node/31719

H Michelin σχεδιάζει ξύλινα λάστιχα!

Σωστά διαβάσατε! Ο Γάλλος κατασκευαστής ελαστικών ψάχνει ξύλινα συστατικά που θα αντικαταστήσουν το πετρέλαιο.

Τα ξύλινα λάστιχα θα μπορούσαν να είναι έτοιμα για το δρόμο σε λιγότερο από δύο χρόνια. Και το ξύλο θα γίνει το κυριότερο συστατικό για ένα βιώσιμο μέλλον, καθώς η βιομηχανία των ελαστικών φαίνεται να απογαλακτίζεται από το πετρέλαιο.

Η Michelin είναι η εταιρεία που οδηγεί την «ξύλινη» εξέλιξη στα λάστιχα, καθώς εργάζεται επίσης προς ένα μέλλον, όπου η τρισδιάστατη εκτύπωση των ελαστικών θα επιτρέψει στα αυτοκίνητα να διατηρούν το ίδιο σετ για μια ζωή. «Δεν είναι όνειρο. Θα πρέπει να έχουμε την πρώτη βιομηχανική εφαρμογή το 2020. Και τότε η βιομηχανία θα ξεκινήσει από εκεί», λέει ο Cyrille Roget, διευθυντής επιστημονικής και καινοτομικής επικοινωνίας της Michelin παγκοσμίως.

«Συζητούμε για να προχωρήσουμε. Ελπίζουμε ότι το 2020 θα μπορέσουμε να δείξουμε το πρώτο λάστιχο από ξύλο». 

Ο Roget λέει ότι η αλλαγή στο ξύλο έχει μια σειρά από οφέλη. Από τη μειωμένη εξάρτηση από το πετρέλαιο έως το χαμηλότερο κόστος παραγωγής και την τοπική προμήθεια. «Δέντρα μεγαλώνουν παντού. Έτσι, δίνεις την ευκαιρία σε όλους να έχουν τοπική πηγή προμήθειας. Και είναι ανανεώσιμη», δήλωσε ο Roget στο αυστραλέζικο carsales.com.au κατά το λανσάρισμα του πρόσφατου ελαστικού Primacy 4 της Michelin στην Ταϊλάνδη. «Θα εξακολουθήσουμε να έχουμε καουτσούκ στα λάστιχα, το οποίο είναι επίσης βιώσιμο».

Γνωρίζετε τη σύνθεση των ελαστικών; Το 30ετές πρόγραμμα της Michelin.

Do you know what tyres are made of? Michelin's long-term plan

Τα ξύλινα λάστιχα θα συνεχίσουν να έχουν τα περισσότερα από τα συστατικά που χρησιμοποιούνται σήμερα, αλλά με μια μεγάλη διαφορά. «Τα ελαστομερή από πριονίδι θα αντικαταστήσουν την περιεκτικότητα των ελαστικών σε πετρέλαιο. Το 80% των συστατικών στα λάστιχα σήμερα προέρχονται από το πετρέλαιο».

«Έχουμε ένα πρότζεκτ που δουλεύει με πριονίδι από ξύλο. Θα χρησιμοποιήσουμε τα υπολείμματα από τη βιομηχανία ξύλου για να δημιουργήσουμε ελαστομερή που θα χρησιμοποιηθούν στα ελαστικά».

«Πιστεύουμε ότι είναι μια καλή λύση για το μέλλον», δήλωσε ο Roget.

Η Michelin πραγματοποιεί μερικές από τις έρευνές της για το ξύλο στη Βραζιλία, όπου έχει δημιουργήσει ένα μοντέλο βιώσιμης φυτείας που περιλαμβάνει την καλλιέργεια μπανανών και κακάο μαζί με καουτσούκ, έτσι ώστε οι άνθρωποι να είναι αυτάρκεις σε όλες τους τομείς.

«Είναι ένα πρότζεκτ στο οποίο εργαζόμαστε σοβαρά. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε περισσότερες φυτείες», είπε ο Roget.

Στο προσεχές μέλλον, η Michelin ανέφερε ότι έχει προχωρήσει με το πρότζεκτ εκτύπωσης 3D –λάστιχο Visionary Concept. Η ιδέα είναι ότι το αυτοκίνητο θα διαθέτει ενιαίο σύνολο ζάντας και ελαστικού, το οποίο στη συνέχεια θα ανανεώνεται όταν το πέλμα φθείρεται με παρόμοιο τρόπο με την παλιά διαδικασία επαναφοράς των φθαρμένων ελαστικών μέσω της αναγόμωσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Michelin παρουσιάζει το λάστιχο το μέλλοντος [video]

«Έχουμε δημιουργήσει μια κοινοπραξία με μια εταιρεία που ονομάζεται AddUp και που είναι ο ηγέτης στην εκτύπωση 3D για μεταλλικά μέρη. Έχει ήδη εκτυπώσει περισσότερα από ένα εκατομμύριο κομμάτια, οπότε δεν αποτελεί πρωτότυπο πρότζεκτ».

Michelin Vision

«Εργαζόμαστε από κοινού για να αναπτύξουμε την εκτύπωση καουτσούκ ή την εκτύπωση πολυμερών. Βρισκόμαστε ακόμη στα αρχικά στάδια αυτής της τεχνολογίας. Αλλά πρέπει να βιομηχανοποιηθεί και να ετοιμαστεί για το μέλλον».

Ο Roget λέει ότι το ρεαλιστικό χρονικό πλαίσιο για εκτύπωση 3D στα λάστιχα είναι 10-15 χρόνια, αλλά αυτό θα μπορούσε να αλλάξει με τη νέα τεχνολογία. «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτή είναι μια καλά οργανωμένη λύση. Φαίνεται να είναι μια καλή λύση. Η τεχνολογία αναγόμωσης έχει πεθάνει επειδή οι κινεζικές εισαγωγές ήταν πολύ φθηνότερες από ό,τι η αναγόμωση».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Goodyear: Σφαιρικό λάστιχο για το μέλλον! [video]

«Το μεγαλύτερο εμπόδιο προς το παρόν είναι το δίκτυο που θα αποκαθιστά τα λάστιχα. Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία θα αναπτυχθεί πολύ γρήγορα, οπότε το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα θα αναπτυχθεί το δίκτυο», συμπλήρωσε ο Roget.

«Μπορούμε να εκτυπώσουμε το πέλμα, αλλά πρέπει η διαδικασία να εκβιομηχανισθεί. Προχωράμε κάποιες εξελίξεις πολύ γρήγορα. Θα μπορούσε προσεχώς ο σταθμός επαναφόρτισης για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να είναι επίσης ο σταθμός “επαναφόρτισης” των ελαστικών», κατέληξε ο Roget.

node/39455

Το air condition της Bugatti μπορεί να ψύξει διαμέρισμα 80 τ.μ.

Το πανίσχυρο σύστημα κλιματισμού είναι ένα ακόμη δείγμα της τεχνολογίας που ενσωματώνουν τα μοντέλα της Bugatti.

Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Το air condition της Bugatti μπορεί να ψύξει διαμέρισμα 80 τ.μ.

Η Bugatti εξέδωσε δελτίο τύπου με πληροφορίες για τον εξελιγμένο σύστημα κλιματισμού των μοντέλων της θέλοντας να αναδείξει κάποιες λιγότερο γνωστές πτυχές της τεχνολογίας που χρησιμοποιούν.

Το σύστημα κλιματισμού ισχύος 10 kW που βρίσκουμε μέσα σε μια Bugatti, θα ήταν ικανό να ψύξει ένα διαμέρισμα με εμβαδόν 80 τετραγωνικά μέτρα! Περιλαμβάνει ένα δίκτυο ψύξης της καμπίνας, ροή αέρα, ηλεκτρικά συστήματα, ηλεκτρονικά, δύο μονάδες air condition και μια κεντρική μονάδα ελέγχου, εξασφαλίζοντας την ιδανική θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος ανεξαρτήτως συνθηκών. Ενδεικτικά, το συνολικό μήκος των γραμμών του φτάνει τα 9,5 μέτρα, λόγω της τοποθέτησης του κινητήρα στο κέντρο.

Οι προκλήσεις συγκεκριμένα στα μοντέλα της Bugatti αφορούν το σωστό έλεγχο του εξαερισμού και του κλιματισμού σε υψηλές ταχύτητες (ακόμα και άνω των 400 km/h), το αεροδυναμικό παρμπρίζ που λόγω κλίσης και μεγέθους θερμαίνει ακόμα περισσότερο το εσωτερικό σε συνδυασμό με τη προαιρετική διπλή ηλιοροφή Sky View, και φυσικά τις τεράστιες θερμικές ανάγκες του θηριώδη κινητήρα W16 8,0 λίτρων.

Bugatti Air Condition

Υπεύθυνη για την εξέλιξη των συστημάτων κλιματισμού είναι η Γερμανίδα μηχανικός Julia Lemke η οποία δήλωσε: «Η Chiron, η Divo αλλά ακόμα και η σκληροπυρηνική Chiron Pur Sport είναι εύκολες και πρακτικές στην καθημερινή οδήγηση - είναι ξεκάθαρες όσον αφορά τη λειτουργία τους. Ακόμα και οδηγοί χωρίς εμπειρία μπορούν να χειριστούν μια Bugatti από την αρχή.»

«Για εμάς, είναι σημαντικό να εξασφαλίσουμε πως η επιλεγμένη θερμοκρασία επιτυγχάνεται άμεσα. Το σύστημα air conditioning λειτουργεί καλύτερα όταν οι επιβάτες δεν το αντιλαμβάνονται. Πρέπει να είμαστε σίγουροι πως δεν υπάρχουν αντιληπτά ρεύματα αέρα ή θόρυβος - μόνο τότε νιώθεις άνετα.» Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η Julia Lemke χρησιμοποιεί τρισδιάστατες προσομοιώσεις, χρωματιστό καπνό και μάλινα νήματα για να ελέγξει τη ροή του αέρα με τελικό στόχο να μη γίνεται αντιληπτή από τους επιβάτες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Bugatti Divo: Δοκιμές εξέλιξης κάτω από τον καυτό ήλιο της ερήμου

Σύμφωνα με την Bugatti, κάθε άνθρωπος έχει διαφορετική αίσθηση της θερμοκρασίας - οι Ευρωπαίοι συνήθως νιώθουν άνετα μεταξύ 21 και 22 βαθμών Κελσίου, ενώ οι Αμερικανοί προτιμούν μερικούς βαθμούς χαμηλότερα.

[Πηγή: Bugatti]

node/39446

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο CEO της Tesla είναι σίγουρος πως στο άμεσο μέλλον τα οχήματα της Tesla θα υποστηρίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5.

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο Elon Musk, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης στη Σανγκάη, δήλωσε πως η τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 5) θα είναι έτοιμη αρκετά σύντομα.

«Είμαι απόλυτα σίγουρος πως η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 θα γίνει πραγματικότητα, και πιστεύω πως αυτό θα συμβεί πολύ γρήγορα. Συνεχίζω να πιστεύω πως θα έχουμε έτοιμα τα βασικά συστατικά για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 μέσα στο έτος», δήλωσε ο Musk.

Ο CEO της Tesla ισχυρίζεται πως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι εφικτή με το harware που υπάρχει ήδη στα σημερινά μοντέλα της εταριείας, με τις διαφορές να αφορούν το λογισμικό. Επίσης, θεωρεί πως δεν υπάρχουν πλέον μεγάλες προκλήσεις για την ολοκλήρωση του project αλλά αρκετά μικρά προβλήματα που απομένει να λυθούν, καθώς το σύστημα πρέπει να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει περίεργες καταστάσεις με επιτυχία.

Το πιο πιθανό σενάριο είναι η Tesla να συνεχίσει να αναβαθμίζει τις δυνατότητες του Autopilot που προσφέρει για τα μοντέλα της, το οποίο σήμερα προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Αυτό συμβαίνει επείδή παρόλο που το σύστημα αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο του τιμονιού, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης, ο οδηγός καλείται να έχει διαρκώς τα χέρια του πάνω ή κοντά στο τιμόνι και να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να του ζητηθεί να ανακτήσει τον έλεγχο.

[Πηγή: CarExpect]