Οι περιστροφικοί κινητήρες επιστρέφουν

Οι περιστροφικοί κινητήρες επιστρέφουν

Μια βρετανική εταιρεία παρουσίασε έναν πιο αποδοτικό και αξιόπιστο, ενώ και η Mazda συνεχίζει την εξέλιξη.

Η βρετανική Advanced Innovative Engineering (ΑΙΕ) παρουσίασε έναν περιστροφικό κινητήρα, ο οποίος –όπως υποστηρίζει– έχει μεγαλύτερη απόδοση και αξιοπιστία από τους μέχρι τώρα γνωστούς.

Η εταιρεία με βάση το Lichfield της Αγγλίας παρουσίασε τον νέο της κινητήρα 120 ίππων στην εκδήλωση Low Carbon Vehicle 2016, στο Millbrook, την περασμένη εβδομάδα. Ήταν τοποθετημένος σε ένα ειδικά τροποποιημένο ανοιχτό σπορ διθέσιο Westfield.

O περιστροφικός 650S της ΑΙΕ λέγεται ότι είναι ο μισός σε διαστάσεις και βάρος από έναν αντίστοιχο 4κύλινδρο εμβολοφόρο, και έχει πατενταρισμένες τεχνολογίες, όπως το σύστημα ψύξης Self-Pressurising-Air Rotor Cooling System.

Η τεχνολογία αυτή, βελτιώνοντας την αποβολή θερμότητας και τη θερμική απόδοση, λέγεται ότι αντιμετωπίζει τα βασικά μειονεκτήματα των περιστροφικών κινητήρων, όπως η γενικά μεγάλη φθορά και η υψηλή κατανάλωση καυσίμου. 

Έτσι αυξάνεται η διάρκεια ζωής του κινητήρα, μειώνεται η κατανάλωση και αυξάνονται οι επιδόσεις, με αποτέλεσμα η ΑΙΕ να υποστηρίζει ότι ο κινητήρας της είναι πιο αποδοτικός από κάθε άλλον περιστροφικό παραγωγής.

Ο γενικός διευθυντής της AIE, Nathan Bailey, δήλωσε κατά την επίδειξη του κινητήρα: «Είναι σίγουρα ένα ορόσημο να βλέπουμε τον 650S μας να γράφει Ιστορία ως ο πρώτος περιστροφικός μονού στροφείου που έχει ποτέ κινήσει βρετανικό σπορ αυτοκίνητο γύρω από μια πίστα.

«Η ΑΙΕ απέδειξε ότι, μέσω της προηγμένης τεχνολογίας και των κατασκευών ακριβείας, οι περιστροφικοί κινητήρες μπορούν να αποτελέσουν καινοτόμους λύσεις ως ελαφροί, αποδοτικοί κινητήρες μέσα στην αυτοκινητοβιομηχανία».

Η εταιρεία είπε ότι ο κινητήρας της βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο εξέλιξης, οπότε δεν έχει φτάσει ακόμα τη βέλτιστη απόδοση ούτε μπορεί να δώσει περισσότερες πληροφορίες πάνω στο πότε θα μπει σε παραγωγή.

Η επίδειξη του περιστροφικού κινητήρα είχε στόχο να κεντρίσει το ενδιαφέρον για το όλο πρότζεκτ.

Η επιστροφή του Wankel
Οι περιστροφικοί κινητήρες ξαναβγήκαν στο προσκήνιο μετά από την παρουσίαση πέρσι ενός σχετικού πρωτοτύπου.

Η Mazda, ο βασικός κατασκευαστής στην ιστορία των περιστροφικών κινητήρων, παρουσίασε το πρωτότυπο RX-Vision (φωτ. κάτω) στο Tokyo Motor Show του 2015. Παρότι δεν αποκάλυψε τεχνικές λεπτομέρειες, δήλωσε ότι ο κινητήρας του πρωτοτύπου έλυνε τρία βασικά προβλήματα των προηγούμενων περιστροφικών κινητήρων: την οικονομία καυσίμου, τις εκπομπές ρύπων και την αξιοπιστία, υπονοώντας ότι χρησιμοποιούσε υπερπλήρωση και υβριδική τεχνολογία.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube