Mazda: Μέγα πρότζεκτ μείωσης των εκπομπών CO2

Mazda: Μέγα πρότζεκτ μείωσης των εκπομπών CO2

Η Mazda θέλει πιο αποδοτικούς κινητήρες και η Σαουδική Αραβία σχεδιάζει να βοηθήσει με ένα καύσιμο χαμηλών εκπομπών CO2.

Η Ιαπωνία και η Σαουδική Αραβία συνεργάζονται πάνω σε αυτό το πρότζεκτ για τη μείωση των εκπομπών CO2 στους θερμικούς κινητήρες θερμότητας στο πλαίσιο της ανάπτυξης μελλοντικών τεχνολογιών. 

Μα είναι ήδη γνωστό ότι η Mazda δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τον θερμικό κινητήρα σύντομα. Ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές προσανατολίζονται ηλεκτρικά, η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει την εξέλιξη των μπλοκ Skyactiv. 

Η Mazda έχει δημοσιεύσει ακόμη μια πρόσφατη μελέτη που αναφέρει ότι «το 84% των οχημάτων στον κόσμο θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν θερμικούς κινητήρες το 2035». Μια μελέτη που από μη μεριά μας πρέπει να τη διαβάζουμε επιφυλακτικά, καθώς προέρχεται από μια φίρμα όπως η Mazda, υπέρμαχο των θερμικών, ατμοσφαιρικών κινητήρων.

Ο Ιάπωνας κατασκευαστής ανακοίνωσε σήμερα τη δημιουργία ενός κοινού πρότζεκτ έρευνας με τη Saudi Aramco, το σαουδαραβικό πετρελαϊκό γίγαντα, ιδιοκτησίας του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας. Το τρίτο μέλος  αυτής της σύμπραξης είναι το AIST, το Ιαπωνικό Ινστιτούτο Βιομηχανικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.

mazda aramco

Η Saudi Aramco θα είναι υπεύθυνη για την εξέλιξη ενός ειδικού καυσίμου που θα εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, από την άντληση έως την κατανάλωση (well-to-wheel). Πιο επιστημονικά, η συνολική έκλυση CO2, από την παραγωγή της ενέργειας μέχρι την κίνηση των τροχών του αυτοκινήτου, ή αλλιώς «well-to-wheel» (WTW), χωρίζεται σε «well-to-pump» (WTP), από την παραγωγή έως τη διανομή της ενέργειας, και «pump-to-wheel» (PTW), από το δίκτυο διανομής -αντλία ή πρίζα- έως τους τροχούς.

Για την Aramco συνεπώς αυτό περιλαμβάνει σημαντικές βελτιώσεις στις διαδικασίες της άντλησης, της διύλισης και της διανομής, εκτός από τη βελτίωση του ίδιου καυσίμου.

mazda aramco

Η Mazda, από την πλευρά της, θέλει να εξετάσει την πρόοδο της αποδοτικότητας των θερμικών κινητήρων. Θυμηθείτε ότι σήμερα, τα καλύτερα στην αγορά ΙΧ έχουν θερμοδυναμική απόδοση μεταξύ 40% και 45%, αν και ο μέσος όρος είναι μάλλον κάτω από το 40%.

Σημειώστε, ωστόσο, ότι στο διάγραμμα που δημοσιεύεται από την ιαπωνική φίρμα, το ηλεκτρικό όχημα παράγει την ενέργειά του από μια παραγωγή βασισμένη σε προϊόντα πετρελαίου. Τι έγινε; Η Mazda θα ξεχάσει τις ανανεώσιμες πηγές;

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube