Η ZF αποκαλύπτει ένα υβριδικό Dacia Duster

Κάποιες φορές, οι προμηθευτές εξελίσσουν τεχνολογίες που δεν είναι παρούσες σε κατασκευαστές. Μια τέτοια περίπτωση είναι και της ZF που αποκάλυψε μια επαναφορτιζόμενη υβριδική εφαρμογή, προσαρμοσμένη στο Dacia Duster.

Όπως ίσως γνωρίζετε, ένα υβριδικό επαναφορτιζόμενο αυτοκίνητο δεν είναι φθηνή υπόθεση. Τα περισσότερα από αυτά τα μοντέλα της αγοράς είναι αυτοκίνητα κορυφαίων κατασκευαστών, κάτι που σημαίνει ότι ξεπερνούν τις €30.000. Ένας μεγάλος προϋπολογισμός και πολύ υψηλός για τους περισσότερους Ευρωπαίους αγοραστές. Αλλά η προμηθεύτρια ZF θα μπορούσε να έχει τη λύση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4

Το σύστημα ονομάζεται eAMT. Προορίζεται μόνο για κόμπακτ προσθιοκίνητα αυτοκίνητα, επομένως απευθύνεται σε ένα αρκετά μεγάλο αριθμό δημοφιλών μοντέλων. Η ιδιαιτερότητά του είναι ότι μπορεί να ενσωματωθεί εκ των υστέρων σε μια τεράστια γκάμα μοντέλων.

dacia duster hybrid

Η αρχή είναι απλή: Πρόκειται για μετατροπή του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων ενός αυτοκινήτου σε ρομποτικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (με απλό συμπλέκτη, συνεπώς), και με το σύνολο να συνδέεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, κάτι που μετατρέπει το αυτοκίνητο σε 4x4.
dacia duster hybrid
Συνήθως, ένα ρομποτιζέ σασμάν βρίσκεται σε υποχώρηση με όρους αμεσότητας σε σύγκριση με ένα κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη ή μετατροπέα ροπής: Ο λόγος είναι το σχετικά μεγάλο κενό στη μετάδοση της ροπής κατά τη διάρκεια αλλαγής ταχυτήτων. Μια «τρύπα» που γεμίζει από το ηλεκτρομοτέρ στο πίσω μέρος, απαλείφοντας το μεγάλο ελάττωμα των ρομποτιζέ σασμάν ενός συμπλέκτη.

dacia duster hybrid

Με τον ηλεκτρικό κινητήρα αρκετά ισχυρό για να κινήσει το Duster χωρίς τη βοήθεια του θερμικού μέρους, η τεχνολογία αυτή είναι κατάλληλη για επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να εξηλεκτρίσουν σχετικά εύκολα στα παραδοσιακά μοντέλα τους, επιλέγοντας τον τύπο των μπαταριών και το τελικό κόστος.

[Πηγή ZF]