσά που δεν αντισταθμίζονται από τον όγκο πωλήσεων του συγκεκριμένου μοτέρ.

Ένας άλλος λόγος που θα συμβάλλει στην μακροημέρευση των συμβατικών κινητήρων, είναι ότι οι υποδομές για τα ηλεκτροκίνητα βρίσκονται ακόμη σε πολύ χαμηλό επίπεδο σε πάρα πολλές μεγάλες αγορές του κόσμου. Για παράδειγμα, ενώ οι υποδομές στις μεγάλες πόλεις της Κίνας αυξάνονται συνεχώς, στην υπόλοιπη χώρα δεν συμβαίνει το ίδιο. Αυτό έχει αποτέλεσμα η χώρα σε δέκα χρόνια να παρουσιάσει «διπλή» εικόνα με Shanghai και Πεκίνο να έχουν στην πλειονότητα ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα, ενώ στην υπόλοιπη χώρα μόνο συμβατικά.

Ανάλογη εικόνα θα έχουμε και στις ΗΠΑ, αλλά και στην Ευρώπη. Ειδική στη δική μας ήπειρο, το βόρειο κομμάτι που είναι και το οικονομικά πιο εύρωστο θα μπορεί να σηκώσει το βάρος αγοράς και υποστήριξης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σε αντίθεση με το νότιο που ούτε από πλευράς πολιτών ούτε από πλευράς κράτους δεν έχει αυτήν την πολυτέλεια.

Αυτοί είναι και οι βασικότεροι λόγοι που οι συμβατικοί κινητήρες έχουν ακόμη... πολλά ψωμιά να φάνε.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube