Εύκολη λύση για ηλεκτροκίνηση και τετραδιεύθυνση από τη ZF

Εύκολη λύση για ηλεκτροκίνηση και τετραδιεύθυνση από τη ZF

Η ZF παρουσίασε ένα πίσω υποπλαίσιο με ηλεκτρικό μοτέρ, μετάδοση και ενεργητική τετραδιεύθυνση, που τοποθετείται εύκολα σε μοντέλα παραγωγής.

Το Modular Rear Axle System είναι μια έτοιμη λύση τύπου «όλα σε ένα» της ZF, που θα διευκολύνει πολλούς κατασκευαστές υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και όχι μόνο.

Γνωρίζουμε τη ZF κυρίως από τα κιβώτια ταχυτήτων με τα οποία προμηθεύει διάφορους κατασκευαστές. Μεταξύ άλλων είναι υπεύθυνη για το 8άρι Steptronic των BMW με διαμήκη κινητήρα και για το 9άρι αυτόματο των Jeep Renegade, Fiat 500X και Range Rover Evoque. Ταυτόχρονα είναι η εταιρία η οποία προμηθεύει την Porsche με το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης Active Kinematics Control για την 911 GT3, την 911 Turbo S και την ανανεωμένη 911 Carrera S. Τώρα, αποφάσισε να συνδυάσει ιδανικά την πείρα της στους τομείς της μετάδοσης, της ανάρτησης και της τετραδιεύθυνσης.

Το Modular Rear Axle System είναι ένα υποπλαίσιο με ημι-υστερούντες βραχίονες, το οποίο μπορεί να αντικαταστήσει εύκολα τον ημιάκαμπτο άξονα που συναντάμε σήμερα στο πίσω μέρος πολλών καθημερινών μοντέλων, χωρίς να απαιτεί σημαντικές επεμβάσεις στο πλαίσιο ή το αμάξωμα. Με αυτό ρυθμίζεται πολύ εύκολα η σύγκλιση των τροχών, ενώ η τοποθέτηση των ελατηρίων ξεχωριστά από τα αμορτισέρ εξοικονομεί χώρο μεταξύ των θόλων στο πορτ μπαγκάζ.

Το σημαντικότερο νέο ωστόσο είναι ότι το Modular Rear Axle System μπορεί με ελάχιστες επεμβάσεις να φιλοξενήσει πληθώρα διαφορετικών συστημάτων μετάδοσης. Μπορεί να παίζει τον ρόλο της ανενεργής διάταξης στο πίσω μέρος ενός προσθιοκίνητου, να φιλοξενήσει το πίσω διαφορικό και τα ημιαξόνια για ένα πισωκίνητο ή τετρακίνητο, και τέλος να ενσωματώσει ηλεκτρικό μοτέρ και μετάδοση σε κάποιο ηλεκτρικό ή υβριδικό μοντέλο.

Στην τελευταία περίπτωση, το Electric Axle Drive της ZF περιλαμβάνει μοτέρ με ισχύ έως 150 kW, σύστημα ψύξης, διαφορικό και τα ηλεκτρονικά συστήματα για τον έλεγχό τους σε μια ολοκληρωμένη, συμπαγή μονάδα που εξοικονομεί πολύ χώρο. Επιπλέον, το Modular Rear Axle System μπορεί να συνδυαστεί πολύ εύκολα με το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης Active Kinematics Control, που στρέφει τους τροχούς αντίθετα από τους μπροστινούς στη χαμηλή ταχύτητα, για ευελιξία, και στην ίδια κατεύθυνση σε υψηλή ταχύτητα, για σταθερότητα.

Με αυτό τον τρόπο, η ZF προσφέρει μια εύκολη λύση «πάρε-βάλε» που θα γλιτώσει πολύ χρήμα και πολύ χρόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα την επιλέξουν. Μπορούμε να φανταστούμε πόσο πιο εύκολη θα είναι η εξέλιξη ενός νέου μοντέλου για έναν κατασκευαστή, όταν αντί να συντονίζει πολλούς διαφορετικούς προμηθευτές μεταξύ τους θα έχει απλώς να δηλώσει στη ZF τι πίσω μετατρόχιο θέλει και να πάρει το πακέτο έτοιμο... Οπότε είναι μάλλον απίθανο να μη δούμε το Modular Rear Axle System σε κάποιο μοντέλο παραγωγής αρκετά σύντομα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube