node/31153

H BP επενδύει $20 εκατ. σε μπαταρίες EV που φορτίζονται πλήρως σε 5 λεπτά

Ο κλάδος επιχειρηματικού κεφαλαίου της ΒΡ ανακοίνωσε ότι επενδύει στη νεoφυή εταιρεία τεχνολογίας μπαταριών StoreDot του Tel Aviv.

H Storedot σχεδιάζει την εφαρμογή της τεχνολογίας της σε συστοιχίες μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στοχεύοντας σε χρόνους φόρτισης που θα συγκρίνονται με το χρόνο ανεφοδιασμού ενός συμβατικού αυτοκινήτου στο βενζινάδικο.

Οι μπαταρίες οι επονομαζόμενες “flash batteries” αναμένεται να εμφανιστούν σε κινητά τηλέφωνα πιθανώς και μέσα στο 2019.

«Η υπέρ-ταχεία φόρτιση βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της ΒΡ», δήλωσε ο Tufan Erginbilgic, CEO του τμήματος μελλοντικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της ΒΡ. «Η τεχνολογία της StoreDot δείχνει να έχει πραγματικές δυνατότητες για την κατασκευή μπαταριών που θα μπορούν να φορτιστούν στον ίδιο χρόνο που χρειάζεται για να γεμίσει ένα ρεζερβουάρ βενζίνης. Με το αναπτυσσόμενο χαρτοφυλάκιό μας στις τεχνολογίες και τις υποδομές φόρτισης, είμαστε ενθουσιασμένοι από την ευκαιρία να εξελίξουμε αληθινά καινοτόμες προτάσεις για τους πελάτες των EV».

Στην ίδια εταιρεία, τη StoreDot, επένδυσε $60 εκατ. τον περασμένο Σεπτέμβρη ο κλάδος φορτηγών της Daimler. Οι Ισραηλινοί υποστηρίζουν ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου τους είναι φιλικές προς το περιβάλλον και παρέχουν αυτονομία πάνω από 500 km με πλήρη φόρτιση.

Οι μπαταρίες της ισραηλινής νεοφυούς εταιρείας χρησιμοποιούν οργανικές και ανόργανες ενώσεις, καθώς και νανο-υλικά, και είναι σχεδιασμένες για να αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες τεχνολογίες.

«Η στενή συνεργασία με έναν παγκόσμιο ηγέτη στην ενέργεια αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία της StoreDot για την ενίσχυση του οικοσυστήματος υπέρ-ταχείας φόρτισης EV», δήλωσε ο Dr Doron Myerdorf, συνιδρυτής και CEO της StoreDot. «Ο συνδυασμός της εντυπωσιακής παρουσίας της ΒΡ με το οικοσύστημα συνεργασιών της StoreDot στα EV, επιτρέπει την ταχύτερη υλοποίηση υπέρ-ταχέων σταθμών φόρτισης και μπορεί να φέρει μια καλύτερη εμπειρία φόρτισης για τους οδηγούς».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Shell φτιάχνει σταθμούς φόρτισης EV σε όλη την Ευρώπη

[Πηγή: ΒΡ.com]

node/40172
MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Παράλληλα με το πρωτότυπο Mégane eVision που απεικονίζει το επόμενο ηλεκτρικό SUV, η Renault αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της πλατφόρμας CMF-EV, έναν χρόνο πριν από την παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής.

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Την περασμένη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, η Renault αποκάλυψε το πρωτότυπο SUV, Mégane eVision. Αυτό το πρωτότυπο δεν είναι μια ακόμη φανταστική σπουδή. Ακριβώς όπως το Morphoz που απεικονίζει ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, το Mégane eVision προαναγγέλλει ένα μικρότερο SUV -ή crossover, αν προτιμάτε.

Και τα δύο μοντέλα που θα βγουν στην παραγωγή θα βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα, με κωδικό όνομα CMF-EV. Αρχιτεκτονική που την έχουμε ξανακούσει, καθώς πάνω της στηρίζεται το Nissan Ariya, το πρώτο αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε με αυτή τη βάση το 2020. Οι άνθρωποι που εξέλιξαν μέσα στη Συμμαχία αυτήν την πλατφόρμα είναι οι Ιάπωνες. Η Renault από τη μεριά της συνέδραμε με μια μικρή ομάδα προκειμένου να σχεδιάσει τα δικά της μοντέλα. Και ως συστατική φίρμα της Συμμαχίας, ο έτερος εταίρος που θα επωφεληθεί από την πλατφόρμα CMF-EV, είναι η Mitsubishi.

Ο Gilles Le Borgne, επικεφαλής μηχανολογικού σχεδιασμού της Renault παρουσίασε την CMF-EV και τα «κρυφά» σημεία του μελλοντικού ηλεκτρικού SUV της Billancourt. Σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής, η πλατφόρμα CMF-EV θα υπηρετεί τη Συμμαχία σε δύο εκδόσεις: Μακριά και κοντή, με μεταξόνιο που θα κυμαίνεται μεταξύ 2,69 και 2,77 m. Το Ariya, το μεγάλο SUV της Nissan, χρησιμοποιεί τη δεύτερη έκδοση.

Το πρώτο SUV της Renault θα χρησιμοποιήσει την κοντή έκδοση το 2022, μοντέλο που προαναγγέλθηκε από το πρωτότυπο Mégane eVision. Αλλά σύντομα, ένα ακόμη SUV θα κατασκευαστεί, αυτή τη φορά υπό τη μακριά εκδοχή της πλατφόρμας.

Renault Mégane eVision
To πρωτότυπο Mégane eVision προαναγγέλλει το ηλεκτρικό crossover της Renault που θα πατά στην κοντή εκδοχή της πλατφόρμας CMF-EV και αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά στις αρχές του 2022. 


Η συνέχεια θα δοθεί με μια μπερλίνα που θα χρησιμοποιεί τη μεγάλη έκδοση, ενώ απομένει να δούμε αν η Alpine θα συνδράμει τον όμιλο με ένα τρίτο SUV σε αυτήν την πλατφόρμα για να διευρύνει την γκάμα της.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Groupe Renault, Luca de Meo, επιθυμεί να προωθήσει τη σπορ φίρμα και εξ αυτού φημολογείται η άφιξη ενός παραγώγου του μεγάλου SUV της Renault με ειδικά για την περίσταση σχεδιασμένο αμάξωμα. Βλέπετε, η μακρά θητεία του de Meo στη SEAT δεν πήγε χαμένη.

Renault Morphoz
Το πρωτότυπο Morphoz απεικονίζει τα δύο μήκη του μελλοντικού μεσαίου/μεγάλου SUV της Billancourt που θα υποστηρίζεται από τη μακριά έκδοση της πλατφόρμας CMF-EV. Το μοντέλο (ή τα μοντέλα;) παραγωγής που θα προκύψουν δεν αναμένονται πριν από το 2023.


H σύνθεση της πλατφόρμας είναι σαφώς πολυεθνική, με ιαπωνική σχεδίαση, κορεατικές μπαταρίες της LG Chem κατασκευασμένες στην Πολωνία, αλλά και την κατασκευή των αυτοκινήτων στη Γαλλία. Οι εγκαταστάσεις στο εργοστάσιο της Douai, που εξειδικεύονται στα επαγγελματικά μοντέλα, θα αποτελέσουν τον πόλο των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault..

Ο Gilles Le Borgne διευκρινίζει ότι οι μπαταρίες της CMF-EV θα είναι νέας γενιάς και επομένως θα διαφέρουν από εκείνες του Zoé. Η ενεργειακή πυκνότητά τους θα είναι περίπου «245 Wh/kg», αλλά βλέπει σαφώς την τεχνολογία να τις αυξάνει «στις 280 ή ακόμη και στις 300 Wh/kg» στο μέλλον. Στη συνέχεια, ο Νοτιοκορεάτης προμηθευτής θα στέλνει τα στοιχεία για τη συναρμολόγηση των συστοιχιών στη Γαλλία.

Τύπου ιόντων λιθίου (οξειδίου κοβαλτίου μαγνησίου νικελίου λιθίου, LiNiMnCoO2 ή NMC), οι μπαταρίες θα έχουν τρεις πιθανές χωρητικότητες: 40, 60 και 87 kWh. Το Ariya, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί τις δύο μεγαλύτερες. Το πρώτο SUV αναμένεται να χρησιμοποιεί μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα 60 kWh που μεταφράζεται σε αυτονομία 450 χιλιομέτρων. Δεν αποκλείεται μάλιστα η συστοιχία των 40 κιλοβατωρών να διατεθεί τελευταία στη σειρά, προκειμένου να διαμορφώσει πιο προσιτή την τιμή των δύο SUV.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Η επαναφόρτιση θα διαρκεί κατά μέσο όρο όσο και στον ανταγωνισμό. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης θα είναι τα 130 kW σε συνεχές ρεύμα, αρκετή για να φορτίσει την μπαταρία από το 15% στο 80% σε 30 λεπτά στην έκδοση των 60 kWh. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, η ισχύς μπορεί να αυξηθεί στα 7,4 kW στη βασική έκδοση. Ωστόσο, θα υπάρχει και η έξτρα επιλογή να ανέβει στα 22 kW για τριφασικό AC, «του οποίου το δίκτυο είναι πολύ ανεπτυγμένο στην Ευρώπη».

Για να κινήσει το SUV και την μπαταρία των 407 kg (έναντι 326 kg του Zoé), η Renault θα βασίζεται μόνο σε έναν κινητήρα στον κατάλογό της. Ο Γάλλος κατασκευαστής εξετάζει αυτήν τη στιγμή μόνο μία έκδοση ηλεκτρομοτέρ. Η στάνταρ ισχύς του θα είναι 160 kW (178 kW μάξιμουμ για «μερικές δεκάδες δευτερόλεπτα») ή 218 και 242 ίππους αντίστοιχα. Πρόκειται για το μικρότερο ηλεκτρομοτέρ που χρησιμοποιείται από το Nissan Ariya (300 Nm), το οποίο διατίθεται σε πέντε παραλλαγές, εκ των οποίων κάποιες με δύο κινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το γαλλικό αντίστοιχο SUV θα είναι πάντως δικίνητο. Ο Borgne εξήγησε ότι «είναι επιλογή μας να μην περιπλέξουμε την εξέλιξη» και επίσης «να μην επιβάλλουμε πάρα πολλούς περιορισμούς στον σχεδιασμό, δίνοντας επίσης περισσότερη ελευθερία και μπόλικο πορτμπαγκάζ». Το αυτοκίνητο δεν θα έχει χώρο αποσκευών στο εμπρός μέρος, αλλά μεγάλο πίσω πορτμπαγκάζ, με χώρο κάτω από το δάπεδο για τα καλώδια.

Η παρουσίαση του κόμπακτ μεγέθους SUV Mégane, με μήκος περίπου 4,4 m, προγραμματίζεται για το 2021, είπε ο Gilles Le Borgne, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε το εμπορικό λανσάρισμά του στις «αρχές του 2022». Θα ακολουθήσει ένα μεγάλο SUV και -γιατί όχι;- μια ηλεκτρική μπερλίνα με τον χαρακτήρα του Talisman.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Πιο μακροπρόθεσμα, είναι αδύνατο να προβλέψουμε. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει σχεδιάσει την πλατφόρμα για «τουλάχιστον δύο κύκλους προϊόντων ή περισσότερα από δέκα χρόνια». Επιπλέον, η Συμμαχία τονίζει ότι η πλατφόρμα CMF-EV θα μπορούσε να φιλοξενήσει την επόμενη γενιά μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη. Αυτή η τεχνολογία θα παρέχει ενεργειακή πυκνότητα «600 έως 700 Wh/kg με κεραμικό ηλεκτρολύτη», υπερδιπλάσια από το όριο της υφιστάμενης γενιάς.

[Πηγή Renault, Automobile-Propre]

node/40163
China EV

58% πιο ακριβά τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη απ’ ό,τι στην Κίνα!

Φθηνότερη αγορά, διπλάσια διαθέσιμα μοντέλα, αναλογικά περισσότεροι και καλύτερα προσαρμοσμένοι σταθμοί φόρτισης… Οι Κινέζοι τελικά είναι προνομιούχοι στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

58% πιο ακριβά τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη απ’ ό,τι στην Κίνα!

Σε πρόσφατη μελέτη της, η Jato Dynamics εκτιμά ότι την Ευρώπη βρίσκεται στο +58% και οι Ηνωμένες Πολιτείες στο +52% όσον αφορά τη μέση τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκριτικά με την Κίνα. Αλλά προσέξτε, δεν μιλάμε για ισοδύναμα μοντέλα! Σε αυτήν την απέραντη ασιατική χώρα και τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, τα EV είναι συνήθως μικρότερα σε μέγεθος και, το πιο σημαντικό, πολλά από αυτά δεν πληρούν τις απαιτήσεις των προδιαγραφών της ΕΕ και της Βόρειας Αμερικής.

Από την άλλη πλευρά, για ίδια ΙΧ, η διαφορά είναι λιγότερο σαφής. Πάρτε παράδειγμα το Tesla Model 3 που κατασκευάζεται επίσης στην Κίνα. Ο τιμοκατάλογος ξεκίνησε στη σινική αγορά, πριν από την πολύ πρόσφατη μείωση της τιμής του, στα 271.550 γουάν (€34.130). Με την καλιφορνέζικη εταιρεία να είναι ο μόνος ξένος κατασκευαστής που επωφελήθηκε για κάτι παραπάνω από έναν χρόνο από την απαλλαγή από τον φορολογικό δασμό του 10%.

Μέση τιμή λιανικής πώλησης EV με ταξινόμηση το α' 6μηνο '20
Jato table- Average retail price EV

Πόσο θα κόστιζε το αρχικό μοντέλο στην Ελλάδα υπό τις ίδιες συνθήκες; Προς το παρόν, στη χώρα μας, το Model 3 έχει τελική τιμή €46.990 (Model 3 Standard Range Plus). Με απαλλαγή από τον ΦΠΑ (24% στην Ελλάδα), όπως στην Κίνα, η τιμή θα μειωνόταν στις €37.653 ευρώ, από την οποία θα ήταν επίσης απαραίτητο να αφαιρεθεί ο τελωνειακός δασμός για τα νέα αυτοκίνητα που προέρχονται από τρίτες χώρες, εκτός ΕΕ.

Έτσι το Model 3 θα κατέληγε στην έκθεση με τιμή γύρω από τις 34 χιλιάδες ευρώ, χωρίς καν να υπολογίσουμε την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Επομένως, οι διάφοροι φόροι που ισχύουν και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εκείνοι που καθορίζουν την τιμή τους στην Ευρώπη και ιδίως στην Ελλάδα, σε σύγκριση με το σινικό μοντέλο καθορισμού της τιμής.

Αριθμός διατιθέμενων μοντέλων σε τοπικές αγορές-κλειδιά
Jato table - EV available in key markets H1 2020

Σύμφωνα με την Jato Dynamics, οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 138 μοντέλα EV, σε σύγκριση με τα 60 στην Ευρώπη και τα μόλις 17 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η μείωση της οικονομικής κρατικής βοήθειας στην Κίνα φαίνεται να έχει περιορίσει κάπως τον ενθουσιασμό των ενδιαφερόμενων καταναλωτών. Ωστόσο, η απαλλαγή από τον φόρο ταξινόμησης, που είναι περίπου 13.000 ευρώ για ένα θερμικό μοντέλο, θα πρέπει ωστόσο να διατηρήσει το ενδιαφέρον στη ζήτηση. Ακόμα περισσότερο αν σκεφτούμε ότι το 60% από τα 862.118 δημόσια σημεία ταχυφόρτισης στον κόσμο βρίσκονται στην Κίνα.

Μερίδιο αγοράς EV επί συνόλου πωλήσεων ΙΑΝ-ΑΥΓ '19 vs '20
JATO  table - Market share EV

Eκτιμώμενο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 1,9%

Ωστόσο, η παρουσία μοντέλων χαμηλών προδιαγραφών στη σινική επικράτεια, μερικές φορές πολύ περιορισμένων όσον αφορά την ασφάλεια και την άνεση, προάγει κατά προτεραιότητα την πρόσβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα. Και ειδικά σε ένα κοινό οδηγών που είναι πολύ δεκτικοί για νέες τεχνολογίες, περισσότερο όμως όσον αφορά τις ψηφιακές συσκευές παρά τα ίδια τα αυτοκίνητα.

Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι είναι πιο προσεκτικοί, ακόμη και απρόθυμοι να αλλάξουν τις συνήθειές τους. Η Jato Dynamics διαβεβαιώνει ότι αυτή η στάση που παρατηρείται στη Γηραιά Ήπειρο θα εξαφανιστεί από μόνη της με φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτά δηλαδή που βρίσκονται προ των πυλών…