Mazda: Επαναστατικός βενζινοκινητήρας χωρίς μπουζί

Mazda: Επαναστατικός βενζινοκινητήρας χωρίς μπουζί

Η Mazda ετοιμάζει για το 2018 κινητήρα HCCI όπου το μίγμα αναφλέγεται μόνο με τη συμπίεση, χωρίς σύστημα ανάφλεξης.

Η Mazda δεν ήταν η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που είχε εξελίξει περιστροφικούς κινητήρες Wankel. Ήταν όμως η μόνη που τους έκανε να δουλέψουν και τους έβαλε με επιτυχία σε παραγωγή.

Η εποχή του Wankel φαίνεται όμως ότι έχει περάσει και η τεχνολογία SkyActiv της Mazda τα καταφέρνει πολύ καλά στο να εκμεταλλεύεται όσο το δυνατόν περισσότερο την ενέργεια κάθε σταγόνας βενζίνης, παρότι εφαρμόζεται σε συμβατικούς κατά τα άλλα κινητήρες, με έμβολα, βαλβίδες και μπουζί.

Η δεύτερη γενιά όμως των κινητήρων βενζίνης SkyActiv δεν θα είναι συμβατική, καθώς η Mazda είναι ένας από τους δύο μόνο κατασκευαστές που εξελίσσει την τεχνολογία HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition) για να τη λανσάρει στην αγορά μέσα στην ερχόμενη χρονιά. Με την τεχνολογία αυτή, το μίγμα βενζίνης-αέρα αναφλέγεται μόνο με τη συμπίεση στο θάλαμο καύσης, χωρίς σπινθήρα από μπουζί, όπως ακριβώς συμβαίνει στους κινητήρες ντίζελ.

Κινητήρες HCCI εξελίσσει και η General Motors, ενώ την πρωτοπορία είχε παλιότερα η Mercedes-Benz με τον πειραματικό κινητήρα DiesOtto (ονομαζόταν έτσι διότι είχε θεωρητικά τα πλεονεκτήματα των πετρελαιοκινητήρων Diesel και αυτά των βενζινοκινητήρων Otto).

Η Mazda λέει ότι ο κινητήρας HCCI θα μειώσει την κατανάλωση βενζίνης κατά 30%, σε σχέση με αυτήν ενός συμβατικού βενζινοκινητήρα. Ο νέας τεχνολογίας κινητήρας θα κάνει το ντεμπούτο του στο Mazda3 όταν το μοντέλο υποστεί ανανέωση στο μέσο της καριέρας του, το 2018. Μετά, η χρήση του HCCI θα επεκταθεί και στην υπόλοιπη γκάμα.

Σύμφωνα με το Nikkei Asian Review, οι κινητήρες βενζίνης SkyActiv δεύτερης γενιάς θα χαρίσουν στο ανανεωμένο Mazda3 οικονομία που θα «πλησιάζει τα 30 km ανά λίτρο» (3,3 lt/100km). Με άλλα λόγια, το Mazda HCCI θα είναι ξεκάθαρα πιο οικονομικό από τα σημερινά υβριδικά.

Παράλληλα, η Mazda σχεδιάζει να βάλει σε παραγωγή ένα ηλεκτρικό μοντέλο το 2019, ενώ θα καθυστερήσει να λανσάρει επαναφορτιζόμενα (plug-in) υβριδικά μέχρι το 2021. Και, παρά το αρνητικό κλίμα, επιδιώκει να εξαγάγει τα πολύ οικονομικά και «καθαρά» SkyActiv ντίζελ της στην αμερικάνικη αγορά.

[Πηγή: Nikkei Asian Review]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube