node/37281

FCA: Η τεχνολογία 5G θα κάνει τα αυτοκίνητα πιο έξυπνα και ασφαλή

Η αρχιτεκτονική 5G θα προειδοποιεί τους οδηγούς και για πιθανούς κινδύνους ή δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν στη διαδρομή που έχουν επιλέξει.

Η τεχνολογική εξέλιξη στο αυτοκίνητο, όπως και στις συσκευές κινητής τηλεφωνίας, δημιουργεί τη δυνατότητα για την δημιουργία μιας σειράς προηγμένων υπηρεσιών. Η Fiat Chrysler Automobiles, εκμεταλλευόμενη αυτή την ευκαιρία κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού του συστήματος πολυμέσων Uconnect, το οποίο ήδη εφοδιάζει τα μοντέλα της, συμπεριέλαβε λύσεις που θα μπορούν να εκμεταλλευτούν μελλοντικές εξελίξεις, όπως τα δίκτυα 5G.

Ένα πρώτο δείγμα αυτής της νέας γενιάς εφαρμογών παρουσίασε η FCA στο Παγκόσμιο Συνέδριο 5GAA που πραγματοποιήθηκε στο Τορίνο. Στα πλαίσια της εκδήλωσης παρουσιάστηκε το πώς τα οχήματα θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους βελτιώνοντας την ασφάλεια και την ποιότητα των μετακινήσεων. Η τεχνολογία 5G θα φέρει συνδέσεις ιδιαίτερα ψηλής ταχύτητας και σταθερότητας και τα οχήματα της FCA θα εκμεταλλευτούν αυτή τη δυνατότητα με συστήματα που θα προειδοποιούν και θα προστατεύουν τον οδηγό, όπως για παράδειγμα το σύστημα προειδοποίησης σταθμευμένου οχήματος, η προηγμένη προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης και η προειδοποίηση επικίνδυνων οδικών συνθηκών.

«Το σύστημα Uconnect της FCA θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία 5G με ακόμα περισσότερες εφαρμογές από αυτές που παρουσιάσαμε στο συνέδριο», δήλωσε ο κ. Gilberto Ceresa, Επικεφαλής της παγκόσμιας ομάδας συνδεσιμότητας και Επικεφαλής του τμήματος τεχνολογίας για τις περιοχές EMEA & LATAM της Fiat Chrysler Automobiles. «Το 5G θα βοηθήσει στο μετασχηματισμό της αυτοκίνησης στο μέλλον, αλλά και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα αυτοκίνητα. Με την εφαρμογή της νέας τεχνολογίας οι κατασκευαστές και οι καταναλωτές θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν μια σειρά νέων δυνατοτήτων.»

Στα πλαίσια του συνεδρίου η FCA και η Harman (Samsung) πραγματοποίησαν δύο επιδείξεις της τεχνολογίας C-V2V (Ασύρματη επικοινωνία οχήματος με άλλο όχημα): την προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCW) και την υποβοήθηση κίνησης σε διασταύρωση (IMA). Για την επίδειξη χρησιμοποιήθηκαν μια Maserati Levante και μια Maserati Quattroporte που επικοινωνούσαν μεταξύ τους ανταλάσσοντας πληροφορίες για τη θέση, την ταχύτητα και την πορεία τους. Με βάση αυτά τα δεδομένα το σύστημα FCW αναγνωρίζει την πιθανότητα σύγκρουσης και προειδοποιεί τον οδηγό. Αντίστοιχα το σύστημα IMA βοηθά τον οδηγό να περάσει μια διασταύρωση με απόλυτη ασφάλεια.

Η αρχιτεκτονική 5G θα προειδοποιεί τους οδηγούς και για πιθανούς κινδύνους ή δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν στη διαδρομή που έχουν επιλέξει, όπως π.χ. κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ατυχήματα, κτλ. Τα δεδομένα θα μεταφέρονται στο αυτοκίνητο μέσω του δικτύου και το σύστημα Uconnect θα τα επεξεργάζεται ώστε να προειδοποιεί τον οδηγό και να προτείνει πιθανές λύσεις.

Η FCA παρουσίασε επίσης την τεχνολογία CV2X όπου τα οχήματα επικοινωνούν με τους χρήστες παρέχοντας τους πληροφορίες για την κατάσταση τους. Η επίδειξη της εφαρμογής έγινε με τη βοήθεια δύο Jeep Renegade. Το ένα ήταν σταθμευμένο και είχε σε λειτουργία τα φώτα κινδύνου, πληροφορία που μετέδιδε στο άλλο αυτοκίνητο. Αντίστοιχα σε περίπτωση ενός φρεναρίσματος πανικού, το σύστημα ενημερώνει τα υπόλοιπα οχήματα ώστε οι οδηγοί τους να αποφύγουν την επικίνδυνη κατάσταση.

Τέλος σε συνεργασία με τις Vodafone, Marelli και Altran,  η FCA, αποκάλυψε τη λειτουργία "See Through", όπου μέσω του συστήματος C-V2V τα οχήματα ανταλλάζουν video σε πραγματικό χρόνο, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την ορατότητα του οδηγού π.χ. στην περίπτωση ενός προσπεράσματος. Για την επίδειξη της τεχνολογίας χρησιμοποιήθηκαν και πάλι δύο Jeep Renegade εφοδιασμένα με το σύστημα Uconnect και κάμερες υψηλής ταχύτητας με την μετάδοση των δεδομένων να γίνεται μέσω δικτύου 5G της Vodafone.

[Πηγή: FCA]

TAGS
node/39446

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο CEO της Tesla είναι σίγουρος πως στο άμεσο μέλλον τα οχήματα της Tesla θα υποστηρίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5.

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο Elon Musk, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης στη Σανγκάη, δήλωσε πως η τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 5) θα είναι έτοιμη αρκετά σύντομα.

«Είμαι απόλυτα σίγουρος πως η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 θα γίνει πραγματικότητα, και πιστεύω πως αυτό θα συμβεί πολύ γρήγορα. Συνεχίζω να πιστεύω πως θα έχουμε έτοιμα τα βασικά συστατικά για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 μέσα στο έτος», δήλωσε ο Musk.

Ο CEO της Tesla ισχυρίζεται πως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι εφικτή με το harware που υπάρχει ήδη στα σημερινά μοντέλα της εταριείας, με τις διαφορές να αφορούν το λογισμικό. Επίσης, θεωρεί πως δεν υπάρχουν πλέον μεγάλες προκλήσεις για την ολοκλήρωση του project αλλά αρκετά μικρά προβλήματα που απομένει να λυθούν, καθώς το σύστημα πρέπει να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει περίεργες καταστάσεις με επιτυχία.

Το πιο πιθανό σενάριο είναι η Tesla να συνεχίσει να αναβαθμίζει τις δυνατότητες του Autopilot που προσφέρει για τα μοντέλα της, το οποίο σήμερα προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Αυτό συμβαίνει επείδή παρόλο που το σύστημα αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο του τιμονιού, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης, ο οδηγός καλείται να έχει διαρκώς τα χέρια του πάνω ή κοντά στο τιμόνι και να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να του ζητηθεί να ανακτήσει τον έλεγχο.

[Πηγή: CarExpect]

node/39429

Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Mercedes-Benz κάνει πρεμιέρα στη νέα S-Class.

Τετάρτη, 08 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Η Mercedes-Benz παρουσίασε την τελευταία εξέλιξη του συστήματος ενημέρωσης και τεχνολογίας MBUX που θα κάνει πρεμιέρα στη νέα γενιά της S-Class (W223), δημοσιεύοντας ένα αποκαλυπτικό βίντεο από την καμπίνα της λιμουζίνας.

Το εσωτερικό της S-Class ήταν πάντα γνωστό για τα υψηλά επίπεδα άνεσης, πολυτέλειας και τεχνολογίας που το χαρακτήριζαν. Στο ίδιο κλίμα κινείται και η καμπίνα της νέας ναυαρχίδας που έχει ανασχεδιαστεί πλήρως με 27 λιγότερα φυσικά πλήκτρα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και ακόμα εξυπνότερες λειτουργίες αναγνώρισης φωνητικών εντολών, χειρονομιών και αφής. 

Αυτή τη φορά η πίσω θέση ήταν στο επίκεντρο των σχεδιαστών, καθώς όπως αναφέρει στο δελτίο τύπου, τα "αφεντικά" στις αγορές των ΗΠΑ και Κίνας κάθονται συχνότερα εκεί. Αυτό σημαίνει πως οι πίσω επιβάτες έχουν την ίδια πρόσβαση με τον οδηγό στις διάφορες λειτουργίες του οχήματος, μέσα από τις έως και 3 οθόνες αφής που βρίσκονται στην πίσω σειρά καθισμάτων αλλά και την αναγνώριση φωνητικών εντολών. Ανά πάσα στιγμή κάθε χρήστης μπορεί να μοιράζεται το περιεχόμενο της οθόνης του με τους υπόλοιπους επιβάτες κάνοντας μια απλή κίνηση drag-and-drop.

Mercedes-Benz S-Class

Στο ταμπλό, η κλασσική διάταξη των οθονών σε ενιαίο πάνελ που συναντάμε σε ολόκληρη τη σημερινή γκάμα των Mercedes-Benz έχει αντικατασταθεί από μια μεγάλη οθόνη αφής στην κεκλιμένη κεντρική κονσόλα (προαιρετικά με τεχνολογίες OLED και απτικής ανατροφοδότησης), ένα τρισδιάστατο παραμετροποιήσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων και ένα έγχρωμο head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας (προαιρετικά) που απεικονίζει γραφικά στο περιβάλλον και σε βάθος έως και 10 μέτρων από το παρμπρίζ (ο προβολέας του είναι αντίστοιχος μιας οθόνης διαγωνίου 77"). 

Το αυτοκίνητο αναγνωρίζει τον κάθε χρήστη και επιλέγει το προσωπικό του προφίλ Mercedes me (υποστήριξη έως και 7 διαφορετικών προφίλ) μέσω κωδικού, αναγνώρισης δαχτυλικού αποτυπώματος, γεωμετρίας προσώπου και φωνής.

Η αναγνώριση φωνητικών εντολών "Hey Mercedes" έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, υποστηρίζοντας πλέον περισσότερο διάλογο σε 27 διαφορετικές γλώσσες, ενώ μπορεί να αντιληφθεί καλύτερα ορισμένες λιγότερο στερεοτυπικές εκφράσεις που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα και να λειτουργήσει ακόμα και χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο. Ενδεικτικά, αν ο χρήστης εκφραστεί λέγοντας πως είναι κουρασμένος, το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει αυτόματα τη λειτουργία αναζωογόνησης Energizing αν πρόκειται για τον οδηγό, ή άλλα προγράμματα χαλάρωσης για τους επιβάτες των πίσω θέσεων.

Mercedes-Benz S-Class

Κάμερες στο εσωτερικό του αντιλαμβάνονται πότε οι επιβαίνοντες θέλουν να βγουν από το όχημα και σε συνδυασμό με κάμερες και αισθητήρες στο εξωτερικό προειδοποιούν σε περίπτωση διερχόμενης κίνησης στα τυφλά σημεία, με χρήση του εσωτερικού φωτισμού. Παράλληλα δύο κάμερες παρακολουθούν τον οδηγό και τον ενημερώνουν όταν εμφανίσει σημάδια κόπωσης, ενώ αισθητήρες αναλαμβάνουν τη σωστή ρύθμιση του καθίσματος και των καθρεφτών ανάλογα με τις σωματικές του διαστάσεις και άλλοι αισθητήρες διαβάζουν τις χειρονομίες του (πχ με μια απλή κίνηση του χεριού ανοίγει η οροφή).

Στα πίσω καθίσματα υπάρχει μια νέα λειτουργία που εξετάζει αν το παιδικό κάθισμα είναι σωστά τοποθετημένο, ενώ αν οι επιβάτες κοιτάξουν πίσω από τον ώμμο τους, το MBUX Interior Assist θα κλείσει αυτόματα το σκίαστρο του πίσω παρμπρίζ.

Για αναλυτικότερη παρουσίαση των λειτουργιών του αναβαθμισμένου MBUX μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο. Η σταδιακή αποκάλυψη της νέας S-Class θα συνεχιστεί με νέο επεισόδιο στις 29 Ιουλίο που θα επικεντρώνεται στην ασφάλεια και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, και ένα τρίτο επεισόδιο στις 12 Αυγούστου με έμφαση στην πολυτέλεια. Η επίσημη πρεμιέρα της Mercedes-Benz S-Class W223 είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]