node/20720

Η τεχνογνωσία της McLaren στην υπηρεσία των ποδηλάτων Specialized

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Specialized συνεργάζεται με τη McLaren για την εξέλιξη ενός ποδηλάτου, όμως κάθε φορά φαίνεται και καλύτερη.

Η εμπειρία που έχει πλέον χτίσει η McLaren στο κομμάτι του σχεδιασμού και της επεξεργασίας των συνθετικών υλικών είναι πραγματικά τεράστια.

Προκειμένου λοιπόν η Specialized να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το Roubaix στην κορυφαία έκδοσή του S-Works, συνεργάστηκε για άλλη μια φορά με τους βρετανούς.

Η αεροδυναμική σήραγγα της McLaren βοήθησε στη βελτιστοποίηση της αντίστασης του πλαισίου αλλά και στη σχεδίαση των τροχών –κάτι εξαιρετικά σημαντικό για ένα αγωνιστικό ποδήλατο δρόμου- ενώ πάνω απ’ όλα η τεχνογνωσία των βρετανών βοήθησε στην υλοποίηση και την επεξεργασία των απαιτούμενων μετρήσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε τη McLaren 570S στις ειδικές του Ράλι Μόντε Κάρλο [video]

Στο να υπολογιστεί δηλαδή με τεράστια ακρίβεια το αποτέλεσμα ακόμα και της παραμικρής αλλαγής σε ένα στέλεχος του σκελετού, χωρίς αυτό να είναι ασύμφορο σε χρόνο ή χρήμα. Αρκεί απλώς να σκεφτείτε ότι μόνο χάρη στα σχεδιαστικά προγράμματα της McLaren ήταν εφικτή η σύνθεση σχεδόν 2.000 εικονικών μοντέλων σκελετού, εκ των οποίων μόνο τα 6 τελικά πήραν μορφή ώστε να δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες.

Σε αντίθετη περίπτωση, θα ήταν ασύγκριτα πιο δύσκολο, χρονοβόρο και ακριβό να τελειοποιηθεί αυτό που η Specialized ονομάζει FutureShock και ουσιαστικά είναι είδος ανάρτησης στο πιρούνι, που κάνει το ποδήλατο 1.000 φορές πιο άνετο από το προκάτοχο, χωρίς –προφανώς- απώλεια ενέργειας.



Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ένα ποδήλατο από ανθρακόνημα με συνολικό βάρος 6,8 kg (όλο μαζί, όχι μόνο ο σκελετός) που κοστίζει σχεδόν 9.000 ευρώ και που είναι τόσο τέλεια σχεδιασμένο, ώστε η ανάρτησή του να λειτουργεί ακόμα κι όταν ο εμπρός τροχός πατήσει μια κόλλα χαρτί.

TAGS
node/40172
MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Παράλληλα με το πρωτότυπο Mégane eVision που απεικονίζει το επόμενο ηλεκτρικό SUV, η Renault αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της πλατφόρμας CMF-EV, έναν χρόνο πριν από την παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής.

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Την περασμένη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, η Renault αποκάλυψε το πρωτότυπο SUV, Mégane eVision. Αυτό το πρωτότυπο δεν είναι μια ακόμη φανταστική σπουδή. Ακριβώς όπως το Morphoz που απεικονίζει ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, το Mégane eVision προαναγγέλλει ένα μικρότερο SUV -ή crossover, αν προτιμάτε.

Και τα δύο μοντέλα που θα βγουν στην παραγωγή θα βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα, με κωδικό όνομα CMF-EV. Αρχιτεκτονική που την έχουμε ξανακούσει, καθώς πάνω της στηρίζεται το Nissan Ariya, το πρώτο αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε με αυτή τη βάση το 2020. Οι άνθρωποι που εξέλιξαν μέσα στη Συμμαχία αυτήν την πλατφόρμα είναι οι Ιάπωνες. Η Renault από τη μεριά της συνέδραμε με μια μικρή ομάδα προκειμένου να σχεδιάσει τα δικά της μοντέλα. Και ως συστατική φίρμα της Συμμαχίας, ο έτερος εταίρος που θα επωφεληθεί από την πλατφόρμα CMF-EV, είναι η Mitsubishi.

Ο Gilles Le Borgne, επικεφαλής μηχανολογικού σχεδιασμού της Renault παρουσίασε την CMF-EV και τα «κρυφά» σημεία του μελλοντικού ηλεκτρικού SUV της Billancourt. Σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής, η πλατφόρμα CMF-EV θα υπηρετεί τη Συμμαχία σε δύο εκδόσεις: Μακριά και κοντή, με μεταξόνιο που θα κυμαίνεται μεταξύ 2,69 και 2,77 m. Το Ariya, το μεγάλο SUV της Nissan, χρησιμοποιεί τη δεύτερη έκδοση.

Το πρώτο SUV της Renault θα χρησιμοποιήσει την κοντή έκδοση το 2022, μοντέλο που προαναγγέλθηκε από το πρωτότυπο Mégane eVision. Αλλά σύντομα, ένα ακόμη SUV θα κατασκευαστεί, αυτή τη φορά υπό τη μακριά εκδοχή της πλατφόρμας.

Renault Mégane eVision
To πρωτότυπο Mégane eVision προαναγγέλλει το ηλεκτρικό crossover της Renault που θα πατά στην κοντή εκδοχή της πλατφόρμας CMF-EV και αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά στις αρχές του 2022. 


Η συνέχεια θα δοθεί με μια μπερλίνα που θα χρησιμοποιεί τη μεγάλη έκδοση, ενώ απομένει να δούμε αν η Alpine θα συνδράμει τον όμιλο με ένα τρίτο SUV σε αυτήν την πλατφόρμα για να διευρύνει την γκάμα της.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Groupe Renault, Luca de Meo, επιθυμεί να προωθήσει τη σπορ φίρμα και εξ αυτού φημολογείται η άφιξη ενός παραγώγου του μεγάλου SUV της Renault με ειδικά για την περίσταση σχεδιασμένο αμάξωμα. Βλέπετε, η μακρά θητεία του de Meo στη SEAT δεν πήγε χαμένη.

Renault Morphoz
Το πρωτότυπο Morphoz απεικονίζει τα δύο μήκη του μελλοντικού μεσαίου/μεγάλου SUV της Billancourt που θα υποστηρίζεται από τη μακριά έκδοση της πλατφόρμας CMF-EV. Το μοντέλο (ή τα μοντέλα;) παραγωγής που θα προκύψουν δεν αναμένονται πριν από το 2023.


H σύνθεση της πλατφόρμας είναι σαφώς πολυεθνική, με ιαπωνική σχεδίαση, κορεατικές μπαταρίες της LG Chem κατασκευασμένες στην Πολωνία, αλλά και την κατασκευή των αυτοκινήτων στη Γαλλία. Οι εγκαταστάσεις στο εργοστάσιο της Douai, που εξειδικεύονται στα επαγγελματικά μοντέλα, θα αποτελέσουν τον πόλο των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault..

Ο Gilles Le Borgne διευκρινίζει ότι οι μπαταρίες της CMF-EV θα είναι νέας γενιάς και επομένως θα διαφέρουν από εκείνες του Zoé. Η ενεργειακή πυκνότητά τους θα είναι περίπου «245 Wh/kg», αλλά βλέπει σαφώς την τεχνολογία να τις αυξάνει «στις 280 ή ακόμη και στις 300 Wh/kg» στο μέλλον. Στη συνέχεια, ο Νοτιοκορεάτης προμηθευτής θα στέλνει τα στοιχεία για τη συναρμολόγηση των συστοιχιών στη Γαλλία.

Τύπου ιόντων λιθίου (οξειδίου κοβαλτίου μαγνησίου νικελίου λιθίου, LiNiMnCoO2 ή NMC), οι μπαταρίες θα έχουν τρεις πιθανές χωρητικότητες: 40, 60 και 87 kWh. Το Ariya, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί τις δύο μεγαλύτερες. Το πρώτο SUV αναμένεται να χρησιμοποιεί μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα 60 kWh που μεταφράζεται σε αυτονομία 450 χιλιομέτρων. Δεν αποκλείεται μάλιστα η συστοιχία των 40 κιλοβατωρών να διατεθεί τελευταία στη σειρά, προκειμένου να διαμορφώσει πιο προσιτή την τιμή των δύο SUV.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Η επαναφόρτιση θα διαρκεί κατά μέσο όρο όσο και στον ανταγωνισμό. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης θα είναι τα 130 kW σε συνεχές ρεύμα, αρκετή για να φορτίσει την μπαταρία από το 15% στο 80% σε 30 λεπτά στην έκδοση των 60 kWh. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, η ισχύς μπορεί να αυξηθεί στα 7,4 kW στη βασική έκδοση. Ωστόσο, θα υπάρχει και η έξτρα επιλογή να ανέβει στα 22 kW για τριφασικό AC, «του οποίου το δίκτυο είναι πολύ ανεπτυγμένο στην Ευρώπη».

Για να κινήσει το SUV και την μπαταρία των 407 kg (έναντι 326 kg του Zoé), η Renault θα βασίζεται μόνο σε έναν κινητήρα στον κατάλογό της. Ο Γάλλος κατασκευαστής εξετάζει αυτήν τη στιγμή μόνο μία έκδοση ηλεκτρομοτέρ. Η στάνταρ ισχύς του θα είναι 160 kW (178 kW μάξιμουμ για «μερικές δεκάδες δευτερόλεπτα») ή 218 και 242 ίππους αντίστοιχα. Πρόκειται για το μικρότερο ηλεκτρομοτέρ που χρησιμοποιείται από το Nissan Ariya (300 Nm), το οποίο διατίθεται σε πέντε παραλλαγές, εκ των οποίων κάποιες με δύο κινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το γαλλικό αντίστοιχο SUV θα είναι πάντως δικίνητο. Ο Borgne εξήγησε ότι «είναι επιλογή μας να μην περιπλέξουμε την εξέλιξη» και επίσης «να μην επιβάλλουμε πάρα πολλούς περιορισμούς στον σχεδιασμό, δίνοντας επίσης περισσότερη ελευθερία και μπόλικο πορτμπαγκάζ». Το αυτοκίνητο δεν θα έχει χώρο αποσκευών στο εμπρός μέρος, αλλά μεγάλο πίσω πορτμπαγκάζ, με χώρο κάτω από το δάπεδο για τα καλώδια.

Η παρουσίαση του κόμπακτ μεγέθους SUV Mégane, με μήκος περίπου 4,4 m, προγραμματίζεται για το 2021, είπε ο Gilles Le Borgne, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε το εμπορικό λανσάρισμά του στις «αρχές του 2022». Θα ακολουθήσει ένα μεγάλο SUV και -γιατί όχι;- μια ηλεκτρική μπερλίνα με τον χαρακτήρα του Talisman.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Πιο μακροπρόθεσμα, είναι αδύνατο να προβλέψουμε. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει σχεδιάσει την πλατφόρμα για «τουλάχιστον δύο κύκλους προϊόντων ή περισσότερα από δέκα χρόνια». Επιπλέον, η Συμμαχία τονίζει ότι η πλατφόρμα CMF-EV θα μπορούσε να φιλοξενήσει την επόμενη γενιά μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη. Αυτή η τεχνολογία θα παρέχει ενεργειακή πυκνότητα «600 έως 700 Wh/kg με κεραμικό ηλεκτρολύτη», υπερδιπλάσια από το όριο της υφιστάμενης γενιάς.

[Πηγή Renault, Automobile-Propre]

node/40122

Μercedes και Bosch δημιουργούν υπηρεσία αυτόνομου παρκαρίσματος [video]

Η υπηρεσία λειτουργεί στο πάρκινγκ του αεροδρομίου της Στουτγάρδης.

Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Μercedes και Bosch δημιουργούν υπηρεσία αυτόνομου παρκαρίσματος [video]

Η αυτόνομη οδήγηση είναι προ των πυλών, αλλά προς το παρόν η Mercedes σε συνεργασία με την Bosch εξελίσσουν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα στάθμευσης που θα λειτουργεί πιλοτικά στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης.
Ως βάση χρησιμοποιείται η νέα S-Class που μπορεί να ενσωματώσει την κατάλληλη τεχνολογία για τις υπηρεσίες του Automated Valet Parking. Ο οδηγός του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος Intelligent Park Pilot θα δίνει εντολή από το smartphone του στο αυτοκίνητο να κατευθυνθεί μόνο του σε διαθέσιμη θέση στάθμευσης. 

merced

Απαραίτητο βέβαια είναι να υπάρχει και υποδομή υποστήριξης στο πάρκινγκ, κάτι που στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης εξασφαλίζει η Apcoa, εταιρεία που το διαχειρίζεται. 
Την ίδια στιγμή η Bosch θα χρησιμοποιεί μια νέα κάμερα που θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να «βλέπει» τόσο τις κενές θέσεις στάθμευσης, όσο και την κίνηση άλλων αυτοκινήτων γύρω από αυτό. Το κέντρο ελέγχου του πάρκινγκ θα υπολογίζει τη διαδρομή και με τη βοήθεια αισθητήρων και καμερών το αυτοκίνητο θα κινείται προς το χώρο όπου θα σταθμεύσει με ασφάλεια. 

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί πώς ακριβώς λειτουργεί το σύστημα.