H Michelin σχεδιάζει ξύλινα λάστιχα!

H Michelin σχεδιάζει ξύλινα λάστιχα!

Σωστά διαβάσατε! Ο Γάλλος κατασκευαστής ελαστικών ψάχνει ξύλινα συστατικά που θα αντικαταστήσουν το πετρέλαιο.

Τα ξύλινα λάστιχα θα μπορούσαν να είναι έτοιμα για το δρόμο σε λιγότερο από δύο χρόνια. Και το ξύλο θα γίνει το κυριότερο συστατικό για ένα βιώσιμο μέλλον, καθώς η βιομηχανία των ελαστικών φαίνεται να απογαλακτίζεται από το πετρέλαιο.

Η Michelin είναι η εταιρεία που οδηγεί την «ξύλινη» εξέλιξη στα λάστιχα, καθώς εργάζεται επίσης προς ένα μέλλον, όπου η τρισδιάστατη εκτύπωση των ελαστικών θα επιτρέψει στα αυτοκίνητα να διατηρούν το ίδιο σετ για μια ζωή. «Δεν είναι όνειρο. Θα πρέπει να έχουμε την πρώτη βιομηχανική εφαρμογή το 2020. Και τότε η βιομηχανία θα ξεκινήσει από εκεί», λέει ο Cyrille Roget, διευθυντής επιστημονικής και καινοτομικής επικοινωνίας της Michelin παγκοσμίως.

«Συζητούμε για να προχωρήσουμε. Ελπίζουμε ότι το 2020 θα μπορέσουμε να δείξουμε το πρώτο λάστιχο από ξύλο». 

Ο Roget λέει ότι η αλλαγή στο ξύλο έχει μια σειρά από οφέλη. Από τη μειωμένη εξάρτηση από το πετρέλαιο έως το χαμηλότερο κόστος παραγωγής και την τοπική προμήθεια. «Δέντρα μεγαλώνουν παντού. Έτσι, δίνεις την ευκαιρία σε όλους να έχουν τοπική πηγή προμήθειας. Και είναι ανανεώσιμη», δήλωσε ο Roget στο αυστραλέζικο carsales.com.au κατά το λανσάρισμα του πρόσφατου ελαστικού Primacy 4 της Michelin στην Ταϊλάνδη. «Θα εξακολουθήσουμε να έχουμε καουτσούκ στα λάστιχα, το οποίο είναι επίσης βιώσιμο».

Γνωρίζετε τη σύνθεση των ελαστικών; Το 30ετές πρόγραμμα της Michelin.

Do you know what tyres are made of? Michelin's long-term plan

Τα ξύλινα λάστιχα θα συνεχίσουν να έχουν τα περισσότερα από τα συστατικά που χρησιμοποιούνται σήμερα, αλλά με μια μεγάλη διαφορά. «Τα ελαστομερή από πριονίδι θα αντικαταστήσουν την περιεκτικότητα των ελαστικών σε πετρέλαιο. Το 80% των συστατικών στα λάστιχα σήμερα προέρχονται από το πετρέλαιο».

«Έχουμε ένα πρότζεκτ που δουλεύει με πριονίδι από ξύλο. Θα χρησιμοποιήσουμε τα υπολείμματα από τη βιομηχανία ξύλου για να δημιουργήσουμε ελαστομερή που θα χρησιμοποιηθούν στα ελαστικά».

«Πιστεύουμε ότι είναι μια καλή λύση για το μέλλον», δήλωσε ο Roget.

Η Michelin πραγματοποιεί μερικές από τις έρευνές της για το ξύλο στη Βραζιλία, όπου έχει δημιουργήσει ένα μοντέλο βιώσιμης φυτείας που περιλαμβάνει την καλλιέργεια μπανανών και κακάο μαζί με καουτσούκ, έτσι ώστε οι άνθρωποι να είναι αυτάρκεις σε όλες τους τομείς.

«Είναι ένα πρότζεκτ στο οποίο εργαζόμαστε σοβαρά. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε περισσότερες φυτείες», είπε ο Roget.

Στο προσεχές μέλλον, η Michelin ανέφερε ότι έχει προχωρήσει με το πρότζεκτ εκτύπωσης 3D –λάστιχο Visionary Concept. Η ιδέα είναι ότι το αυτοκίνητο θα διαθέτει ενιαίο σύνολο ζάντας και ελαστικού, το οποίο στη συνέχεια θα ανανεώνεται όταν το πέλμα φθείρεται με παρόμοιο τρόπο με την παλιά διαδικασία επαναφοράς των φθαρμένων ελαστικών μέσω της αναγόμωσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Michelin παρουσιάζει το λάστιχο το μέλλοντος [video]

«Έχουμε δημιουργήσει μια κοινοπραξία με μια εταιρεία που ονομάζεται AddUp και που είναι ο ηγέτης στην εκτύπωση 3D για μεταλλικά μέρη. Έχει ήδη εκτυπώσει περισσότερα από ένα εκατομμύριο κομμάτια, οπότε δεν αποτελεί πρωτότυπο πρότζεκτ».

Michelin Vision

«Εργαζόμαστε από κοινού για να αναπτύξουμε την εκτύπωση καουτσούκ ή την εκτύπωση πολυμερών. Βρισκόμαστε ακόμη στα αρχικά στάδια αυτής της τεχνολογίας. Αλλά πρέπει να βιομηχανοποιηθεί και να ετοιμαστεί για το μέλλον».

Ο Roget λέει ότι το ρεαλιστικό χρονικό πλαίσιο για εκτύπωση 3D στα λάστιχα είναι 10-15 χρόνια, αλλά αυτό θα μπορούσε να αλλάξει με τη νέα τεχνολογία. «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτή είναι μια καλά οργανωμένη λύση. Φαίνεται να είναι μια καλή λύση. Η τεχνολογία αναγόμωσης έχει πεθάνει επειδή οι κινεζικές εισαγωγές ήταν πολύ φθηνότερες από ό,τι η αναγόμωση».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Goodyear: Σφαιρικό λάστιχο για το μέλλον! [video]

«Το μεγαλύτερο εμπόδιο προς το παρόν είναι το δίκτυο που θα αποκαθιστά τα λάστιχα. Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία θα αναπτυχθεί πολύ γρήγορα, οπότε το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα θα αναπτυχθεί το δίκτυο», συμπλήρωσε ο Roget.

«Μπορούμε να εκτυπώσουμε το πέλμα, αλλά πρέπει η διαδικασία να εκβιομηχανισθεί. Προχωράμε κάποιες εξελίξεις πολύ γρήγορα. Θα μπορούσε προσεχώς ο σταθμός επαναφόρτισης για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να είναι επίσης ο σταθμός “επαναφόρτισης” των ελαστικών», κατέληξε ο Roget.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube