Ingenium: Νέα σειρά κινητήρων από την Jaguar Land Rover

Ingenium: Νέα σειρά κινητήρων από την Jaguar Land Rover

Οι νέοι κινητήρες υψηλής απόδοσης Ingenium θα αρχίσουν να παράγονται το 2015 και θα χρησιμοποιηθούν στην επερχόμενη μικρή Jaguar XE

Η Jaguar Land Rover αποκάλυψε νέες λεπτομέρειες για την οικογένεια ελαφρών 4κύλινδρων κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, που θα μπουν σε παραγωγή τον Ιανουάριο του 2015 και θα τοποθετηθούν πρώτα στην Jaguar XE, την επερχόμενη ανταγωνίστρια της BMW 3.

Οι κινητήρες της νέας οικογένειας ζυγίζουν έως και 80 kg λιγότερο από τους σημερινούς, προσφέροντας ταυτόχρονα βελτιωμένες επιδόσεις και μειωμένες εκπομπές CO2.

Όλοι οι κινητήρες της σειράς έχουν την ίδια διάμετρο, διαδρομή και απόσταση κυλίνδρων, με κάθε κύλινδρο να έχει χωρητικότητα 500 cc. H JLR λέει ότι η οικογένεια Ingenium προσφέρει τη «διαμορφωσιμότητα και ευελιξία ώστε να μπορούν να εξελιχθούν στο μέλλον μικρότεροι ή μεγαλύτεροι κινητήρες, γρήγορα και αποδοτικά».

Αντιλαμβανόμαστε ότι η εξέλιξη ενός 3κύλινδρου κινητήρα αποτελεί άμεση δυνατότητα, ενώ κι ένας 6κύλινδρος σε σειρά είναι «θεωρητικά» εφικτός. Η οικογένεια κινητήρων μπορεί να συνδυαστεί με κίνηση εμπρός, πίσω ή τετρακίνηση.

Τόσο οι ντίζελ όσο και οι βενζινοκινητήρες θα είναι εφοδιασμένοι με τούρμπο, ενώ όλοι θα έχουν κοινά εξαρτήματα και κοινές ρυθμίσεις – επιτρέποντας έτσι στην JLR να αντιδρά ταχύτερα σε μεταβολές της ζήτησης. Όλοι οι κινητήρες θα έχουν επίσης άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και σύστημα stop/start.

Ο πρώτος κινητήρας της νέας σειράς που θα μπει σε παραγωγή θα είναι ο 2λιτρος ντίζελ, με κωδικό AJ200D. H εταιρεία λέει ότι οι εσωτερικές τριβές του κινητήρα αυτού έχουν μειωθεί κατά 17% σε σύγκριση με τον υπάρχοντα ντίζελ 2,2 λίτρων.

Η μείωση αυτή των τριβών οφείλεται στην εφαρμογή τεχνικών λύσεων όπως ο ηλεκτρονικός έλεγχος των αντλιών λαδιού και νερού, τα ωστήρια βαλβίδων με ρουλεμάν, η στήριξη σε ρουλεμάν των περιστρεφόμενων αντικραδασμικών αντιβάρων, και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ψύξη των εμβόλων με ψεκασμό λαδιού.

Ο διευθυντής μηχανολογίας κινητήριων συστημάτων της εταιρείας, Ron Lee, δήλωσε: «Η δυνατότητα διαμόρφωσης και η ευελιξία είναι δύο χρωμοσώματα-κλειδιά στο DNA της σειράς Ingenium, καθώς έχουμε πάρει εξαρχής τα μέτρα μας για το μέλλον. Η Ingenium θα μπορεί να δεχτεί τις νέες εξελίξεις σε καύσιμα, υπερπλήρωση, εκπομπές, επιδόσεις και εξηλεκτρισμό, όταν αυτές είναι έτοιμες και προσιτές ώστε να εφαρμοστούν.

«Ήμασταν σε θέση να σχεδιάσουμε έτσι την Ingenium, διότι είχαμε τη σπάνια ευκαιρία να αρχίσουμε το πρότζεκτ από λευκό χαρτί. Δεν είχαμε τους συνήθεις περιορισμούς που επιβάλλουν μηχανολογικούς συμβιβασμούς, διότι δεν είχαμε ήδη μηχανήματα παραγωγής για να μας υπαγορεύουν σχεδιαστικές παραμέτρους, δεν είχαμε παλιές αρχιτεκτονικές κινητήρων που θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε ούτε εργοστάσιο παραγωγής που θα έπρεπε να μετατρέψουμε».

Η JLR λέει πως η νέα σειρά κινητήρων έχει κάνει πάνω από 3,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών σε δημόσιους δρόμους, πριν μπει στην παραγωγή. Οι κινητήρες θα παράγονται στο νέο Κέντρο Κατασκευής Κινητήρων της εταιρείας, κοντά στο Wolverhampton της Αγγλίας, το οποίο αποτελεί μέρος μιας συνολικής επένδυσης 630 εκατομμυρίων ευρώ.

Στην επερχόμενη ΧΕ, που θα ανταγωνίζεται την BMW Σειρά 3, οι διάφοροι κινητήρες Ingenium από τη μια θα δίνουν τελικές πάνω από 300 km/h κι από την άλλη εκπομπές CO2 κάτω από 100 g/km. Θα υπάρχουν εκδόσεις υψηλών επιδόσεων με πάνω από 400 PS.

Συνάγεται ότι και το νέο Land Rover Discovery Sport θα εφοδιαστεί με κινητήρες της νέας σειράς, αλλά όχι στο λανσάρισμα που αναμένεται να γίνει πριν το εργοστάσιο των Ingenium μπει σε πλήρη παραγωγή.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE